Motor-Forum

Select Forum

trike

Reg. datum:
25 aug. 2007
zou dit kunnen werken ?

https://www.dropbox.com/s/xlvv3hg1p6yao4b/achterwiel%20ophanging.png?dl=1
eigenwijs is ook wijs

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
trixo schreef op 28 januari 2018 @ 20:00:
duidelijk, dat klopt inderdaad, maar ik zie niet hoe ik dat kan combineren met een verstelbare wielvlucht. toch eens even over nadenken.

Je kunt toch een draadbus in de punt van de "A" lassen....
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Reg. datum:
05 aug. 2010
Meerdere boven armpjes maken. Ziet eruit dat het makkelijk te wisselen is. En dan kan je rijdend testen wat de beste is!

Reg. datum:
25 aug. 2007
quote:
kwastert schreef op 28 januari 2018 @ 20:44:

[...]

Je kunt toch een draadbus in de punt van de "A" lassen....

zoals op het tekeningetje bedoel je den ik.

meerdere boven armen lassen :? :? :? serieus :N
eigenwijs is ook wijs

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
trixo schreef op 28 januari 2018 @ 20:54:

[...]

zoals op het tekeningetje bedoel je? :N

Ja precies. (Ik had dat tekeningetje niet gezien )
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

fgmtech1

Reg. datum:
01 mei. 2013
A frame maken waar een inschroef kogel on past en anders een bus mer een rubber erin met schroefdraad eraan. kijk maar eens naar een engelse sportauto voor ophanging

Reg. datum:
15 mei. 2015
[quote]trixo schreef op 28 januari 2018 @ 20:54:

[...]

zoals op het tekeningetje bedoel je den ik.

Mijn idee ook, maar maak de vork waar je bovenste scarnierbus in vast zit iets zwaarder.

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
quote:

Ja hoor, werkt prima. probleem is wel dat als je de afstelling wil veranderen je de bout door de bovenste fuseebus los moet halen. Dat ben je na een paar keer wel zat. Bij een race zijspan (of een race auto) zit het zo.
20180129_232653.jpg
In plaats van een vaste draadbus die in de triangel gelast zit zit er een gladde bus in waarin weer een bus met draad geschoven wordt. Als nu de moer losgedraaid wordt kan de draadbus verdraaid worden waardoor het draadeind naar buiten of naar binnen bewogen wordt. Moer weer vastdraaien en je hebt een nieuwe afstelling. Ik hoop dat het enigszins duidelijk is, ik ben vanmorgen om 6 uur uit Engeland vertrokken en ik zit er een beetje door. Ik moet ergens nog wel een fotootje hebben maar dat moet maar even wachten.
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

Reg. datum:
25 aug. 2007
is duidelijk hoe dat werkt leo, zeer bruikbaar voor een racespan waar je regelmatig de afstelling van wilt wijzigen, voor mij een beetje overkill denk ik, zo vaak zal ik dat niet hoefen te wijzigen.
bij jouw constructie is de afstelling ook traploos te wijzigen, terwijl dat bij mij per halve slag gaat.
trixo wijzigde dit bericht op woensdag 31 januari 2018 19:12 (54%)
eigenwijs is ook wijs

Reg. datum:
15 mei. 2015
als je het draadeind langer maakt en een gladde bus neemt met aan beide kanten een moer heb je bijna het zelfde systeem en snel verstelbaar.

Reg. datum:
25 aug. 2007
u vraagt, wij draaien :) van de bovenste ophanging een dubbele gemaakt, de dwars verbindingen komen er later in als ik weet hoe de schokbrekers/vering komt.
de 1e foto is ong. de rijhoogte.

https://www.dropbox.com/s/5cqryjqpn4u6b98/20180203_162455.jpg?dl=1

https://www.dropbox.com/s/nu5as5rj9vxvckr/20180203_154542.jpg?dl=1

https://www.dropbox.com/s/ap7zhfri2w94dzb/20180203_154622.jpg?dl=1

https://www.dropbox.com/s/96sn8zogp7b5ltj/20180203_154607.jpg?dl=1
eigenwijs is ook wijs

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Dat ziet er goed uit
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:

maar waar moet nou die veerpoot??

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
Dat ziet er mooi uit hoor.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
subtoon schreef op 03 februari 2018 @ 18:01:

[...]

maar waar moet nou die veerpoot??

Die kan wellicht voor de steekassen langs?
Of anders met een pushrod en tuimelaar. En dan liggend boven het difhuis.
kwastert wijzigde dit bericht op zaterdag 03 februari 2018 18:16 (16%)

Reg. datum:
25 aug. 2007
kan inderdaad voor de steekas langs, alleen komt ie dan hog boven het frame uit ,tenzij ik de onderste bevestiging lager maak dan de onderste arm. of liggend zoals vermeld is ook een optie, ik ben er nog niet uit.

edit: zou 1 liggende veerpoot ook kunnen i.p.v. 2 ?
trixo wijzigde dit bericht op zaterdag 03 februari 2018 18:27 (11%)
eigenwijs is ook wijs

Reg. datum:
15 mei. 2015
quote:
trixo schreef op 03 februari 2018 @ 18:25:

edit: zou 1 liggende veerpoot ook kunnen i.p.v. 2 ?

denk dat dat niet gunstig is voor de stabiliteit en gaat dweilen in een bocht

fgmtech1

Reg. datum:
01 mei. 2013
ziet er goed uit

Moto Guzzi 850GT, EML BMW R80

Reg. datum:
14 sep. 2009
Heb je dat verschil in hoek tussen de bovenste en de onderste draagarm bewust zo gemaakt?
Old racers never die, only their leathers get tighter. Je stopt niet met racen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met racen.

Reg. datum:
25 aug. 2007
ja dat is heel bewust zo gedaan, dat heeft te maken met het rolcentrum. eerder een link over gepost:
https://www.mvwautotechni...arrosserie/Rolcentrum.htm
enigste "probleem" wat ik nu heb ,is dat bij het in/uit veren de wielvlucht verandert. dat komt omdat de scharnier punten op het frame v/d bovenste en onderste arm niet onder elkaar liggen op de Y-as.
volgens mij is dit niet zo'n groot probleem....hoop ik ;)
eigenwijs is ook wijs

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
Neehoor, dat is geen probleem voor een achteras. Voor een vooras wel, dan krijg je hele vreemde stuureigenschappen.
Veranderend camber bij inveren zie je vrij vaak.
Een oudere BMW 3, een Kever, een Trabant, een Kadett, allemaal veranderend camber bij inveren.
Two beer or not two beer

Reg. datum:
25 aug. 2007
mooi,....weer een zorg minder :)
eigenwijs is ook wijs

Reg. datum:
25 aug. 2007
nog een vraagje, ik heb me nog niet echt verdiept hoe hem op kenteken te krijgen, maar ik had begrepen dat je eerst met een kaal frame (zonder lak) naar de RWD moet, dit om aan te tonen dat het om echt om een zelfbouwer gaat.
moeten de lassen dan blijven zitten, of mogen die worden weg geslepen ?
ik ga ze niet allemaal weg slijpen, maar somige wel.
eigenwijs is ook wijs

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Nee, je mag niet slijpen. Ze willen zien dat het structureel goed gelast is. Je moet er door de RDW ook een nummer in laten slaan.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
25 aug. 2007
en daarna mag je wel slijpen ?

edit: ik hebtrouwens sommige al weg geslepen :(
trixo wijzigde dit bericht op maandag 05 februari 2018 21:48 (50%)
eigenwijs is ook wijs

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.