Bmw S1000r de koning van de nakeds

:] net rondje alpen gedaan, dikke prima op de s1000.
full
 
Laatst bewerkt:
Quickshift pro is wel handig.

Reed zo afgelopen weekend met een nieuwe R1200GS welke ook quickshift pro had, en die werkte (naar mijn mening) toch aanzienlijk beter dan de "schakelassistent" op de S1000R.

Het is maar toen ik de dealer daarop aansprak dat ik die van de S1000R geen "quickshifter" mocht noemen.
 
het is natuurlijk gewoon wel een qs, wat mij wel opvalt dat die van de s harder is dan van een rr.
 
De RR heeft andere versnellingsbak, waardoor die veel lichter en strakker schakelt. Heb ook op een 1200gs gereden met pro shift, maar ben eigenlijk een beetje kwijt hoe die was. Volgens mij ook best zwaar zoals op de sk1r. Wel leuke plofjes uit de uitlaat als je terug schakelde.
 
De RR heeft andere versnellingsbak, waardoor die veel lichter en strakker schakelt. Heb ook op een 1200gs gereden met pro shift, maar ben eigenlijk een beetje kwijt hoe die was. Volgens mij ook best zwaar zoals op de sk1r. Wel leuke plofjes uit de uitlaat als je terug schakelde.
slechte keuze van bmw dan ;(
 
Ga hier even meelezen! Als ik mijn motor verkocht heb wil ik in het voorjaar in Duitsland gaan shoppen voor een S1000R. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moeten letten bij aankoop van de bimmer? Los van de gebruikelijke zaken?
 
Ik heb vorige week mijn uitlaat aan laten passen bij Pajic. Tevens ben ik aan het zoeken waarmee ik het beste geluid krijg met de GoPro. Ik heb nu een aliexpress externe microfoon aangesloten en in mijn binnenzak gestopt. Ik ben er nog niet maar ben goed op weg.

Hier een filmpje van afgelopen zaterdag, een tripje van Hengelo - Assen. OW Cup.

Gr, Arjan

 
Ik heb vorige week mijn uitlaat aan laten passen bij Pajic. Tevens ben ik aan het zoeken waarmee ik het beste geluid krijg met de GoPro. Ik heb nu een aliexpress externe microfoon aangesloten en in mijn binnenzak gestopt. Ik ben er nog niet maar ben goed op weg.

Hier een filmpje van afgelopen zaterdag, een tripje van Hengelo - Assen. OW Cup.

Gr, Arjan


Wat heb je bij Pajic laten doen?
Andere demper,cat er tussen uit?
 
Wat heb je bij Pajic laten doen?
Andere demper,cat er tussen uit?


ik had de cat er al tussen uit laten halen week of 6/7 geleden. En ik had een Akra hex carbon er op laten monteren.. maar ik vond hem nog een beetje lafjes. Dus samen met Pajic een inruil deal kunnen maken voor de hex carbon en nu een akra 7m carbon gemonteerd. daarvoor moest natuurlijk al het staal ook weer worden vermaakt. Nu superblij met de setup..
 
ik had de cat er al tussen uit laten halen week of 6/7 geleden. En ik had een Akra hex carbon er op laten monteren.. maar ik vond hem nog een beetje lafjes. Dus samen met Pajic een inruil deal kunnen maken voor de hex carbon en nu een akra 7m carbon gemonteerd. daarvoor moest natuurlijk al het staal ook weer worden vermaakt. Nu superblij met de setup..

Oke , wat is een Akra 7m?

Had je er een lange hex oplaten zetten of de kortere versie, zit zelf te twijfelen om bij de RR de cat er tussenuit te laten halen, zit nu een Akra shorty op maar die schijnt zonder cat weer te veel pokkeherrie te maken
 
Laatst bewerkt:
Ik had een lange hex. Met een shorty ( wat de 7m is) kan ik nog zonder oordoppen rijden. ( doe het niet hoor) maar het is nog te doen. Zeker met de DB Killer er in.

Ga ik binnenkort ook even een filmpje van maken om zo het verschil te laten horen

Bij pajic op de website kun je de 7m wel zien
 
Ik had een lange hex. Met een shorty ( wat de 7m is) kan ik nog zonder oordoppen rijden. ( doe het niet hoor) maar het is nog te doen. Zeker met de DB Killer er in.

Ga ik binnenkort ook even een filmpje van maken om zo het verschil te laten horen

Bij pajic op de website kun je de 7m wel zien

Mooi dempertje de 7m, plaats is wat foto's van het geheel, ben wel benieuwd
 
Zo, ik zal me hier maar eens komen melden; afgelopen zaterdag een nieuwe S1000R full options in het zwart gekocht . Na een klein jaartje een 899 Panigale te hebben gereden toch gerealiseerd dat de zithouding voor mij echt te wensen overlaat.

Na allerlei andere modellen overwogen te hebben (KTM Superduke 1290R, Yamaha MT-10, Aprilia Tuono V4, Ducati Hyperstrada) kwam deze voor mij als beste uit de bus. Na een flinke proefrit was het al meteen duidelijk. De juiste kleur en uitvoering bleek op voorraad dus als het goed is aanstaande zaterdag al geleverd. Kijk er erg naar uit!

Nog tips & trics voor het inrijden?

Gr. Emiel

Moet m'n afbeelding ook nog ff aanpassen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me ook even voorstellen.

Sinds begin september heb ik een s1000r. Hiervoor heb ik ruim 10jaar gereden op een zx6 (bj 2000). Ik kan wel zeggen dat er een verschil in rijden te bespeuren is tussen de kawa en de bmw.. :+

S1000R by René, on Flickr

Hij gaat als de brandweer.

S1000R by René, on Flickr

Uiteraard heb ik een aanzienlijk verlanglijstje met zaken die ik nog wil aanpassen (demper/ruitje/bagage etc).

Voorlopig nu nog op de mooie dagen genieten en zodra het echt te nat is wegzetten tot het voorjaar.

Rene

edit, nu met werkende foto's
 
Laatst bewerkt:
Zoek trouwens nog een goede tankpad of set, iemand een goede tip?

Wie heeft zijn frame beschermd t.h.v. de stepjes? Of is dat helemaal niet noodzakelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan