Honda CB600s bij Nat weer loopt slecht/ vreemd geluid

motormuis1576

Rookie
17 sep 2015
2
0
Hallo,

Ben zojuist lid geworden van dit forum omdat ik momenteel een probleem ondervindt met mijn honda cb600s uit 2003.
Bij nat weer en eigenlijk zodra ik door een plas rij krijg ik last dat de motor niet lekker loopt.
Je hoort hem ook een raar geluid maken, in de buurt van de uitlaat. Bij droog weer merk je het niet (lijkt wel ergens iets te lekken) maar met droog weer merk je het eigenlijk niet. Zodra het regent of ik rij bv meteen door een plas dan loopt ie slecht en hoor je het ook. Als of er vocht bij de cilinders komt. Nu heb ik wel een manual en nu verdenk ik zelf dat het probleem bij de pair control valve zou kunnen liggen? Kan iemand dat bevestigen?.
Of weet iemand waar ik het probleem kan zoeken of heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.
Ik merk het wel. BVD
 
horten en stoten...?
alsof er een cilinder niet meewerkt?

even kijken of je bougiedoppen wel goed zitten..
anders klein stukje (2-3 mm) afknippen en opnieuw erop zetten eventueen met wat siliconen spray inspuiten (tegen vocht)
 
Eerste instantie dacht ik ook wel aan de bougie kabels oid echter met droog weer heb ik geen last. en laatst reed ik weg, met regen, motor stond droog geparkeerd en ik reed meteen door een plas en begon meteen slechter lopen met een ratel geluidje er bij, op dat moment is er geen water bij de bougie kabels gekomen. ik heb het idee dat er wel een kleine lekage is bij de uitlaat of dat control valve systeempje, net alsof er vocht bij de cylinder komt, bij de ontsteking.
iig bedankt voor het mee denken
 
probeer in het donker de bougiekabels te besproeien met een plantenspuit, vaak slaat er dan een vonk over door het vocht.
in het donker zal je dit beter zien dan bij daglicht.

jou probleem lijkt daar te zitten.
 
Eerste instantie dacht ik ook wel aan de bougie kabels oid echter met droog weer heb ik geen last. en laatst reed ik weg, met regen, motor stond droog geparkeerd en ik reed meteen door een plas en begon meteen slechter lopen met een ratel geluidje er bij, op dat moment is er geen water bij de bougie kabels gekomen. ik heb het idee dat er wel een kleine lekage is bij de uitlaat of dat control valve systeempje, net alsof er vocht bij de cylinder komt, bij de ontsteking.
iig bedankt voor het mee denken

Ik ben geen monteur, maar ik denk dat je uit kunt sluiten dat er vocht in de cilinder komt. Vocht is dikker dan lucht, dus dan zou hij ook zonder vocht niet lekker lopen, omdat hij valse lucht krijgt. Als je dit echt zeker wil weten kan je bij stationair lopen met een verstuivertje een beetje alcohol (of andere zeer brandbare stof) rond de cilinder of het spruitstuk (waar jij denkt dat hij dan lekt) spuiten. Als het toerental dan verandert, zuigt je motor valse lucht aan.

Veel waarschijnlijker zijn de suggesties hierboven. Als het je bougiekabels/doppen zelf niet zijn, is de kans groot dat het een bobine is die nat wordt en niet meer vonkt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan