Bmw S1000r de koning van de nakeds

Mocht je er waarde aan hechten, met een 2017r kan je ook op zn kop schakelen, zoals op de RR, door simpel de schakelstang van positie te wisselen op de schakelpook.

En de 2017R heeft nu ook de stuurbevestiging in rubbers geplaatst zitten. Zou dus mogen resulteren in een trillingsvrij(er) stuur en spiegels.

comfort jonguuuh :+
 
Totaal niet mee eens, ik gebruik de quickshifter echt heel vaak. Waarom zou je deze alleen op het circuit gebruiken dan? Juist in het middengebied functioneert het op zijn best, waar je bovendien het meest in rijdt.

Maar je kunt ook prima zonder, nietwaar? Dus als het er om zou gaan of je daar perse de versie van het 2017 model voor moet hebben (dat was de vraag) zeg ik; nee.

Ik gebruik hem ook vaak maar is het een must?
 
Laatst bewerkt:
Quickshifter is leuk, is makkelijk en het plofje wat de uitlaat dan geeft is :9~.

Mis ik het bij terugschakelen, hmm niet echt. Zelf geef ik altijd een dot gas bij het terugschaken en gaan voor mijn gevoel bijna net zo snel.

Daarnaast is het blok zo soepel dat je weinig hoeft terug te schakelen ;)

Kostenpost is idd flink bij een nieuwe en zeker als je er een ziet staan voor 10k minder die bijna nieuw is kan je daar tenminste alsnog een full-akra op zetten.

Uiteindelijk komt het neer op ga je Rationeel kopen of Emotioneel.?
 
Tja, het blijft een lastige keuze voor me.
Daarbij heb ik eigenlijk mijn zinnen gezet op een witte. En die staan er echt heel weinig te koop ;(

Zal nog even afwachten worden voor me denk ik. Want importeren heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Daarbij verschillen de prijzen niet extreem in het jong gebruikte segment.
En als het een jong gebruikte wordt mag de kilometerstand ook niet veel hoger zijn dan 5K km.

Ik weet het, ik heb nogal wat eisen. Maar goed, het is ook geen pakje boter wat je koopt. Dan moet het wel geheel naar wens zijn imo. :Y

Thanks voor de feedback in ieder geval. :}
 
Tja, het blijft een lastige keuze voor me.
Daarbij heb ik eigenlijk mijn zinnen gezet op een witte. En die staan er echt heel weinig te koop ;(

Zal nog even afwachten worden voor me denk ik. Want importeren heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Daarbij verschillen de prijzen niet extreem in het jong gebruikte segment.
En als het een jong gebruikte wordt mag de kilometerstand ook niet veel hoger zijn dan 5K km.

Ik weet het, ik heb nogal wat eisen. Maar goed, het is ook geen pakje boter wat je koopt. Dan moet het wel geheel naar wens zijn imo. :Y

Thanks voor de feedback in ieder geval. :}
Qs met terugschakelen is super. Eenmaal aan gewend wil je echt niet anders meer. Vooral met echt sportief rijden blijft ie stabieler bij terugschakelen icm afremmen voor een bocht.
 
Mocht je er waarde aan hechten, met een 2017r kan je ook op zn kop schakelen, zoals op de RR, door simpel de schakelstang van positie te wisselen op de schakelpook.

En de 2017R heeft nu ook de stuurbevestiging in rubbers geplaatst zitten. Zou dus mogen resulteren in een trillingsvrij(er) stuur en spiegels.

comfort jonguuuh :+

Kom ik zomaar even tussendoor. Als Triumph rijder kijk ik nl. ook wel eens naar de ' concurrentie'. En in geval van de S1000R heb ik er ook eens een proefitje op gemaakt 8-) en dat viel niet tegen.

Ik vroeg mij af of het niet mogelijk zou zijn de kroonplaat van het 2017 model met de rubbers op het 2016 model te monteren. :?
 
Tja, het blijft een lastige keuze voor me.
Daarbij heb ik eigenlijk mijn zinnen gezet op een witte. En die staan er echt heel weinig te koop ;(

Zal nog even afwachten worden voor me denk ik. Want importeren heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Daarbij verschillen de prijzen niet extreem in het jong gebruikte segment.
En als het een jong gebruikte wordt mag de kilometerstand ook niet veel hoger zijn dan 5K km.

Ik weet het, ik heb nogal wat eisen. Maar goed, het is ook geen pakje boter wat je koopt. Dan moet het wel geheel naar wens zijn imo. :Y

Thanks voor de feedback in ieder geval. :}

MR Motoren Barendrecht (dealer) wit 28-4-2015 / 5750 km / €12.995

Link werkte helaas niet...
 
Dat is potdorie idd iets wat ik zoek!
Prijs is ook meer dan oke te noemen.

Thanks voor de tip!
 
Het is weer vrijdag..... :Z :+ ff een lekker fototje.

1k0.jpg
 
Misschien dat die kroonplaat wel overzetbaar is, zal alleen wel een kostbare actie zijn... :P
 
Netjes ;)

Goed, een 2017 fiets is dus het overwegen waard.
Zal er mijn gedachten nog eens over laten gaan :Y

En zowaar _O-

ik heb dit weekend een 2017 s1000r mee _O-

die QS is echt :9~ :9~ :9~ de slag om de volgende versnelling te selecteren is zo absurd kort, je rammelt echt in no time door de versnellingen heen onder acceleratie :}

Tis maar goed dat ik geen geld heb voor zon ding :+
 
En zowaar _O-

ik heb dit weekend een 2017 s1000r mee _O-

die QS is echt :9~ :9~ :9~ de slag om de volgende versnelling te selecteren is zo absurd kort, je rammelt echt in no time door de versnellingen heen onder acceleratie :}

Tis maar goed dat ik geen geld heb voor zon ding :+

Mja, ik ben dus wel in de markt voor zo'n ding }) :Y
Maar nu zie ik overal ook al 2017 fietsen opduiken voor relatief weinig geld.
Zullen allemaal wel demo's zijn overigens.

Wat zijn tegenwoordig de pro's en con's vwb demo kopen?
Worden die echt zo mishandeld en is dit echt zo schadelijk?
 
Laatst bewerkt:
Mja, ik ben dus wel in de markt voor zo'n ding }) :Y
Maar nu zie ik overal ook al 2017 fietsen opduiken voor relatief weinig geld.
Zullen allemaal wel demo's zijn overigens.

Wat zijn tegenwoordig de pro's en con's vwb demo kopen?
Worden die echt zo mishandeld en is dit echt zo schadelijk?

Je hoeft hem niet meer in te rijden, en je hebt een behoorlijk financieel voordeel. Met het mishandelen zal het wel meevallen, je heb 2 jaar garantie dus wat kan je gebeuren. En er worden er ook nog een hoop geimporteerd, uit spanje italie, en nog een paar andere zuidelijke landen, met zeer weing km op de teller. O-)
 
Je hoeft hem niet meer in te rijden, en je hebt een behoorlijk financieel voordeel. Met het mishandelen zal het wel meevallen, je heb 2 jaar garantie dus wat kan je gebeuren. En er worden er ook nog een hoop geimporteerd, uit spanje italie, en nog een paar andere zuidelijke landen, met zeer weing km op de teller. O-)

Ik denk niet dat die bij dealers terechtkomen?
Maar idd een aandachtspuntje om te checken idd. :Y

Scheelt snel 3 a 4k op de nieuwprijs.
 
Mja, ik ben dus wel in de markt voor zo'n ding }) :Y
Maar nu zie ik overal ook al 2017 fietsen opduiken voor relatief weinig geld.
Zullen allemaal wel demo's zijn overigens.

Wat zijn tegenwoordig de pro's en con's vwb demo kopen?
Worden die echt zo mishandeld en is dit echt zo schadelijk?

Ik weet van twee verschillende merkdealers dat die demo's relatief gezien minder problemen opleveren t.o.v. gewoon nieuw geleverde exemplaren. Daarnaast zit er meestal nog minstens een jaar fabrieksgarantie op en in die tijd weet je echt wel of er mogelijk iets mee mis zou zijn...
 
Mijn fiets is ook een demo geweest. Sterker nog het is de fiets waar de motorshopper op gereden heeft voordat hij zijn verhaal schreef.

Motorshopper s1000r.

Kwam ik alleen pas achter nadat ik hem gekocht had, anders misschien nog meer van de prijs kunnen halen. :+
 
Spijtig dat geen enkele dealer de S1000R in motorsportkleuren heeft besteld. Althans, niet dat ik kan zien. :N

Zal eens kijken wat importeren gaat kosten, want in duitsland staan er wel wat exemplaren. Maar volgens mij betaal je de volle mep BPM als je zo'n jong exemplaar invoerd.
Mezelf maar eens inlezen.
 
Spijtig dat geen enkele dealer de S1000R in motorsportkleuren heeft besteld. Althans, niet dat ik kan zien. :N

Zal eens kijken wat importeren gaat kosten, want in duitsland staan er wel wat exemplaren. Maar volgens mij betaal je de volle mep BPM als je zo'n jong exemplaar invoerd.
Mezelf maar eens inlezen.

Op de motorbeurs stond er wel een in motorsportkleur. Wellicht eens bij een dealer navragen of deze wellicht bij een van de dealers als demo/showroom model staat.
 
Importeren van een motor jonger dan 6 maanden oud en minder dan 6000km gereden betaal je dus ook nog eens BTW bovenop de BPM. Dat gaat hem dus niet worden.

Zal eens kijken of er wat dealers open zijn op 2de pinksterdag. Dat is namelijk mijn eerste vrije dag dat ik kan gaan kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan