stalen tank van binnen coaten met???

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.073
10.962
nultwintig
Tank-cure :r
Verzinken
Iets anders?

Komend weekend krijg ik mn geloogde tank weer retour..
Maar binnenkant zat vol met ingedroogde tank-cure..
Dus hoop ik dat alles eruit is.
Wie heeft er ervaring met het beschrmen van de tank aan de binnenkant?
Of.. wat is een goede oplossing..?
 
Als je tank-cure goed toepast werkt het goed.
Waarschijnlijk in jouw tank niet goed aangebracht waardoor de coating is losgelaten.
In mijn Kreidler tank zit het nu al bijna 2 jaar en de coating zit er super in.
 
Zou je niet eerst onderzoeken waarom er tankcure in je tank was aangebracht, en dan kun je de keus maken hoe je dit op gaat lossen, nieuwe/gebruikte tank, opnieuw cure, of repareren, nu hij schoon is, moet je hem toch kunnen lassen en/of solderen zonder gevaar.
Tankcure is geen conservatie, maar een manier om een lekke tank dicht te maken...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de tank van binnen eerst ontroesten door middel van elektrolyse en dan verzinken.

Het advies "ik zou dit en ik zou dat" klinkt als: ik zou deze olifant kawa groen maken.
(een actie die om diverse redenen niet gaat slagen)

Zo kijk ik ook tegen jouw advies aan om de tank aan de binnenzijde te verzinken.

Bij een zoekopdracht op Google: "brandstoftank aan binnenkant verzinken" krijg ik op de eerste pagina géén enkele werkbare oplossing dan wel een succesvol uitgevoerde verzink actie.

Op dit MF forum is het onderwerp vaker ter sprake geweest. Echter óók zonder concrete oplossingen. (of aanwijzingen waar dit succesvol is uitgevoerd of kan worden uitgevoerd)

Heb jij mogelijk zelf een brandstoftank aan de binnenzijde verzinkt. Of dit verzinken laten uitvoeren? Of heb je bijvoorbeeld informatie over bedrijven dit (expliciet) doen? Laat het ons weten. (velen met mij zijn vast zeer geïnteresseerd)
 
Het advies "ik zou dit en ik zou dat" klinkt als: ik zou deze olifant kawa groen maken.
(een actie die om diverse redenen niet gaat slagen)

Zo kijk ik ook tegen jouw advies aan om de tank aan de binnenzijde te verzinken.

Bij een zoekopdracht op Google: "brandstoftank aan binnenkant verzinken" krijg ik op de eerste pagina géén enkele werkbare oplossing dan wel een succesvol uitgevoerde verzink actie.

Op dit MF forum is het onderwerp vaker ter sprake geweest. Echter óók zonder concrete oplossingen. (of aanwijzingen waar dit succesvol is uitgevoerd of kan worden uitgevoerd)

Heb jij mogelijk zelf een brandstoftank aan de binnenzijde verzinkt. Of dit verzinken laten uitvoeren? Of heb je bijvoorbeeld informatie over bedrijven dit (expliciet) doen? Laat het ons weten. (velen met mij zijn vast zeer geïnteresseerd)

Ik zou zeggen: tik eens wat relevante zoekwoorden in google in en sta verbaasd over de informatie over dit onderwerp.
 
Ik zou zeggen: tik eens wat relevante zoekwoorden in google in en sta verbaasd over de informatie over dit onderwerp.

De uitspraken: "Ik zou dit en ik zou dat" + "ik zou zeggen" zijn KLETSKOEK! :W

Jij gaat er niet in slagen hier 1 link neer te zetten waarbij bewijsbaar een binnenzijde van een brandstoftank succesvol is verzinkt.

(en de vragen of je dit zelf al eens gedaan hebt of concreet een voorbeeld kunt geven van een bedrijf die deze werkzaamheden uitvoert of iemand weet die dit gedaan heeft laat je óók onbeantwoord) :?
 
Lastige is natuurlijk dat je alleen de tank opening hebt om iets te doen. Extreem idee: in de lange weg open slijpen, binnenkant behandelen met roestomvormer, 2k benzinebestendige lak en weer dicht laten lassen. Hier op het forum zit iemand met gouden handjes wat dat lassen betreft. Heb ik ook een paar mnd geleden mijn tank laten herstellen, flink gedeukt langs meerdere kanten.
Verzinken langs de binnenkant geen idee. Ben ook wel benieuwd hoe dat in de praktijk werkt en hoe je het zink dan aanbrengt via de vulopening?
 
Terug
Bovenaan Onderaan