GPZ900R houdt in bij volgas, zonder airbox-kapje niet meer

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
7.384
305
Enschede
Hallo,

Ik ben bezig met een Kawa GPZ 900r '88 projectje.
De GPZ heeft geen kuip meer en heeft een 4-1 uitlaat met laser demper.
Verder is hij standaard.
Standaard airfilter.
Standaard jets.
Floatheight volgens boekje.
Pilot 3.0x uit (2.5x volgens boekje).
Luchtfilter schoongemaakt.

Als ik vol gas geef, houdt hij vanaf 7000rpm in (zeg maar wanneer de powerband komt), alsof je in de begrenzer komt. Bij 80% gas trekt hij wel helemaal door.

Om te kijken of hij rijk of te arm stond, heb ik het kapje aan de zijkant van de airbox er af gehaald.
Hij loopt nu vanaf 7000 tot aan redline als de brandweer.
Motor loopt in deze situatie best OK...alleen nu bij in één keer vol gas geven verslikt hij zich even, en is het middengebied merkbaar minder sterk (teveel lucht denk ik, of iets met onderdruk).

Hoe kan het dat de motor, met stock luchtfilter en main jets, bij WOT zoveel te rijk loopt?
Ik heb het luchtfilter echt grondig geweekt en met compressor doorgespoten.
Naalden vertonen geen slijtage. (blok 40000KM)

Kan een luchtfilter zo oud/versleten/vies zijn dat deze zelfs na grondige schoonmaak nog steeds zoveel te weinig lucht door laat?
Andere ideeen?

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Ja ok, je bedoeld als iemand de sproeiers heeft uitgeboord zonder de maat er af te slijpen.. (ah, zo "ruimen").
Dat zou inderdaad kunnen, maar goed waarom iemand dat zou doen ipv voor €10 een setje grotere sproeiers te halen...

Heb helaas geen sproeier voelermaatje...
Ga proberen om met de mixture screws onderin de toeren goed te krijgen, zonder kapje..
En anders even langs de motorboer om maatje 132 keihin sproeier te halen, om te vergelijken.
 
Ja ok, je bedoeld als iemand de sproeiers heeft uitgeboord zonder de maat er af te slijpen.. (ah, zo "ruimen").
Dat zou inderdaad kunnen, maar goed waarom iemand dat zou doen ipv voor €10 een setje grotere sproeiers te halen...

Heb helaas geen sproeier voelermaatje...
Ga proberen om met de mixture screws onderin de toeren goed te krijgen, zonder kapje..
En anders even langs de motorboer om maatje 132 keihin sproeier te halen, om te vergelijken.
_________________________________________________________________________

*O* *O* en, probleem al opgelost?

:]
 
_________________________________________________________________________

*O* *O* en, probleem al opgelost?

:]
Mixture screws halve slag meer gegeven.. hij reageert nu overal best goed. Laat kapje gewoon zo zitten.
Zal vast optimaler kunnen na keertje op de testbank.. maar goed.

Als mn bandit weer in elkaar zit ga ik wellicht even met de buitenste sproeier (hopelijk kan ik die er uit halen terwijl de carbs nog gemonteerd zijn) na een motorzaak met sproeier-voelermaat... dan weet ik het zeker.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met de buitenste sproeier naar motoport geweest, maar helaas '( lijkt gewoon goed.
Althans, 130 ging er door, maar 140 niet (staat 132 op)...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan