Startprobleem -> klikkend geluid

tobitronics

Die hard MF'er
12 jan 2015
328
11
Hallo allemaal,

Vandaag haalde ik mijn Yamaha SZR660 uit '97 uit de tuin om te gaan rijden en kwam erachter dat deze niet wilde starten. De startmotor maakt een geluid alsof deze het heel zwaar heeft/langzaam draait en na een aantal tellen komt er een snel klikkend geluid van onder mijn zadel, om specifiek te zijn uit het denso kastje wat volgens motorcyclespareparts een 'Ignitor unit assembly' is. Beide stekkers eruit en erin hielp niet. Accu heb ik niet kunnen doormeten maar gezien het feit dat de verlichting gewoon goed brandt lijkt het me dat deze niet de boosdoener is? Zeker omdat ik hem gisteravond nog prima heb kunnen starten en rijden onder koele en condensrijke omstandigheden.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ik dacht zelf aan vocht ergens o.i.d.?

Alvast bedankt!
 
Vanmiddag de oude accu aangesloten op een acculader/druppellader, na een goede 3 uur op 12V/1A laadstroom en een uurtje rust kon ik de motor weer prima starten, koplamp lijkt ook feller te branden, al kan dit ook aan het gebrek aan zonlicht liggen.

Ik kijk nu nog even of de accu de nacht overleeft, net zoals waarbij het de vorige keer misging. Is het sowieso aan te raden om een nieuwe accu erin te zetten of kan ik nu weer een tijdje vooruit?
 
Bij nader inzien blijkt mijn multimeter niet erg nauwkeurig, bij een gloednieuwe, door de lader bevestigd als volle, accu geeft de meter ook ca. 10V aan. Hierdoor ga ik nu niet de dynamo doormeten (voordat ik verkeerde conclusies trek)

Wat ik wel kan melden is dat als de motor loopt en ik gas geef na ca. 1 sec de koplampen feller gaan branden, waaruit ik een voorlopige conclusie trek dat het laadsysteem in orde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan