Kilometer teller Honda CBR1000F `94

Paul Korsten

Rookie
27 sep 2015
7
0
Venray
Hallo allemaal,

Tijdens het rijden merkte ik dat mijn kilometer teller steeds minder aangaf, na een kilometer of 50 verder deed die helemaal niks meer. Ik meende er loopt een kabel naar mijn voorwiel maar dat is bij mijn model schijnbaar niet zo, weet iemand raad waar die kabel moet zitten?
full
 
Deze is inderdaad kabel aangedreven, fout van mij.
Ik zou eerst de kabel en de aandrijving wel op werking controleren voordat je iets voor jan met de korte achternaam bestelt.
Het kan zijn dat de uitgaande as de kabelaandrijving niet meeneemt.
 
Laatst bewerkt:
De kunststof aansluiting op de bout van je voorkettingwiel is uitgesleten, kan je bij iedere motorzaak bestellen best. nr. 44808mr7013, de laatste keer dat ik hem nodig had, jaaaren geleden, kostte hij 7.55 euries. Wordt bij veel meer Honda modellen gebruikt.
 
Of het wormwieltje wat haaks op de bovengenoemde kunststof aansluiting gemonteerd zit en die vervolgens voor het draaien van je kilometertellerkabel zorgt. Of de kabel zelf natuurlijk.
Aandrijving zit gemonteerd in/aan het tandwiel deksel.
 
Laatst bewerkt:
De Kabel is in orde, maar dat pinnetje wat in de kabel gaat als je hem in de dekseltje doet draait niet rond dus daar ligt het probleem. Kan ik die deksel er zo afdraaien, ik vraag dat omdat er een leiding heen loopt....
 
De Kabel is in orde, maar dat pinnetje wat in de kabel gaat als je hem in de dekseltje doet draait niet rond dus daar ligt het probleem. Kan ik die deksel er zo afdraaien, ik vraag dat omdat er een leiding heen loopt....

ik weet niet zeker of je dat deksel er zo af kunt tillen. dat je dat 'pinnetje' niet meer rond kunt draaien komt waarschijnlijk omdat de aandrijving kapot gegaan is. Bij mijn cb500 was dit los te vervangen zonder dat je dat hele huis hoeft te vervangen. misschien is dit bij jouw motor ook een mogelijkheid?

11103033_892650520802675_5834639328495700203_n.jpg


ik snap dat de aandrijving niet dezelfde is als die van een cbr1000f maar zoveel zullen ze niet van elkaar verschillen qua uiterlijk.
 
Laatst bewerkt:
De Kabel is in orde, maar dat pinnetje wat in de kabel gaat als je hem in de dekseltje doet draait niet rond dus daar ligt het probleem. Kan ik die deksel er zo afdraaien, ik vraag dat omdat er een leiding heen loopt....

Welkom op MF, kom ook eens in het cbr1000f topic kijken. Veel kennis daaro.
CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred


Die deksel kun je er gewoon afhalen. Die leiding die erheen loopt is van je koppeling. Als je de deksel eraf hebt zie je een kunststof 6 kant-dopje die over de bout van je voortandwiel schuift. Deze drijft je km.tellerkabel aan en is waarschijnlijk versleten. Komt vaker voor bij dit type. Nieuw dopje erop je bent waarschijnlijk klaar.

dit onderdeeltje:
JOINT, SPEEDOMETER kopen
 
Laatst bewerkt:
Nee nee niet verdwenen, ik heb een drukke baan. Ik heb die zei deksel eraf gehaald en idd dat witte plastic ding was versleten. Bij motor Venray een nieuwe bestelt €10,50. Zaterdag ga ik heb weer monteren. Allemaal bedankt voor de hulp.... Echt een top forum.

Hoe kan ik hier een foto plaatsen, dan laat ik het even zien....
 
Laatst bewerkt:
Nee nee niet verdwenen, ik heb een drukke baan. Ik heb die zei deksel eraf gehaald en idd dat witte plastic ding was versleten. Bij motor Venray een nieuwe bestelt €10,50. Zaterdag ga ik heb weer monteren. Allemaal bedankt voor de hulp.... Echt een top forum.

Hoe kan ik hier een foto plaatsen, dan laat ik het even zien....

In dat geval mijn excuses. Ik was te voorbarig. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan