Bmw S1000r de koning van de nakeds

Vaak zit er een ponsmarkering in die klem die de voorzijde markeert gezien in de rijrichting van de motorfiets. Dat is omdat de inkeping voor de stuurbeugel uit het midden zit. 180° andersom monteren gaat dan wel lukken, maar meestal breekt die beugel dan na een tijdje omdat je hem bij het aandraaien scheef drukt. Ik zou toch even dubbelchecken of de uitsparing voor het stuur exact in het midden zit ten opzichte van beide boutgaten, anders heb je best kans dat je een keer een los stuur in je handen hebt omdat de klem is gebroken.

Daarom heb ik een tweede stuurklem gekocht zodat ik de tijd had dat te bekijken. Hij is gewoon omkeerbaar en symmetrisch qua klemming. Alleen de buitenzijde heeft voor en achter en net iets andere profilering waardoor je wel kan zien dat hij andersom hoort. Overigens klemt het stuur in de onderhelft vast. Je kunt de klem dus gewoon losdraaien zonder dat het stuur loskomt.
 
@e-mille; mooie steun zo in het midden, maar zit je dan niet een beetje te hannesen met de sleuten in het contact?

@vr6; je hebt een steuntje gelast, maar waar heb je die dan aan gemonteerd?

Ik heb eenzelfde TT als vr6 maar heb gewoon de beugel die erbij zat links op de handlebar geklemd, zit als een huis. Voeding aansluiten was echt nog nooit zo makkelijk. Stekkertje gekocht bij BMW barendrecht (waar de motor ook vandaan komt) en klik / klaar.

Geschakeld via voeding. :).

@vr6 - Nog ff een vraag je over verlichting. Heb jij nu al led gemonteerd? Had via ebay een HB3 setje gekocht, maar deze levert veel minder dan de standaard halogeen voor de highbeam..

Als dimlicht heb/had je xenon - had je hier wel meer licht dan de standaard halogeen?

De linkerbout van stuurklem, xenon is geweldig, beter dan led in mijn optiek, maar ook een enorme verbetering tov halogeen. Als je het in cijfers kunt uitdrukken zou xenon een 8,5 zijn, led een 7,5 en halogeen een 5, mijn beleving hè! Ik heb led zonder extra ballast, alles zit dus in de lamp verwerkt.
 
Vaak zit er een ponsmarkering in die klem die de voorzijde markeert gezien in de rijrichting van de motorfiets. Dat is omdat de inkeping voor de stuurbeugel uit het midden zit. 180° andersom monteren gaat dan wel lukken, maar meestal breekt die beugel dan na een tijdje omdat je hem bij het aandraaien scheef drukt. Ik zou toch even dubbelchecken of de uitsparing voor het stuur exact in het midden zit ten opzichte van beide boutgaten, anders heb je best kans dat je een keer een los stuur in je handen hebt omdat de klem is gebroken.
Hier spreekt een deskundige dus........
 
Daarom heb ik een tweede stuurklem gekocht zodat ik de tijd had dat te bekijken. Hij is gewoon omkeerbaar en symmetrisch qua klemming. Alleen de buitenzijde heeft voor en achter en net iets andere profilering waardoor je wel kan zien dat hij andersom hoort. Overigens klemt het stuur in de onderhelft vast. Je kunt de klem dus gewoon losdraaien zonder dat het stuur loskomt.

Dan heb ik niets gezegd. Was meer een 'let op' dingetje.
 
De linkerbout van stuurklem, xenon is geweldig, beter dan led in mijn optiek, maar ook een enorme verbetering tov halogeen. Als je het in cijfers kunt uitdrukken zou xenon een 8,5 zijn, led een 7,5 en halogeen een 5, mijn beleving hè! Ik heb led zonder extra ballast, alles zit dus in de lamp verwerkt.

Ik heb LED in de RSV4, geeft net zoveel licht als xenon maar dan direct na het aanzetten ipv na een paar seconden. Maar dan wel met een losse 'ballast'. Is overigens een slag kleiner kastje dan een slim xenon ballast.
 
Wat voor led hebben jullie gekocht cq. waar. Ik wil graag overstappen van halo geenlicht naar meer.

Mijn eerdere ervaringen met led waren echter niet denderend, vandaar mijn vraag.
 
Heeft er iemand toevallig een origineel BMW sport screen te koop? Ik had er een uit Engeland gekocht, maar die lijkt te zijn zoek geraakt bij de post. Nu in discussie met de verkoper, maar vrees dat ik een nieuwe moet gaan zoeken. Heeft iemand iets voor een aantrekkelijke prijs?

s-l500.jpg
 
Heeft er iemand toevallig een origineel BMW sport screen te koop? Ik had er een uit Engeland gekocht, maar die lijkt te zijn zoek geraakt bij de post. Nu in discussie met de verkoper, maar vrees dat ik een nieuwe moet gaan zoeken. Heeft iemand iets voor een aantrekkelijke prijs?

[afbeelding]

Als je iets gevonden hebt, let me know.
Nog een vraagje, past een 200 op de s1000R?
 
SL 65 en Robert d8.
Als je naar pagina 7 terug scrollt zie je onder mijn nickname streetgnoe een picture en aanbod.
Als je dat zoekt en bedoeld natuurlijk.
Ok. Groet.
 
Als er nog iets in de prijs mogelijk is dan neem ik hem graag over Streetgnoe. Voor de rest kras (swirl) vrij?

Even iets anders hoe kan je het beste tanken als je alarm hebt? De laatste keer ging het alarm piepen toen ik bijna klaar was met tanken (ik zat op de motor zelf). Alarm constant uitzetten in het menu is ook wat onhandig, maar daar komt het waarschijnlijk wel op neer.
 
Laatst bewerkt:
Herkenbaar bij het tanken met een alarm,

Ik tank als volgt:
Sleutel uit contact. Tankdop openmaken met de sleutel. Sleutel uit tankdop en weer in contact. Als nu het alarm afgaat kun je hem even op contact zetten.
Na het tanken kun je de tankdop gewoon dicht duwen. Heb je de sleutel niet voor nodig.
 
Mail me hier verder over svp.
Volledige adresgegevens zijn te vinden door te klikken bij logo.
OK, groet.


Als er nog iets in de prijs mogelijk is dan neem ik hem graag over Streetgnoe. Voor de rest kras (swirl) vrij?

Even iets anders hoe kan je het beste tanken als je alarm hebt? De laatste keer ging het alarm piepen toen ik bijna klaar was met tanken (ik zat op de motor zelf). Alarm constant uitzetten in het menu is ook wat onhandig, maar daar komt het waarschijnlijk wel op neer.
 
Even iets anders hoe kan je het beste tanken als je alarm hebt? De laatste keer ging het alarm piepen toen ik bijna klaar was met tanken (ik zat op de motor zelf). Alarm constant uitzetten in het menu is ook wat onhandig, maar daar komt het waarschijnlijk wel op neer.

Praten we hier over het af-fabriek alarm? Totaal geen last van namelijk...
 
Ja met het standaard alarm begon hij te piepen vlak voordat ik klaar was met tanken.

Klinkt ook voor mij heel herkenbaar. Op zich vind ik het fijn dat het alarm zichzelf inschakelt bij het uitzetten van het contact, alleen zou ik wel de mogelijkheid willen hebben om te kunnen kiezen om dit even niet te doen.

Voor mijn gevoel zou dit niet onmogelijk moeten zijn, door bijvoorbeeld na het uitzetten van het contact binnen 10 sec. een knop ingedrukt te houden. Het parkeerlicht inschakelen werk tenslotten ook op eenzelfde wijze.

Er staat in het boekje wel een vermelding dat de knop/schakelaar voor alarmlichten iets zou doen, maar het is mijn nog niet duidelijk wat.
 
Klinkt ook voor mij heel herkenbaar. Op zich vind ik het fijn dat het alarm zichzelf inschakelt bij het uitzetten van het contact, alleen zou ik wel de mogelijkheid willen hebben om te kunnen kiezen om dit even niet te doen.

Voor mijn gevoel zou dit niet onmogelijk moeten zijn, door bijvoorbeeld na het uitzetten van het contact binnen 10 sec. een knop ingedrukt te houden. Het parkeerlicht inschakelen werk tenslotten ook op eenzelfde wijze.

Er staat in het boekje wel een vermelding dat de knop/schakelaar voor alarmlichten iets zou doen, maar het is mijn nog niet duidelijk wat.

Als je de afstandsbediening hebt, kan je de bewegingssensor uitzetten door het alarm handmatig met de linkerknop aan te zetten (1x knipperen), en dan nog een keer op de linkerknop te drukken (2x knipperen). Dan is de bewegingssensor uitgeschakeld.

Dit zal je in elk geval moeten doen als je motor op een aanhanger staat of op de veerboot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan