Modificaties voor '99 Suzuki GSX600F?

Schroefdop

MF'er
28 aug 2015
93
0
Gisteren heb ik als eerste motor een '99 Suzuki GSX600F gekocht! Wat voor een soort modificaties kan ik op deze fiets zetten? Nieuwe uitlaat, andere handvatten en hendels liggen voor de hand, maar hoe zit het met de rest van de motor? Heeft iemand hier een idee wat voor moois ik er verder van kan maken?
Zijn er nog websites die veel aftermarket onderdelen leveren?

Alvast bedankt!

Dit is hem!
UWkZBCF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welke mooi's wil je? als de motor niet aanstaat dan is het misschien een verkeerde keuze geweest?
Een hoge kuipruit zou ook kunnen al vind ik ze zelf niet mooi, andere spiegels, rvs gevlochten remslangen.
Hij ziet overigens wel goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Welke mooi's wil je? als de motor niet aanstaat dan is het misschien een verkeerde keuze geweest?
Een hoge kuipruit zou ook kunnen al vind ik ze zelf niet mooi, andere spiegels, rvs gevlochten remslangen.
Hij ziet overigens wel goed uit.
Ik ben gewoon benieuwd wat de opties zijn :)
 
Je zou er een paar mooie kleine spiegels op kunnen zetten.
Achter een paar kleine knipperlichten er op en het achterspatbord wat inkorten geeft ook een sportieve look.
 
Waarom moet er per se andere zooi op?

Het lijkt er op dat er modificaties op moeten omdat het kan...

Omdat ik de motor er nog iets stoerder uit wil laten zien :)

Je zou er een paar mooie kleine spiegels op kunnen zetten.
Achter een paar kleine knipperlichten er op en het achterspatbord wat inkorten geeft ook een sportieve look.

Dankjewel, ik ga er naar kijken *D
 
Welke mooi's wil je? als de motor niet aanstaat dan is het misschien een verkeerde keuze geweest?
Een hoge kuipruit zou ook kunnen al vind ik ze zelf niet mooi, andere spiegels, rvs gevlochten remslangen.
Hij ziet overigens wel goed uit.
Smaken verschillen he, zelf vind ik ze zelfs niet meer mooi met de originele kuipruit, en het is zo een goed gerief.
Waarom moet er per se andere zooi op?

Het lijkt er op dat er modificaties op moeten omdat het kan...
Idd, en wat is daar verkeerd aan. Dat is toch wat zoveel motorrijders doen, omdat het kan.
Waarom koop je dan zo'n damesmotor die meer op een vis weg heeft dan van een motorfiets?
Nogmaals, omdat smaken verschillen. En je mag anders wel weten dat de GSX F, en zeker de modellen van 1998 tot 2006 bekendstaan om hun beste prijs/kwaliteit verhouding. Niet geliefd door iedereen wat het uiterlijk betreft, dat is waar, maar zowat de meest betrouwbare motor, het is een beetje de VW Kever onder de motoren, ronde vormen, weinig tot geen opties, maar oerdegelijk en laat je nooit of zelden in de steek. Zelfs bij Suzuki zelf zeggen ze dat het een ondergewaardeerde motor is.
Als je het graag een vis noemt, ok, dan is mijn motor een Zalm *D
Waarom? Een Zalm kan stroomopwaarts, en ik doe zowat alles met mijn motor waarvan een ander zegt dat het niet kan.
- rijden met sneeuw. Nee, ik heb het niet over 0,5cm, maar 12cm, en niet vrijgemaakte wegen.
- rijden bij gietende regen zonder al té nat te worden.
- off road rijden, heeft zijn grenzen, maar met de juiste wil kan het.
- rivieren oversteken op ondiepe plaatsen, het kan, als je het maar goed plant.
- rijden met heel veel bagage ... een trekhaak en aanhangertje staan nog op de planning!
- snel door de bochten, scherp sturen, circuitrijden, ...
Bandit 1200 blok eronder.
Past er niet in zonder aanpassingen, en het is nergens voor nodig. 600 en 750 zijn meer dan genoeg. Vinnig en genoeg power.
Toch eigenaardig dat mensen vroeger blij waren met 20pk, en nu 100pk al bekeken wordt alsof het niets is ...
volledige plastiek van de oude GSX-F 600is het enige wat de looks van je motor er weer bovenop kan helpen.
Waar slaat dat nou op ... waarom moet elke motor er als een racer uitzien?
Is het dan zo moeilijk elkaars smaken te waarderen in deze tijd?
Wees blij dat iedereen anders is, anders reden we allemaal met dezelfde motor, en hadden we allemaal ons hoofd groen geverfd met een zwarte K erop :+
Kofferset, vlaggenhouders, radio, trekhaak.
Kofferset heb ik nog liggen van mijn vorige, en zoals reeds gemeld, trekhaak en aanhangertje staan nog steeds op het wensenlijstje.
Vlaggenmasten en radio is er weer net iets over ... Hoezo ik respecteer anderen hun smaak niet door dat ik het niet wil?
Ik wil het niet, nee, maar waardeer het wel dat er zijn die dat graag op hun Goldwing of iets gelijkaardigs zetten.

-------------------------------------------------------------------------
Aan TS, de volgende is de reactie die jij nodig hebt! ;)

Je zou er een paar mooie kleine spiegels op kunnen zetten.
Achter een paar kleine knipperlichten er op en het achterspatbord wat inkorten geeft ook een sportieve look.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ DKP
niemand zal ooit zeggen dat het een slechte/onbetrouwbare motor is. hij is inderdaad oerdegelijk.
ondergewaardeerd ? inderdaad, en dat is Suzuki's eigen schuld door hem te ontwerpen als meest lelijke gekuipte moto ever.bitter weinig mensen kopen een motor die ze niet mooi vinden. wat niet weg neemt dat je er geen plezier aan kan beleven.

en in je opsomming zie ik niets staan dat met eendert welke andere motor niet mogelijk zou zijn.

en als iedereen groen haar had met een K erop zou ik al zeker niet zo rondlopen. tegenwoordig sowieso niet meer omdat er nauwelijks nog wat te verven valt :+
 
Als je het graag een vis noemt, ok, dan is mijn motor een Zalm *D
Waarom? Een Zalm kan stroomopwaarts, en ik doe zowat alles met mijn motor waarvan een ander zegt dat het niet kan.
- rijden met sneeuw. Nee, ik heb het niet over 0,5cm, maar 12cm, en niet vrijgemaakte wegen.
- rijden bij gietende regen zonder al té nat te worden.
- off road rijden, heeft zijn grenzen, maar met de juiste wil kan het.
- rivieren oversteken op ondiepe plaatsen, het kan, als je het maar goed plant.
- rijden met heel veel bagage ... een trekhaak en aanhangertje staan nog op de planning!
- snel door de bochten, scherp sturen, circuitrijden, ...
[

Een motor die alles kan, kan niets goed. Dat hebben ze mij altijd gezegd...
Mijn sevenfifty kan alles, maar niets echt goed...

verder, van anderen te horen krijgen wat anders kan/moet is lastig...
Niemand zijn smaak is dezelfde...
Een artistiek iemand zal met een wrap en wat kleur elementen je motor tranformeren in een prachtig uniek iets.

Als ik met wat wrap en kleur elementen begin te spelen, dan eindigt je motor als een mondriaan kunstwerk... maar dan minder mooi ;)
 
agree

volledige plastiek van de oude GSX-F 600is het enige wat de looks van je motor er weer bovenop kan helpen.

NNNNooooooo.....!!!
Het oude model was toch verkozen tot lelijkste productiemotor ever, of zoiets ?

Deze is ook niet helemaal mijn ding(en dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet), maar een stuk beter te pruimen dan het oude model..


On-topic; ik zou er ook eerst eens een tijdje op rijden en van het voorjaar eens gaan kijken wat je er allemaal aan versleutelt wilt.
Ik heb zelf een RF600 gehad, is volgens mij zelfde motorblok (?) Is ook niet de meest fraaie motor, maar het blok is behoorlijk bulletproof !!
 
Laatst bewerkt:
Als jij er gelukkig mee bent is dat helemaal goed.
Je vroeg hoe je hem er stoerder uit kon laten zien.
Volgens mij zijn er genoeg motoren die net zo betrouwbaar zijn en er wel enigsins stoer uit zien. In mijn ogen heb je dus de verkeerde keuze gemaakt.
Deze motor er stoer uit laten zien is net zoiets als van mijn schoonmoeder een fotomodel maken.
 
gewoon een paar maandjes rijden, en volgend seizoen een motor kopen die al de modificatie's heeft
:^

Tevens de goedkoopste oplossing.
En het is ook verstandig om eerst ervaring op te doen.

Volgend jaar een R6 .. of iets anders. ;)

Misschien wil ik deze damesmotor dan wel overnemen.
Ideale pekelbike, regenmotor, woon~werk fiets, goedkope reis-fun motor. :9
 
:^

Tevens de goedkoopste oplossing.
En het is ook verstandig om eerst ervaring op te doen.

Volgend jaar een R6 .. of iets anders. ;)

Misschien wil ik deze damesmotor dan wel overnemen.
Ideale pekelbike, regenmotor, woon~werk fiets, goedkope reis-fun motor. :9
Ge kunt het echt niet uit uw geest halen he, een GSX F ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:^

Tevens de goedkoopste oplossing.
En het is ook verstandig om eerst ervaring op te doen.

Volgend jaar een R6 .. of iets anders. ;)

Misschien wil ik deze damesmotor dan wel overnemen.
Ideale pekelbike, regenmotor, woon~werk fiets, goedkope reis-fun motor. :9

Nou "goedkoop", hij heeft er 2.200,00 Eypo voor betaald......
 
Terug
Bovenaan Onderaan