Motor-Forum

Select Forum

MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Maxsym 400i ABS

Reg. datum:
15 nov. 2014
Mooi vooruitzicht. Geniet van je pensioen.
only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

maxsym 600i sport

Reg. datum:
16 apr. 2012
thx Gerome
honda 750 four, silverwing 500, yamaha x-max 125, moto guzzi nevada,2xmaxsym 400 en nu 600 sport, moto guzzi nevada

MaxSYM 600i ABS Classic zwart

Reg. datum:
19 feb. 2013
Wel, Franky, geniet van je brugpensioen. Cache bij SYM blijven voor je 125 ? Waarvoor ga je hem dan gebruiken ? Voor secundaire wegen is dit een prima scooter, alhoewel ik ooit met Mario met zijn 125cc een daguitstap heb gedaan van een 600 km waarvan een goeie 200 km autosnelweg. Ik herinner me dat die toen een top liep van een 115 km op teller of iets van 92 km/u GPS. Maar die SYM zag er wel veel zwaarder uit en je zit goed beschermd en genoeg ruimte.
Succes alvast.
MaxSYM 400i ABS zwart, nu MaxSYM 600i ABS Classic zwart

maxsym 600i sport

Reg. datum:
16 apr. 2012
ja old hij is voor hier in de omgeving mee rond te rijden zal niet veel meer autosnelweg nemen.
honda 750 four, silverwing 500, yamaha x-max 125, moto guzzi nevada,2xmaxsym 400 en nu 600 sport, moto guzzi nevada

Reg. datum:
16 jun. 2008
Eddy, ik zie niet goed op de foto's of je de "S" of "D"-montage hebt gebruikt? Hel lijkt me dat "D" veel veelzijdiger is; waarom zou iemand "S" gebruiken ?

Mvg,
Stefan

quote:
old-scooterfan schreef op 08 februari 2018 @ 17:16:
Hier vind je linken voor de X-creen Tour spoiler en de mogelijke klemmenset (is aan te raden, anders te boren).
Je vindt ook op die website een montage-handleiding in PDF.
MRA X-creen spoiler
MRA X-creen spoiler-Montageinstructies (Engels)
MRA X-creen Montageset met klemmen

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je kan zien is de helderheid van het scherm identiek aan het originele scherm, en loop de uitlijning mooi door, waardoor het op de kop er uit ziet alsof je gewoon een verlengd stuk hebt dat dezelfde breedte uitmaakt dan de top van je bestaande scherm.
Met de klemmen is het wel gemakkelijk om in de zomer gewoon het bovenstuk er af te laten als het heet is, en je wil wat meer "in" de wind zitten.
Je kan dat scherm afstellen op alle mogelijke manieren, in de hoogte, onder een hoek voor beste luchtgeleiding, enz.
Ook en vooral interessant voor degene die je meeneemt achterop, zodat je die heel wat minder druk op de helm krijgt, zeker bij sterke wind en op autosnelweg.
En ... als het goed is afgesteld kan je nog steeds over het scherm kijken en moet je er niet door kijken. Belangrijk als het regent of je indien je scherm vuil komt door opspattend water van je voorligger.

Reg. datum:
19 feb. 2013
Tja, voor sommige mensen telt de prijs, omdat je die klemmensets ook moet tellen, maar soms kiest men voor het boren omdat men niet weet dat er een bijhorende klemmenset bestaat.

Reg. datum:
16 jun. 2008
Misverstandje (denk ik): je kan toch zowel voor de "S" als voor de "D" optie de klemmenset gebruiken ?

Evengoed: ik heb ondertussen wat verder gelezen: de "S" optie laat blijkbaar alleen toe om de hoek te verstellen, de "D" optie om ook de hoogte te verstellen (maar je hebt wat meer "spul" voor je hangen).

Mvg,
Stefan.

quote:
old-scooterfan schreef op 15 februari 2018 @ 22:56:
Tja, voor sommige mensen telt de prijs, omdat je die klemmensets ook moet tellen, maar soms kiest men voor het boren omdat men niet weet dat er een bijhorende klemmenset bestaat.

Reg. datum:
19 feb. 2013
Als ik het goed begrepen heb is de S-optie, de regeling zonder klemmenset, en de D-optie met de klemmenset.
Met de klemmenset heb je 2 soorten regelingen mogelijk, nl. je kan het opzetstuk scharnieren in de hoogte en scharnieren met rotering van het bovenstuk, beide regelingen hebben een blokkeermechanisme en je hebt daar geen gereedschap voor nodig. Dus je kan snel je scherm, mits even te stoppen natuurlijk je scherm instellen op een manier die voor jou het beste is.
Ik moet even de zaak eens in detail bekijken (bij gelegenheid) om te zien of zonder de klemmenset ťťn regeling niet aanwezig is.
Nu, ik zou altijd opteren voor de klemmenset, want je hoeft dan niet te boren, en je kan het opzetstuk altijd nadien meenemen voor een volgende motor(scooter).

brembo & brembo

Reg. datum:
24 nov. 2010
http://www.freeimagehosting.nl/site2/image.php?di=ZD63

Dat ding zit nu al jaren op mijn scherm.
De vaste opstelling is overbodig wat mij betfreft.
Het is helemaal goed met de standaard mee geleverde ophanging.
De gaten boren set heb ik ook liggen en kost extra geld maar is overbodig wat mij betreft.
Niks is so n‚hw as je eige kl‚hw ♥ 哈哈

Reg. datum:
19 feb. 2013
Ik zie dat jij de getinte X-creen hebt, Jan.
Nu, misschien dat bij jou de klemmenset er standaard bij zat, maar ik heb, toen ik die aankocht, verschillende leveranciers bekeken, en de klemmenset was altijd een apart artikel, dus in supplement bij te betalen.
Oh ja, ik dacht er net aan, dat voor bepaalde kleinere X-creens de klemmenset er wel standaard in zit, maar voor de Touring (is breder en hoger het opzetstuk) is dat in optie. Voor de MaxSYM vond ik de kleinere versie niet zo mooi en je zit er ook nog wat meer bij uit de wind.

brembo & brembo

Reg. datum:
24 nov. 2010
Heb de grote,
dat is de zelfde die jij hebt alleen dan in smoke.
Vindt het klem systeem wel handig je kunt alle kanten die je maar wil op kantelen.
De airflow is echt super met zo'n MRA X-creen
Niks is so n‚hw as je eige kl‚hw ♥ 哈哈

Reg. datum:
16 jun. 2008
Voilŗ: mijn MRA X-creen (de Touring dus) is geŌnstalleerd: het maakt inderdaad een heel verschil !

Stefan.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.