Opladen van motor accu of auto accu

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Vanochtend was de accu van mijn auto leeg, ik rij altijd motor, de auto heeft 4 maanden stilgestaan. Dus moest ik toch op de motor weg. Nu dacht ik, ik hang de accu aan de oplader, maar dat ging niet. Een motoraccu oplader is blijkbaar niet hetzelfde als een autoaccu oplader, ik denk dat de autoaccu teveel stroom trekt en dat de oplader dan denkt "foute boel" en dan gaan de lampjes aan van "fertig" en "fehler". Of heb ik dat verkeerd?
 
Accu is wel stuk. Hij laat wel op volgens de oplader, maar die geeft vervolgens een error bij het op spanning houden. Verder reageert het alarm raar, en gaat af, zal ook wel met kapotte accu te maken hebben. Dus nu nieuwe accu kopen, en dan zien of het alarm het nog goed doet.
 
Accu is wel stuk. Hij laat wel op volgens de oplader, maar die geeft vervolgens een error bij het op spanning houden. Verder reageert het alarm raar, en gaat af, zal ook wel met kapotte accu te maken hebben. Dus nu nieuwe accu kopen, en dan zien of het alarm het nog goed doet.

Tja, ik nu wel zeggen dat ik dat al dacht. Wat ook zo is trouwens O-)
 
Maar heeft xtine die lader nu al binnen?

jaja, en ermee opgeladen, en gezien dat het laden wel gaat maar het op spanning houden niet. Lader heeft lampjes voor 6 stappen, bij stap 4 gaat het mis. Geen idee hoe lang de accu in de auto zit, nieuwe zal wel ok zijn. Kan accu alleen niet ergens gaan kopen, want dat past niet op mijn motor of op mijn fiets. Dus wordt 'ie dinsdag maandag dus al bezorgd. Hoef ik 'm alleen maar van huis naar de garagebox te brengen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik wou het toch ff meten voordat ik een nieuwe accu koop. Die ben ik nu aan het bestellen. Daarna ga ik kijken of ik zelf aan het alarm ga prutsen of dat ik dat door de garage laat doen.


Je kunt eens meten hoeveel sluipstroom er gebruikt wordt bij stilstand. Bij mijn motor staat keurig in het boekje dat je om de 21 dagen de accu op moet laden of rijden. Bij langere stilstand accu loskoppelen. Ik denk dat dat jou oplossing ook is. Ik zal eens zoeken voor een mooie accuklem.

Electrische Producten
 
Laatst bewerkt:
Je kunt eens meten hoeveel sluipstroom er gebruikt wordt bij stilstand. Bij mijn motor staat keurig in het boekje dat je om de 21 dagen de accu op moet laden of rijden. Bij langere stilstand accu loskoppelen. Ik denk dat dat jou oplossing ook is. Ik zal eens zoeken voor een mooie accuklem.

Electrische Producten

Ah, goed plan. Eén karma-punt voor IJzervreter. Dat 'ie nu leeg is is dom van me, dom om met deze mooie zomer nooit met de cabrio te rijden (en wel in het leer met warme helm op de motor). Van de winter ga ik er zeker niet veel mee rijden, dus dan is een accu schakelaar handig.

Sluipstroom kan ik inderdaad wel 's meten. Altijd handig om te weten.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe accu er in, eerst nog wat piepjes van het alarm, maar nu werkt het weer naar behoren. Een schakelaar op de accu gaat niet werken, het alarm heeft een eigen accu en gaat af als je de accu zomaar losmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan