Goede motorheftafel gezocht?

hvanbree

Rookie
30 aug 2015
4
0
Hallo,
ik weet dat deze topic al eens werd besproken maar toch vind ik het antwoord niet. Wat is nu een van de betere motorheftafels die op het internet worden aangeboden? Moet stevig genoeg zijn en breed genoeg, moet stabiel zijn. Zondertwijfel zijn er onder jullie die toch zo'n ding hebben, wat kunnen jullie aanraden (of afraden)?
Ben dankbaar voor elke reactie.
Mvg,

PvB
 
Als je echt iets serieus wil kan je het best kijken bij fabrikanten die ook de betere hefbruggen voor auto's maken, zoals Werther, Consul, Effemme, Autec, Maha, etc.
 
Laatst bewerkt:
ga idd eerst maar eens kijken wat je wilt besteden
want die echte goede kosten een gods vermogen
ik heb zelf gewoon z.n china ding en die zelf aangepast en daarna opnieuw gespoten
zelf maken is ook goed te doen mooi verzonken in de vloer ofzo
maar denk dat je voor de betere merken toch gouw meer dan 2 a 3k betaald nieuw (of nog meer)
en dat is in mijn ogen extreem veel geld voor alleen een brugje
en de meeste klussen thuis omdat het leuk is en meestal kostenbesparend
 
Heb ook al gekeken, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hem zelf moet bouwen, goedkoper, en naar mijn wensen.
Die China dingen gaan tot 80cm de lucht in en dat vind ik veelste weinig, die van mij wordt ook verzonken in de vloer dus dan is de maximale hoogte ineens nog maar 60cm.

Enigste waar ik over zit te dubben is hoe ik de brug ga liften, hydraulisch (mooi, maar veel gedoe, cilinder, pomp, al dat gekut) , of electrisch via een lier.
Lier lijkt me het mooiste werken, lekker compact, en als het 1000kg kan tillen is dat meer dan genoeg.
Goede val beveiliging is met een lier wel iets belangrijker, en je wilt ook niet werken aan de motor als de kabel van de lier nog op spanning staat, de brug dus in 'ruste' zetten is dan wel een vereiste.
Met hydrauliek is dat misschien iets minder belangrijk, daar kan je over het algemeen wel op vertrouwen. Al blijft een val beveiliging natuurlijk wel essentieel.
 
Als je echt iets serieus wil kan je het best kijken bij fabrikanten die ook de betere hefbruggen voor auto's maken, zoals Werther, Consul, Effemme, Autec, Maha, etc.

Autec is van die merken de enige waarvan ik weet dat ze motorhefbruggen hebben.

De merken die bij motorzaken veel gebruikt worden zijn bikelift, estrax, autec, marolo.

Ik heb met diverse merken gewerkt, heb nu sinds een jaar een nieuwe Marolo en die bevalt echt super :Y

Maar voor een prof brug ben je inderdaad zoals al genoemd 2000-3000 euro kwijt.
 
Heb ook al gekeken, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hem zelf moet bouwen, goedkoper, en naar mijn wensen.
Die China dingen gaan tot 80cm de lucht in en dat vind ik veelste weinig, die van mij wordt ook verzonken in de vloer dus dan is de maximale hoogte ineens nog maar 60cm.

Enigste waar ik over zit te dubben is hoe ik de brug ga liften, hydraulisch (mooi, maar veel gedoe, cilinder, pomp, al dat gekut) , of electrisch via een lier.
Lier lijkt me het mooiste werken, lekker compact, en als het 1000kg kan tillen is dat meer dan genoeg.
Goede val beveiliging is met een lier wel iets belangrijker, en je wilt ook niet werken aan de motor als de kabel van de lier nog op spanning staat, de brug dus in 'ruste' zetten is dan wel een vereiste.
Met hydrauliek is dat misschien iets minder belangrijk, daar kan je over het algemeen wel op vertrouwen. Al blijft een val beveiliging natuurlijk wel essentieel.

Heb er ook 1 zelf gemaakt, jaren geleden alweer. Vond nl. ook dat ie een meter hoog moest kunnen. Ding is 66cm breed en 225cm lang, met verwijderbaar deel om achterwiel te laten zakken. Hydraulisch bediend met krik, werkt voldoende maar niet super. Wil m nog wel eens elektrisch bediend maken. En er zitten redelijk degelijke zwenkwielen onder zodat ie met motor erop verplaatsbaar is. Uiteraard met valbeveiliging op 4 of 5 verschillende hoogtes.

De lengte en breedte vind ik ideaal, de hoogte van 1 mtr blijk ik eigenlijk nooit te gebruiken,
maar dat ie verplaatsbaar is met de motor er op is ook enorm handig.
 
Scoor ergens een gebruikte hydraulische palletlift. Daar zitten alle onderdelen op die je nodig hebt, behalve de traanplaat en stalen lengtes voor de "schaar constrructie". De cilinder rechtstandig in de grond zetten. De rest er omheen bouwen. Het is ff werk, maar het werkt perfect.
 
Zoiets dus.
full
 
In ieder geval 'een van de betere heftafels die op het internet worden aangeboden', zeker voor zo'n prijsie ;)

Het is me ook puur dat deze me te breed is, een meter is gewoon teveel.
Maar er is toch geen animo voor dus ik denk dat ik hem van het winter zelf maar smaller ga maken en een stukje langer.
Als ik die andere tafels zie die je voor €500,- tot €700,- kan kopen dan heb ik liever de mijne dan die wiebel dingen.
Ik kom vanzelf wel een leuke frequentieregelaar tegen voor dat ding.

Voor €100,- koop je een in elkaar getimmerde tafel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan