trike

dank u,
k*t Komen ze nou mee...dat kantelen ;)
niet aan gedacht nee, maar dan worden de diff. bevestigingen ook een stuk lastiger. maar ik houd het zeker in gedachten, mischien is de hoek toch te groot, kan ik altijd nog kantelen.

aandrijfas is gewoon met de MIG gelast, ik weet niet van wat voor staal die aandrijf as is gemaakt maar het staal is een stuk harder dan het normale pisbakken staal, dit was te merken met het zagen.
door die pas stift in het hart v/d as komen er eigenlijk alleen maar rotatie krachten op de las, dus ik denk dat die las minder zwaar word belast als in 1e instantie lijkt.

Er zal een behoorlijk koppel op komen, in de orde van 400 Nm
De tijd zal het leren of de las het houdt.
Misschien is het idee om er iets omheenre maken zodat de as ingeval van een breuk niet vanalles kapot kan slaan
 
Er zal een behoorlijk koppel op komen, in de orde van 400 Nm
De tijd zal het leren of de las het houdt.
Misschien is het idee om er iets omheenre maken zodat de as ingeval van een breuk niet vanalles kapot kan slaan
Als de las breekt zal hij om de gedraaide pivot gaan draaien. Maar als ik zie hoe de kruiskoppelingen aan een originele as gelast zitten, of de rubber transmissiedemper denk ik dat het wel lang goed zal gaan.
 
hoek is erg groot, kantelen van de as zou ik zeker overwegen ondanks meerwerk

die lijkt groot, maar is toch maar max. 27 graden (lastig exact te meten) maar je ziet dat de kogels ruim binnen de baan blijven. goed is goed. wel houd ik bij de verdere opbouw rekening met het eventueel kantelen.

Misschien is het idee om er iets omheenre maken zodat de as ingeval van een breuk niet vanalles kapot kan slaan

goed idee, ik had daar zelf ook al aan gedacht. moet er niet aan denken zo'n rondzwaaiend stuk ijzer onder mijn zitvlak :(. ik moet nog kijken hoe ik dat het beste en vooral het mooiste kan doen.
 
dank u, dank u, ik krijg het er warm van.
maar het valt wel mee, als ik sommige anderen hier in het zijspan gedeelte bezig zie.
 
ik heb het diff. toch schuin geplaatst, met dank aan julie adviezen. de hoek was eerst 27-28 gr. en nu 18-19 gr. een groot verschil dus.
diff hangt/ligt volledig in de rubbers. let niet op de bouten, hier komen staks de juiste voor in. ook worden de 2 kleine trillingsdempers vervangen door andere exemplaren (met inwendige draad).

20160623_140630.jpg


20160623_140644.jpg


20160623_1418460.jpg


20160623_142036.jpg


20160623_141828.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er is tegenwoordig veel meer aanbod dan 15 jaar geleden toen ik de mijne voor veel meer geld ging kopen.... (een volumex roots blower van een lancia)
Maar ik moet m nog steeds ergens werkend op zien te krijgen... 😁
 
(schaam modus aan) niet goed genoeg gezocht dus, ik had nog niet op ebay.co.uk gekeken. ik heb trouwens ook nog nooit iets besteld op ebay, maar dat moet geen probleem zijn.
ik wil dus eigenlijk een AMR500 of een AMR300, ik heb ergens gelezen dat een 300 tot de 1000cc is en de 500 vanaf de 1000 cc. die AMR's zijn voor mij gunstig i.v.m. de lucht in/uitlaat.
ik heb trouwens nog niet naar de draairichting gekeken |( .

maar ik heb ook besloten om eerst de trike op de wielen te krijgen met een afgebouwd frame voordat ik aan de charger begin, kan al wel spullen verzamelen en wat kleine dingen doen natuurlijk.

vandaag een accu bak gemaakt, ik ga een 25Ah acuu gebruiken zoals orgineel in de k1100lt.
zo laag mogelijk in het frame geplaats voor een laag zwaartepunt.
accu moet nog wel worden vastgezet met een mooie leren riem, als ik die kan vinden.

20160625_150247.jpg


20160625_155225.jpg
 
Laatst bewerkt:
vervolgens de uitlaat wat verder afgebouwd met een demper extra steun en een flex stuk, ik ben er heel blij mee, ziet er wreed uit :Y

20160625_160339.jpg
 
Laatst bewerkt:
voor de beeldvorming had ik smartwielen gepakt (had ik nog liggen). en deze er los bij gezet.
dan zie je eigenlijk pas hoe laag alles is gebouwd (wiel is 575 mm diam.), bodem speling is hier 120 mm. dit gaat denk ik nog wel een 40 mm omhoog, dat kan ik nog bepalen met de wielophanging.
de wielbasis is hiet 1540 mm.


20160625_155402.jpg


20160625_155536.jpg


20160625_160245.jpg
 
ik zit nou een beetje vast wat betreft de naaf besturing, ik weet eigenlijk niet goed waar te beginnen.
als ik zo'n smartvelg bekijk dan heeft deze een laget ET waarde waardoor er niet erg veel ruimte is om dingen in de velg te bouwen. als je van voor op de band kijkt dan moet het draaipunt in het midden v/d band zitten, hier is dus een grote ET waarde erg bruikbaar.
wel is de constructie vrij een voudig te maken, als ik onder andere bij engima kijk, waarvoor nog mijn dank :} .


eigenlijk vind ik een smart fourfour velg mooier.
104109.jpg
 
Voor een compressor (en ook de kennis) kun je eens proberen bij van Kronenburg in Geldrop. Ben er al een tijdje niet meer geweest maar hij had destijds grote partijen compressors gekocht die hij op van alles en nog wat monteerde.
Contact Us
 
Terug
Bovenaan Onderaan