stroom verlies cbr600f 91

cbr600ff91

Rookie
27 sep 2015
18
0
hasselt
hey motorcollega's.
Ik heb een honda cbr 600f(pc25), en ik heb een probleem met stroom verlies.
Ik heb er een nieuwe batterij ingezet, en een nieuwe spanningsregelaar.
Nu geeft de motor genoeg volt terwijl die draait, maar als ik de motor uitzet met vb 14V, en dan 10 min later terug wil starten is de batterij weer te zwak. ik heb de lampen en de contact van de lampen vervangen, maar vind niks. Kent iemand een (makkelijke) manier voor de lek te vinden? Ik heb een multimeter en hoognodige materiaal.
ps: van mijn cbr is een streetfighter van gemaakt, en daarmee is er een helepak kabels van voor, die uit de digitale (niet orginele :) ) dashboard komen voor toeren, snelheid, voltage enz..
Alvast bedankt!
 
Kan me niet voorstellen dat je lekstroom binnen 10min de accu zodanig leegtrekt dat starten niet meer lukt. Accu is nieuw schrijf je. Heb je deze volgens voorschrift vooraf geladen? De laadspanning heb je ook net multimeter gemeten of alleen je digi dashboard?
 
Dank u voor de reactie downunder.
Ja het is een nieuwe batterij en had hem eerst aan de druppellader volgeladen voor ik die heb gebruikt. Ik vind het ook raar, maar toen de batterij pas vervangen was deed de motor het even wel, toen weer niet, na wat opzoekwerk heb ik gemerkt dat de gelijkrichter niet genoeg gaf aan de batterij, dus heb ik een nieuwe geplaatst. Dat was gisteren, had hem weer aan de lader gezet en effe later gestart. Zo heeft de motor een paar keer gestart, en heb ik even ermee rondgereden. Toen ik de motor weer had weggezet en paar uurkes later wou starten was de batterij weer te zwak. Dus heb ik die aangesloten en op snelladen gezet, en ben ik weer gaan rijden. Na een half uur rijden ben ik gaan tanken, dus maximum 10 minuten stond de motor uit, wou die weer niet en heb ik die moeten aanduwen.
Grts
 
En heb de spanning met multimeter aan de batterij gemeten. Die komt overeen met de dashboard. Grts terwijl ik reed met de lichten aan was het soms maar 11-12V, maar als ik stilsta en de motor draait gaat die tot 14-15 V, met lichten aan blijft die rond de 14 V. Is dit normaal?
Grtss
 
Accupolen goed aangedraaid? Of de accu laad echt veel te weinig of je hebt een gigantische lekstroom. Als ie niet start bedoel je dan het geklik van je startrelais en of startmotor die met moeite ronddraait? Wat is op zon moment de spanning van de accu
 
Ja ik heb de accupolen goed aangedraaid, maat heb eens gehoord dat die koppen zelf kunnen versleten zijn, die je aan de batterij plaatst. En dat er een olie of iets op gesmeerd kan worden voor beter contact maar ken het product niet. En als die niet start is het echt een geluid dat de motor wil starten maar zwak, die slaat niet door, en elke keer ge dan opnieuw probeert wordt het zwakker. Dan is de Spanning rond de 10V (te zwak om te starten). Ja vrees voor dat stroomlek, maar weet niet hoe ik daar aan kan beginnen zoeken.
 
Laad de accu helemaal op en kijk of hij start.
Haal de massakabel los en zet hem een paar uur later weer vast.
Start hij weer niet dan is de accu niet goed.
 
Trek er alle zekeringen eens uit?
Stop ze 1 voor 1 terug en kijk of er één (contact uit) een vonk trekt. Zo kun je de eventueele verbruiker opsporen.
Of als de zekering er uit is even de contacten van de zekeringhouder doormeten met de multimeter om te kijken of er een stroom loopt. Een vonkje (als er al een vonk is) kun je over het hoofd zien, de waarde op het display van je meter niet.
 
Aan V.d.v. -> ?? :)
Hoe kan ik de contacten van de startrelais nameten of proper maken? Want kreeg die met moeite los en is blauw geworde.
Waarom heb je die los gehaald?
Als hij aangesloten is kan je met een multimeter op dc spanning over de 2 dikke contacten meten. Zolang je de startknop niet indrukt moet het ruim 12 volt zijn en als je hem wel indrukt bijna nul. Ik neem aan dat de aansluitingen van messing zijn, ik zou ze schoon borstelen met een staal/messing borstel.
 
Wat zijn de aansluitingen van messing? Grts heb hem net nog even gestart met snelstarter, effe laten draaien. Toen ik hem uitgezet had stond de batterij spanning op 13, en ik zag em duidelijk zakken terwijl de motor uitstaat nu tot 11 al!
Grts
 
Wat zijn de aansluitingen van messing? Grts heb hem net nog even gestart met snelstarter, effe laten draaien. Toen ik hem uitgezet had stond de batterij spanning op 13, en ik zag em duidelijk zakken terwijl de motor uitstaat nu tot 11 al!
Grts
Je hebt je startrelais toch losgehaald? Je zegt dat de contacten blauw zijn.
Wat bedoel je dan met die contacten?
 
Ah ok dat is waar een 30 zekering zit toch? Die heeft 2 dikkere en 2 dunne kabels. Als ik meet gaf het 12, en ik de startknop ik duw 2,5 ongeveer. En nu is de batterij te zwak die staat op 10V nu. Zal de batterij een nacht laten opladen en morgen verder zoeken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan