BMW f650 gs: zadel vervangen naar duo?

Fiona_abc

Rookie
25 sep 2015
3
0
hallo allemaal,
Als aanstaand motorrijder heb ik mijn oog laten vallen op n mooie BMW F650 GS. Dit exemplaar heeft n mono zadel, ik wil graag n duoseat erop. En ik heb geen idee of dit te doen is en of dit tegen redelijke kosten kan? Alle tips en info welkom :)

Dank, Fiona
 
je mag doen wat je wil met een motor, zolang je niet een 1000cc blok in een honda dax frame lepelt zonder keuring.

Zo lang je aan het hoofdframe niet teveel zaagt (subframe mag dus wel, das waar het zadel aan zit) mag eigenlijk alles wel

ex politie motor wellicht?
 
Dank!
inderdaad ex politie. Waarom niet doen? Hoor ook juist het tegenovergestelde. ;) Leeftijd (6 jr), km (48k), onderhoud (automatisch kettingsmeer systeem) in relatie tot prijs is zeker gunstig.
Nadeel is wat lakbeschadiging door de stickers en het monozadel...

In vergelijking; particulier koop ik n zelfde motor met deze km die 14/15 jaar oud is voor dezelfde prijs. :-/

Voor n eerste motorfiets denk ik hieraan de komende tijd plezier te kunnen hebben, vandaar.

Dan zou ik graag wel t monozadel willen laten vervangen door n duo. Is dat ingewikkeld cq aan welke kosten moet ik denken?

Sta open voor alle input!
Dank!
 
Volgens mij kun je het monozadel en de bak die er achter zit er gewoon afhalen,
en dan een standaard-zadel er op klikken.
Moeilijker is het volgens mij niet.
Maar wellicht kun je de vraag even bij een dealer neerleggen.
 
Dank!
inderdaad ex politie. Waarom niet doen? Hoor ook juist het tegenovergestelde. ;) Leeftijd (6 jr), km (48k), onderhoud (automatisch kettingsmeer systeem) in relatie tot prijs is zeker gunstig.
Nadeel is wat lakbeschadiging door de stickers en het monozadel...

In vergelijking; particulier koop ik n zelfde motor met deze km die 14/15 jaar oud is voor dezelfde prijs. :-/

Voor n eerste motorfiets denk ik hieraan de komende tijd plezier te kunnen hebben, vandaar.

Dan zou ik graag wel t monozadel willen laten vervangen door n duo. Is dat ingewikkeld cq aan welke kosten moet ik denken?

Sta open voor alle input!
Dank!

Bij de politie wordt er niet zo heel zuinig omgesprongen met het materiaal, mijn ervaring met ex politiemotoren is dat je de kilometerstand ongeveer x 3 kunt doen om een particuliere fiets met dezelfde slijtage te vinden.

Netjes warmrijden is er meestal niet bij en als ik de gemiddelde wijkagent/cowboy op dit soort fietsjes zie rijden gaan mijn nekharen overeind staan.
 
Dank!
inderdaad ex politie. Waarom niet doen? Hoor ook juist het tegenovergestelde. ;) Leeftijd (6 jr), km (48k), onderhoud (automatisch kettingsmeer systeem) in relatie tot prijs is zeker gunstig.
Nadeel is wat lakbeschadiging door de stickers en het monozadel...

In vergelijking; particulier koop ik n zelfde motor met deze km die 14/15 jaar oud is voor dezelfde prijs. :-/

Voor n eerste motorfiets denk ik hieraan de komende tijd plezier te kunnen hebben, vandaar.

Dan zou ik graag wel t monozadel willen laten vervangen door n duo. Is dat ingewikkeld cq aan welke kosten moet ik denken?

Groot gelijk, laat je niet bang maken omdat het een politiefiets is.
Sta open voor alle input!
Dank!

Groot gelijk, laat je niet bang maken omdat het een politiefiets is.
Als je bij realoem.com kijkt en een beetje door de plaatjes en modellen klikt kan je een lijstje maken met verschillen. Ik ken alleen de oude boxers en K-serie, maar daar is het verschil meestal het zadel, en een afdekkap en of knipperlichten. Zeker tweedehands ben je daar geen duizend euro aan kwijt.
Als ik snel door Realoem blader heb jij alleen een ander zadel nodig dat daar ongeveer 250 dollar kost. Misschien ook een lock van 30 euro. Bij de Hobbyist ben je meestal de helft kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan