trike

wat krijgen we.... what de f*ck nou....een partij flouwekul in dit bloedserieuse topic.

loopt ie al bosso _O-

succes ermee in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
dat is een eaton M45, met een lucht inlaat aan de achterkant (daar zit op een of andere manier verschil in), alleen de luchtinlaat lijkt vvor een slang te zijn en ik zoek eigelijk een inlaat waar ik iets op kan vastbouten. maar gee wiz, bedankt voor de link
 
ik loop eigenlijk een klein beetje vast met de wielen, het probleem is dat de smart:
achtervelgen een ET waarde van -1 bandemaat = 175/55 R15
voorwielen hebben een ET van 27 mm. bandenmaat = 135/70 R15 velgbreedte = j4

nou heb ik voor de naafbesturing een grote ET maat nodig, omdat de draaipunten waarom het wiel draait tijdens het sturen in het hart v/d band moet komen.
nu kan ik natuurlijk de voorvelg gebruiken, dat zal mischien net kunnen met een ET van 27, maar ik vind die 135 band net wat te iel ogen. en ik denk niet dat er een bredere band op een J4 velg kan.

nu vroeg ik me af of je de ET van de achtervelg zou kunnen vergroten door het binnenstuk uit de velg te halen en deze een stukje verder er weer opnieuw in te lassen ? is dat mischien al wel eens gedaan ?

dit zou ik dan ook bij de achterwielen willen doen, hoe groter de ET waarde, hoe langer de aandrijfas kan worden, dat is bij een smalle trike natuurlijk gunstig.

grote voordeel van die smart wielen is dat de achternaaf van een smart ideaal is om een ophanging van te maken.

of weet iemand een andere auto met een gunstige naaf ?
 
Velg eenvoudig verbreden. Dan kun je er een mooie dikke band op kwijt terwijl je toch alle voordelen behoud en je ET waarde kun je naar je eigen smaak maken.
 
Mocht het helpen, ik heb 155 op de smartvelgen, zowel op de smalle als op de bredere.
 
prachtig om van die oude vakmannen :Y bezig te zien, hun laten het er simpel uitzien.
 
Laatst bewerkt:
Velg eenvoudig verbreden. Dan kun je er een mooie dikke band op kwijt terwijl je toch alle voordelen behoud en je ET waarde kun je naar je eigen smaak maken.
Ja, liet m'n Buggy velgen ook altijd verbreden, kleine garage in Wilnis deed dat, beide mannen helaas allang overleden.

Gooide 's avonds de velgen af ( garage al gesloten, mannen woonden in huis iets verderop ), briefje erop hoe breed ik ze wild. Volgende avond ophalen, lag er een briefje op wat de kosten waren en dat schoof ik dan in een enveloppe onder de deur door _O-
 
Let ook op de verbogen las electrode; dan kan je de electrode goed op de lasnaad richten, met je hand in een relaxte houding.
Je gaat dan ook niet beven met je hand!
 
Let ook op de verbogen las electrode; dan kan je de electrode goed op de lasnaad richten, met je hand in een relaxte houding.
Je gaat dan ook niet beven met je hand!
Ik heb me daar wel over verbaasd. Als ik dat doe spat de isolatie er af en kan ik mijn elektrode weggooien.
 
Laatst bewerkt:
verder gegaan met de naafbesturing, eerst het wiel goed opgesteld. staat nu op de juiste positie, en ik kan hem draaien zodat ik de brug goed kan inpassen. bovenop een spits geslepen stuk draadeind wat in de band zit gedraaid, en van onder een houtschroef.

ik ben een poging gestart om de ET waarde van een achter smartvelg te wijzigen, ik had die velgen toch liggen, dan kan je er wel een verprutsen. ik wil eigenlijk het hart en de velg scheiden en deze weer opnieuw inlassen, en dat valt vooralsnog niet mee :( . het lijkt erop dat deze verbonden zijn met 8x grote spotlassen van ca. rond 18 mm. op de 3e foto te zien. die heb ik allemaal weggeboord met een gatzaag van 19 mm. dan kan ik het hart er zo uitslaan dacht ik, nou dat viel nogal tegen, geen krimp. dus een paar dagen goed ingespoten met kruip olie, maar dat hielp ook voor geen meter.
ik zit te denken om hem op de zaak onder een pers te leggen, maar hij mag natuurlijk niet vervormen.
iemand nog goede ideen ?

20160702_131349.jpg


20160702_131220.jpg


20160630_143829.jpg


20160702_131126.jpg
 
ik had al een brandertje gebruikt maar waarschijnlijk te klein.
dat uitdrukken, met de pers of gaat dat ook met een goede hamer ?
 
Met een hamer mep je deuken. Niet doen.
Bedenk iets slims met een krik die je klem zet met behulp van een balk op lengte onder een plafondbalk ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan