stilvallen yamaha xj400 1985

pat1974

Rookie
30 sep 2015
6
0
Hallo luitjes,

Ik heb een probleem met mijn xj400 uit 1985.

Starten prima, even lopen en valt weer uit.
Er zit een volt meter op het stuur die schakelt in zodra je het contact aanzet en daar zie je dat de voltmeter 10volt aangeeft en een seconde later naar de 11/12 springt. Dit gedrag van de voltmeter zie je niet bij de accu. Dan start ik loopt de motor prima valt na een halve minuut uit en zie je op de voltmeter dat deze is gezakt onder de 10 volt, als ik dan probeer te starten gooit hij hem prima rond maar slaat niet aan. Ik wacht dan weer een halve minuut en zie je de voltmeter weer opspringen als ik dan weer start slaat ie weer aan. Dat doen we dan 4 keer en daarna blijft ie over het algemeen wel lopen. Ik merk dan wel dat de motor soms wat onrustig loopt maar blijft wel draaien onder het rijden trilt hij soms meer dan andere keren.

Alles is doorgemeten en vind geen rare waardes. Ook laad de accu goed bij, de accu zelf geeft ook goede waardes. Aardekabels nagelopen en goed schoongemaakt zo ook alle stekkers en contactpunten. Bobine andere in gehad zo ook de regelaar niks helpt.

Vandaag proberen te starten en deed helemaal niks ook de startmotor ging niet rond. Met proberen van het starten van de motor hoor je het inschakel relais (4 pins relais) zenuwachtig tikken. even gewacht en hop daar liep de motor weer daarna weer hetzelfde verhaal valt uit.

Iemand enig idee?? ik ben hier al een hele lange tijd mee bezig..
Hoor graag jullie theorieën!

Grtz, Pat
 
Ik heb er een nieuwe accu ingezet, ook omdat ik een lichtere in gewicht wilde hebben, maar dat was idd het probleem niet. Het 4pins of het inschakel relais is volgens mij het probleem. Ik had er nog eentje liggen en die zit er nu in en hij blijft het tot nu toe nog doen maar wat een zoektocht!!
Dan kan ik nu eindelijk verder met de motor om te bouwen naar caferacer.
 
Grrr dat was het dus ook niet. Vandaag weer hetzelfde beeld, 3 keer uitvallen.

Vanmiddag maakte ik stapvoets een bocht naar links en toen viel ie plots uit.
Ik ga maar eens wat stekkers vervangen met name diegene aan de rechterkant waar ook de killswitch aan zit. Heb de draad ook al wat meer ruimte gegeven bij het balhoofd.
Het blijft raar maar als hij warm is doet hij het niet behalve die eene bocht naar links dus.
Die stekker zit wel onder de tank vlak boven het blok. Misschien dat de warmte van het blok zorgt dat de stekker beter aansluit.
Ik knutsel maar weer ff verder.
 
Het was de computer.. computer laten maken en geen probleem meer.

Ik kan nu lekker verder met bouwen.

b8tlch.jpg
 
Weet iemand trouwens waar ik een oliekeerring voor de toerenteller as?
Of hoe je deze kunt afdoppen, ik gebruik deze toch niet meer maar hij lekt wel dus moet er wel wat mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan