Bmw S1000r de koning van de nakeds

Gisteren toevallig een set nieuwe lampen besteld:

Low beam - OSRAM Night racer 110 H7 55/60w 12v
High Beam - OSRAM Night Breaker Unlimited 9005/HB3 12v

Tevens voor de stadslichten LED voor Canbus besteld.
Advies van deze verlichting kwam van een ander forum af.

Ik wilde geen LED of Xenon ombouw doen, maar wel goede lampen.

Waar besteld? Kosten?
 
Gisteren toevallig een set nieuwe lampen besteld:

Low beam - OSRAM Night racer 110 H7 55/60w 12v
High Beam - OSRAM Night Breaker Unlimited 9005/HB3 12v

Tevens voor de stadslichten LED voor Canbus besteld.
Advies van deze verlichting kwam van een ander forum af.

Ik wilde geen LED of Xenon ombouw doen, maar wel goede lampen.

Benieuwd naar het resultaat! :]
 
Zo de lampen zijn vervangen. Het meeste werk was om het stadslicht rechts eruit te halen. Ik heb uiteindelijk de hele lamp er uitgehaald om er goed bij te komen.

Het resultaat is dat het licht nu een stuk witter van kleur is en meer licht geeft.

De stadslicht Leds geven nu ook meer licht. Verder zijn ze iets blauwer (6000K) dan de dimlicht, maar het past goed samen.

Een goede foto krijg ik helaas niet gemaakt.
Maar kijk eens op dit forum daar staat foto's: Improve the original lights with an Osram upgrade - page 1 - Lighting, Electrical, and Wiring Issues - BMW S1000R
 
Mijn S1000R is ook full option incl. de elektronisch verstelbare vering. Ik vind deze echter enorm stug met de af fabriek instellingen. Mensen met dezelfde ervaring?
 
Bij een S1000R van bouwjaar 2016 (of lager) hoe werkt dan de schakelassistent pro? Geldt dit zowel voor omhoog- als omlaag schakelen of werkt dat laatste alleen op de 2017 versie?
 
2014 t/m 2016 model heeft quickshifter alleen voor het opschakelen. Genaamd: schakelassistent
(Overigens met een beetje gas lukt het me ook zonder koppeling om terug te schakelen.)

2017 model kan zowel opschakelen als terugschakelen zonder koppeling. Genaamd: schakelassistent pro
 
Laatst bewerkt:
2014 t/m 2016 model heeft quickshifter alleen voor het opschakelen. Genaamd: schakelassistent
(Overigens met een beetje gas lukt het me ook zonder koppeling om terug te schakelen.)

2017 model kan zowel opschakelen als terugschakelen zonder koppeling. Genaamd: schakelassistent pro

Bedankt! Kon het zo snel nergens goed terugvinden.
 
Zijn er hier mensen met een Navigatie op de S1000R? Ik twijfel een beetje over de beste montage plek m.b.t. een RAM mount.

Ik kwam onderstaande op het internet tegen, maar misschien is een front stem mount netter. Ik weet alleen niet of dat onder het stuur past.
IMG_20150725_125544.jpg

IMG_20150725_125524.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen met een Navigatie op de S1000R? Ik twijfel een beetje over de beste montage plek m.b.t. een RAM mount.

Ik kwam onderstaande op het internet tegen, maar misschien is een front stem mount netter. Ik weet alleen niet of dat onder het stuur past.
[afbeelding]
[afbeelding]

Op deze foto (met tanktas) is het handig als de TomTom wat naar je toe komt en hoger zit. Ik gebruik zelf geen tanktas en vind het dan lelijk staan en wilde de TomTom zou laag mogelijk houden. Heel erg low budget oplossing gemaakt door de klembeugel van het stuur om te draaien. Ik zal straks kijken of ik wat foto's kan posten.
 
Door de bovenste helft van de stuurklem 180 graden te draaien heb je prima montageplaats mét de juiste kijkhoek. Even een rond plaatje aluminium maken en om eventueel verschuiven en beschadigingen tegen te gaan een strip dubbelzijdig tape tussen je steun en het aluminium.

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
@e-mille; mooie steun zo in het midden, maar zit je dan niet een beetje te hannesen met de sleuten in het contact?

@vr6; je hebt een steuntje gelast, maar waar heb je die dan aan gemonteerd?

Ik heb eenzelfde TT als vr6 maar heb gewoon de beugel die erbij zat links op de handlebar geklemd, zit als een huis. Voeding aansluiten was echt nog nooit zo makkelijk. Stekkertje gekocht bij BMW barendrecht (waar de motor ook vandaan komt) en klik / klaar.

Geschakeld via voeding. :).

@vr6 - Nog ff een vraag je over verlichting. Heb jij nu al led gemonteerd? Had via ebay een HB3 setje gekocht, maar deze levert veel minder dan de standaard halogeen voor de highbeam..

Als dimlicht heb/had je xenon - had je hier wel meer licht dan de standaard halogeen?
 

Lijkt er idd wel op, maar man wat een geld |( |( .. Ik was bij de dealer echt niet meer kwijt dan Euro 6,64 (heb net ff gekeken op m'n rekening). Uit die stekker komen 3 draden en volgens mij (kan ook precies andersom zijn :$ ) was de 1 de + en de 3 de -. Draad 2 kon je vergeten.

Ik weet niet waar je woont, maar anders zou ik ff langs de BMW dealer in Barendrecht rijden (MR Motoren) en daar een kabeltje halen.
 
Laatst bewerkt:
Door de bovenste helft van de stuurklem 180 graden te draaien heb je prima montageplaats mét de juiste kijkhoek. Even een rond plaatje aluminium maken en om eventueel verschuiven en beschadigingen tegen te gaan een strip dubbelzijdig tape tussen je steun en het aluminium.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vaak zit er een ponsmarkering in die klem die de voorzijde markeert gezien in de rijrichting van de motorfiets. Dat is omdat de inkeping voor de stuurbeugel uit het midden zit. 180° andersom monteren gaat dan wel lukken, maar meestal breekt die beugel dan na een tijdje omdat je hem bij het aandraaien scheef drukt. Ik zou toch even dubbelchecken of de uitsparing voor het stuur exact in het midden zit ten opzichte van beide boutgaten, anders heb je best kans dat je een keer een los stuur in je handen hebt omdat de klem is gebroken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan