trike

Hahahaha lezen is moeilijk. IK vroeg hoe hij het wilde gaan doen omdat het met de originele bmw injectie systemen vrijwel onmogelijk is.
 
Heeft niks met moeilijk lezen te maken, alleen met moeilijk denken, van jouw kant bedoel ik dan.

Als je aan dit soort uitgebreide en niet standaard projecten begint is een standaard ECU nooit voldoende, dat snap jij ook best.
 
Ik wil graag mensen op de goede weg helpen vandaar dat ik met dit soort vragen kom.
Voor hetzelfde geld had TS hier helemaal niet bij stil gestaan.
Dus ik denk niet moeilijk maar praktisch :P
 
Je hebt een prachtig mooi uitlaatspruitstuk gebouwd, alleen stromingtechnisch niet zo fraai.
 
Laatst bewerkt:
dank voor de reacties,

bij het uitlaat spruitstuk zitten de 4 pijpjes een beetje schuin "in de flow" veel meer was niet mogelijk omdat dan het vertilkale stuk naar voren gaat en daar moet nog de radiateur komen.
als ik de spruitstukken bij auto's bekijk, dan verwacht ik dat dit wel goed zit.

ik weet bij lange na nog niet alles van chargers, maar volgens mij zorgt de blow off valve ervoor dat wanneer het gas dicht gaat, dan draai je nog steeds toeren dus de charger bouwt nog druk op die nergens naar toe kan (gasklep is dicht), achter de gasklep krijg je dan een vacuum (motor staat te zuigen) die de blow off valve openstuurt, deze zit op de plenum en laat de druk in het plenum ontsnappen.

een bypass zorgt er voor: wanneer je stationair draait heb je geen druk nodig, maar de charger levert die wel, de bypass verbind dan de uitlaat van de charger met de inlaat van de charger, de lucht draait dan rondjes.

mischien kan je tijdens stationair draaien ook de blow off valve open zetten, door b.v. het toerental te meten, alleen word dat om een of andere reden niet gedaan. mischien omdat je dan een continu gesis hoort, of je respons bij gas geven is trager ? ik weet het niet :?

ik heb vandaag nog het gaskleppen blok in zijn totaal omgedraaid (zwarte sensor zit nu aan de voorzijde), omdat je dan meer beenruimte krijgt, en omdat dan de stelschroeven en nippel (met rubber dopje) veel beter berijkbaar zijn.

edit: ik weet nog niet hoe ik het met de ecu ga doen, dat moet ik nog uitzoeken, word inderdaad waarschijnlijk een ander ecu.
 
Laatst bewerkt:
even een berichtje om te voorkomen dat jullie denken dat het project is gestopt. dat is zeker niet het geval, maar ik ben momenteel bezig om een lowrider voor iemand anders te bouwen, dat wil zeggen het hydraulische gedeelte en de besturing, zo komt er weer wat geld in het laadje voor mijn eigen project.

voor diegene die het intersant vinden,
een chervolet impala cabriolet uit 1965. bij een lowrider word de orginele vering (spiraal) en de schokbrekers verwijderd. hiervoor in de plaats komt een hydrauliek cilinder met 1 aansluiting. deze kan je uitsturen met een hydrauliekpomp, auto komt omhoog, als de pomp stopt blijft de auto op hoogte omdat de olie niet terug kan stromen vanwege een terugslagklep. zakken doe je door de olie terug te laten vloeien met een dumpklep (olie gaat terug in tank). de vering word verzorgt door veerbollen met een druk van 24 bar (voor) en 22 bar (achter).
op deze manier kan je de gewenste rijhoogte aan passen, en bij parkeren b.v. naar de onderste stand, oogt natuurlijk prachtig bij zo'n auto. ook zou je hem kunnen laten dansen zoals je wel eens ziet in die videoclips, dat is bij deze auto alleen niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
_O-

Netjes aangepast ;)

20160116-triumph-rocket-3_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
even een berichtje om te voorkomen dat jullie denken dat het project is gestopt. dat is zeker niet het geval, maar ik ben momenteel bezig om een lowrider voor iemand anders te bouwen, dat wil zeggen het hydraulische gedeelte en de besturing, zo komt er weer wat geld in het laadje voor mijn eigen project.

voor diegene die het intersant vinden,
een chervolet impala cabriolet uit 1965. bij een lowrider word de orginele vering (spiraal) en de schokbrekers verwijderd. hiervoor in de plaats komt een hydrauliek cilinder met 1 aansluiting. deze kan je uitsturen met een hydrauliekpomp, auto komt omhoog, als de pomp stopt blijft de auto op hoogte omdat de olie niet terug kan stromen vanwege een terugslagklep. zakken doe je door de olie terug te laten vloeien met een dumpklep (olie gaat terug in tank). de vering word verzorgt door veerbollen met een druk van 24 bar (voor) en 22 bar (achter).
op deze manier kan je de gewenste rijhoogte aan passen, en bij parkeren b.v. naar de onderste stand, oogt natuurlijk prachtig bij zo'n auto. ook zou je hem kunnen laten dansen zoals je wel eens ziet in die videoclips, dat is bij deze auto alleen niet de bedoeling.

Je gaat er een citroen van maken? :)
 
Nee, dan was het hydropneumatisch.
Mooi project hoor!
Ik had het gisteren toevallig nog over je trike project met een MF-er die wat K-blok onderdelen op kwam halen.
Als je nog delen nodig hebt moet je snel zijn want ik ben heel hard aan het opruimen!
 
Nee, dan was het hydropneumatisch.
Mooi project hoor!
Ik had het gisteren toevallig nog over je trike project met een MF-er die wat K-blok onderdelen op kwam halen.
Als je nog delen nodig hebt moet je snel zijn want ik ben heel hard aan het opruimen!

Ik lees veerbol en die heeft een citroen ook en dat is zover ik weet een accumulator die gevuld is met stikstof (=pneumatisch)
 
Dat klopt, alleen zit de in die bol een membraan en aan de andere kant van dat membraan zit LHM olie die onder druk gezet wordt door de hydropomp. Als de pomp stuk is ligt de auto op z'n kont en kun je ook niet meer remmen( loopt op het zelfde circuit.....)
Hydropneumatisch dus.
 
Het hydraupneumatische slaat toch op het veersysteem dat lucht icm met olie gebruikt om te veren? Dat de remmen er ook op aangesloten zitten is waar, maar heeft er volgens mij niks mee te maken.

Het systeem dat Trixo beschrijft is in mijn ogen net zo hydraupneumatisch dan citroen.
 
@hellracer ik hoop uiteraard geen blokdelen meer nodig te hebben, maar je weet maar nooit.
in ieder geval nog bedankt voor het oliecarter en de pomp :}

ik dacht ook dat wat vering betreft het systeem nagenoeg gelijk is aan dat van een citroen.
ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat er in de veerbol een ballon (en geen membraam) zit waar je een gas inpompt.
bij een citroen (b.v. de C5) zitten er op de auto nog rijhoogte sensoren die elke 24 seconden de rijhoogte controleren en zo nodig bijstuurt.
echt een heel mooie klus om te doen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Xantia Activa gehad en die deed dat bijregelen 4 keer per seconde en stuurde dan extra olie naar de zwaar belaste kant waardoor de auto volledig vlak bleef en niet overhelde. Je kon onwaarschijnlijk hard door een bocht met dat ding. Harder dan een kneiterhard geveerde BMW M3. In de Zweedse elandproef staat het snelheidsrecord nog steeds op naam van een Xantia Activa, zelfs een Porsche komt niet in de buurt.
De 2 liter turbo huilde bijzonder lekker en het zwart leren interieur was extreem luxe. Fijne auto was dat.
Tot de Activa computer het begaf. En daarna de turbo. En daarna de koppakking. En daarna de meesturende achteras. En daarna de elektrische stoelverstelling. En daarna het elektrische open schuif/kantel dak. En daarna de airco.
Toen heb ik hem maar weg gedaan. Maar de veertechniek was fenomenaal:

 
zo......dat gaat er stevig overheen, en dat driftend de hoek om is natuurlijk schitterend :}

nu je zo zegt van 4x per seconden ga ik natuurlijk twijfelen over die 24 sec. ik had dat dacht ik gelezen op c5club.nl maar dat kan ik dus fout gelezen of begrepen hebben.
 
even het topic weer wat leven inblazen. ben voorzichtig begonnen met het frame. eerst een diferentieel gescoord van een BMW 5 serie (E39) met een overbrenging van 1:2,81, de BMW cardanklok is 1:2,91 dus ik zit daar mooi in de buurt. is nog een hele zoektocht geweest omdat de meeste diff een overbrenging hebben van ruim boven de 1:3. deze is ook mooi slank,en niet onbelangrijk v00r 110 euro thuis bezorgd, ben er blij mee.
dus wat passen en meten met de 1 duims hydrauliek pijp.

20160410_165440.jpg


20160410_165456.jpg
 
Stevig difje, die zal niet gauw opgeven. Blijven de 'oren' zo zitten, of is er al een afspraak gemaakt met de freesbank?
 
Laatst bewerkt:
nee blijft zitten, hiermee zet ik hem vast aan het frame, en ook nog met een 3e oog die je niet op de foto kunt zien
 
1 voordeel van zo'n lompe dif: nu lijkt het K blok heel subtiel en licht!

Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat bakken maar gezien je knutselkwaliteiten vertrouw ik er helemaal op dat het goed komt.
 
dank voor het vertrouwen. ik ben momenteel dus met het frame bezig, en nu moet ik de balhoofdhoek en de naloop gaan bepalen.
nu wil ik het balhoofd v/d/ k1100 gebruiken waar later een springer voorvork in komt.

mijn gevoel zegt dat de naloop korter moet zijn als op de k1100, waarvan ik de naloop trouwens niet weet, mischien dat iemand dat weet ?
ik denk dat het wat de zwaarte v/h sturen betreft een trike tussen een solo motor en een zijspan inzit. dus zou je denken dat je met de naloop daar ook ergens tussen uit moet komen, of is dit te simpel gedacht ?

ik hoop dat iemand hier iest zinnigs over kan zeggen.
 
Ik denk dat je beter kunt uitvogelen welke balhoofd hoek het beste zou zijn voor een trike.En niet wat de oude was.
Bij zijspan wil je graag van af 3cm naloop,met ong max 6cm
 
ik heb me er niet in verdiept maar een zelfde naloop als zijspan kan ik me wel iets bij voorstellen en dan is het afhankelijk van hoe nerveus je wilt gaan rijden/sturen, maar de waarden van Mielko is wel zo'n beetje waar je naar toe wilt werken.

wat voor een balhoofdhoek had je aan gedacht trouwens?
wil je een sportieve steile hoek of een chopperachtig onderuit?
 
Wat voor "balhoofdhoek" heeft de gemiddelde auto eigenlijk?
Is dat in de buurt van een zijspan? Want wat dat betreft lijkt een trike best wel op een auto zou ik denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan