Kawasaki z1000j '81/'82 positive neutral finder?

Lacher

Die hard MF'er
15 okt 2012
267
7
Belgie
Hallo techneuten,

Mijn vraag is de volgende:

Heeft een kawasaki z1000j ('81 of '82) een positive neutral finder?

Dat is dus dat je de motor bij stilstand niet naar tweede versnelling kan krijgen of hoger.
In stilstand krijg je hem naar zijn 1, en naar neutraal, maar niet naar 2 of hoger. Soort beveiliging.
De motor zou moeten rijden (iets met centrifugale krachten) waarna je wel naar zijn 2 en hoger kan schakelen.

Nu is de vraag dus of iemand weet of deze motor dat ook heeft?
Ik kan het niet testen want de motor heeft lange tijd stilgestaan en sleutels zijn zoek. Dus voor ik sleutels etc laat aanmaken wil ik graag weten of de versnellingsbak er nu uit moet of niet.

Alvast bedankt.
 
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb nog een PDF
van de originele Kawasaki Z1000 J 1981-3 Service Manual.
Is 77 MB en 370 pagina's dik. Kan hem bijvoorbeeld via Wetransfer aanleveren.
 
Laatst bewerkt:
Super, bedankt bananeman! Ik dacht het al maar was het niet zeker. Gisteren zelfs niet kunnen proberen want de remmen zitten veel te vast om het wiel te draaien. Dus de hele avond bezig geweest aan de remmen.

Beekberger, daar zou ik zeker wat aan hebben! Ik stuur je een pm.
 
Super, bedankt bananeman! Ik dacht het al maar was het niet zeker. Gisteren zelfs niet kunnen proberen want de remmen zitten veel te vast om het wiel te draaien. Dus de hele avond bezig geweest aan de remmen.

Beekberger, daar zou ik zeker wat aan hebben! Ik stuur je een pm.
Klauw er af, en draaien maar.
 
Ik doe dit op school, en daar moet ik het van de eerste keer goed doen. Dat betekent remmen uit elkaar halen en volledig uitkuisen alvorens ik aan het volgende begin. Een verloren werk is het alleszins niet. Bedankt voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan