Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik schrik ook niet van de temperatuur, maar kijk op van de spetters koelwater op de uitlaat / katalysator. Vroeg me alleen af of de temperatuur hier mee te maken kan hebben?
 
Er zit wel een ontluchtingsgaatje op de expansietank. Maar dat druppelt bij mij niet op de uitlaat/kat. Wel zichtbare opgedroogde druppels op het tankje zelf. Lekt er misschien niet een slangetje ergens ofzo?
 
Er zit een gaatje onderin het waterpomphuis. Bij het inslijten van de pomplagers lekt er soms een druppeltje uit. Als je elke rit een spoor op je uitlaat hebt zitten mag je rustig bij de dealer aankloppen.
 
Ik ben afgelopen weekend wezen sturen in de vulkaan eifel, mooi gebied.. :t

Wel zag ik dat ik (rechts) wat spetters opgedroogd koelwater heb zitten op de kietilisator :+. OK motor is best warm geworden en temperatuur van het koelwater heb ik best een paar keer boven de 100graden heb gezien, maar is dit normaal?

Ik heb een beetje gekeken bij de waterpomp, maar hier zie ik verder geen sporen, maar wel bij ik denk een soort ventiel helemaal onder bij de waterpomp.

ik had dezelfde verschijnselen. oorzaak waterpomp overleden. de seal tussen de motorolie en koelwater is lek en dat loost via dat ventieltje
Ik gok dat het ook bij jou het geval is
 
Ok..!

Bedankt zover voor jullie feedback. Eerst maar weer eens een weekend naar de eifel en dan een afspraak maken bij de dealert. Mag die er even naar kijken.
 
Bij welke km-stand/leeftijd is dat gebeurd?
twee welken uit de garantie en ongeveer 14k
Ik was er niet blij mee. nu een half jaar verder is mijn contactslot overleden. staat nu een maand bij de dealer wachtend op onderdelen. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de Duitse degelijkheid.
 
Ik ga vanmiddag eindelijk me R weer ophalen. Bijna 4 weken moeten missen.
 
Was op uitgegleden in de bocht, dus moest weer gemaakt worden :P zal vanavond is deftige foto's maken.
 
Raad de schade :+ _O- -O-
1k0.jpg
 
Hmm misschien toch maar eens kijken voor motorblok bescherming..

Troost je - paar weken geleden met maatjes wezen rijden, gaat 1 van de gasten ff pissen, dondert zo'n motor van de jiffy af. Gevolg T-scheur in motorblok deksel en blok lekt olie.. Hoef je dus niet eens voor uit de bocht te vliegen.. :+
 
Deksel was doorgeschuurd, zat piepklein gaatje in. Maar de olie spoot eruit :P voor de rest schakelpook,koppelingshendel,stuurgewicht, knipperlicht ,zijkap en een koelwaterslangetje. En nu ging ik met 30 onderuit, moet je nagaan als je met hogere snelheden gaat. Dan schuurt je blok zo weg 🙈
 
Deksel was doorgeschuurd, zat piepklein gaatje in. Maar de olie spoot eruit :P voor de rest schakelpook,koppelingshendel,stuurgewicht, knipperlicht ,zijkap en een koelwaterslangetje. En nu ging ik met 30 onderuit, moet je nagaan als je met hogere snelheden gaat. Dan schuurt je blok zo weg 🙈

Op basis van deze informatie blijkt de aanschaf van blokbescherming dus wel nuttig. Als hij gescheurd zou zijn geweest maakte het niet veel uit...

Blijft natuurlijk eeuwig zonde...
 
Laatst bewerkt:
Is zeker nuttig, maar je kan beter rechtop blijven 😂 Maar ongelukje zit in een klein hoekje kwam ik achter.
 
Wat voor bandjes hebben jullie eigenlijk allemaal gemonteerd?

Toen ik nog R1 reed vond ik de Michelin pp2ct altijd heerlijk plakken, maar hoe zit dat met de nieuwere generatie bandjes? Pirelli schijnt het ook prima te doen?
 
Voorband is nog steeds origineel na 9800km 😂 Dat is pirelli diablo Corsa ofzo? Achterband is supercorsa sp. Prima banden, rij alleen nooit in de regen. Dus op droog asfalt plenty grip
 
Ik heb 9.000 km met Michelin Power Pilot 3 gereden. De voorband was ook nog niet op, maar omdat ik iets anders eens wilde proberen, heb ik besloten deze ook te vervangen. De Michelin is een fijne band ook in de regen. Geeft snel vertrouwen.

Nu als test de Metzeler M7RR er onderliggen. Uit diverse banden testen kwamen de Metzelers goed uit de test dus vandaar dat ik deze gekozen. Nu 800 Km mee gereden. Ze bevallen erg goed.
Beter als de Michelin PP3. Ik ben toch altijd wel een Michelin fan geweest. Ik vind de Metzelers stabieler en geven veel vertrouwen ook als ze koud zijn. De PP3 vallen meer in de bocht. De Metzelers zijn helaas wel wat duurder en ik kan er, denk ik, ook minder kilometers meer rijden, maar we zullen zien. In de regen weet ik nog niet hoe de Metzlers zijn.
 
Ik was ook niet van plan om een meter in de regen te rijden, dus het worden voor mij ook gewoon lekkere plakbanden. Levensduur boeit me eigenlijk ook niet echt.

Zal eens kijken of ik wat tests online kan vinden.
Thanks voor de input!

Ohw, en met een beetje geluk over anderhalve week een 2017 S1000R in motorsportkleuren met wat carbon :)
Zal tzt wel wat foto's plaatsen :9~
 
Ik zit wel te denken aan die nieuwe michelins(power rs?) schijnen ook wel goede bandjes te zijn.
 
Mijn fiets afgelopen zaterdag bij MR motoren gebracht voor lekkage koelwater.

Voor de liefhebber ze hebben daar de witte S1000R in motorsportkleuren staan, moet demo worden van ze.. Ze hebben ook nog een paar witte in backorder staan..

Qua banden staat die van mij nu nog op orignele bridgestones, deze gaven me afgelopen weekeinden in de Eifel veel vertrouwen. Achter is nu op en moet vervangen worden, maar weet nog niet door wat..

Op mijn vorige fiets zweerde ik bij de PP. Nu weet ik het niet. Op de vorige zorgde de PP juist voor een lekker stuurgedrag - wat meer de bochten in vallen. De BMW stuurt zelf al veel lichter en makkelijker bochten in dus hoeft dat niet zo.. Nu weet ik het ff niet meer wat ik eronder zal doen.

Heb getwijfeld over Pilot Road 4 - hoor daar ook veel goede verhalen over, maar vraag me af of die mijn (vooral in de weekeinden weg) sportieve ambities kunnen volgen of te warm worden en gaan smeren/glijen..

Kan natuurlijk ook gaan voor dezelfde bridgestone die er nu onder zit, maar ik vind 7k wel aan de magere kant qua KM..
 
Mijn fiets afgelopen zaterdag bij MR motoren gebracht voor lekkage koelwater.

Voor de liefhebber ze hebben daar de witte S1000R in motorsportkleuren staan, moet demo worden van ze.. Ze hebben ook nog een paar witte in backorder staan..

Klopt, ik zit te wachten op een van die witte 2017 in motorsportkleuren.
Full options, HP gesmede wielen, berg carbon erop... Can't wait! :9~

Paar dingen die meteen gedaan moeten worden:
- Taartschep eraf en een korte plaathouder erop.
- Seat cover
- Bobbins erop en paddockstand.

In een later stadium een full akra systeem (of een ander merk).
En dan denk ik dat ik weer ff genoeg poen heb uitgegeven... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan