Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pff, ik mag 13 november op voor m'n AVD, dat duurt nog zo lang...
 
[Grande] (Hoef niet in de openingspost)
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: September 2015
Theorie: Vandaag theorie boek gekocht
AVB: -
AVD: -
Rijschool: Dam (Ede)
Lesmotor: Honda met 2 cilinders

Mijn instructeur gaf aan dat ik voor het examen andere schoenen moest kopen (rij nu op winter allstars)
en vroeg mij af welke schoen/laars jullie als eerste hebben gekocht.
Zelf twijfel ik tussen een Alpinestars S-MX 3 motorschoenen, Alpinestars motorlaarzen S-MX 5 of Alpinestars J-6 waterproof. (Ben niet merk gebonden, dit zijn toevallig voorbeelden van Alpine)

Het lastige is dat ik nog niet weet of ik in textiel of leer ga rijden en wil de eerste schoenen wel mee kunnen nemen naar het pak.
Wat extra info: Ik wil een naked gaan rijden voor het woon/werk verkeer en op zijn tijd een tour tocht.
Max budget 200 euro
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor goretex laarzen gaan, gegarandeerd waterdicht maar misschien wel wat boven jou budget. Zijn rond deze tijd veel aanbiedingen dus misschien kan je wel ergens wat voor een mooi prijsje op de kop tikken
 
Zijn er nog mensen uit de buurt van Leiden, die zin hebben om vrijdag/het weekend een stukje te touren?
Ik heb een GoPro, dus ik kan eventueel leuke beelden maken.:)
Stuur me even een PB-bericht als je interesse hebt.
 
Ik zou voor goretex laarzen gaan, gegarandeerd waterdicht maar misschien wel wat boven jou budget. Zijn rond deze tijd veel aanbiedingen dus misschien kan je wel ergens wat voor een mooi prijsje op de kop tikken

Bedankt voor het reageren maar na een bezoek aan de motor zaak heb ik de volgende schoen gekocht: Alpinestars J-6 Waterproof
Deze schoen past het beste bij hoe ik mijzelf zie rijden op de motor.
alpinestars-j-6-waterproof-motorschoen.jpg
 
Zo, per vandaag AVB ook in de pocket.

De verplichte vier:
- Lopend parkeren met de motor;
- Langzame slalom, welke voor een 2e keer moest;
- De noodstop;
- De uitwijking;

Dit waren de overige oefeningen:
- De 8, deze moest net zoals de langzame slalom een tweede keer gedaan worden;
- De stopproef;
- De vertragingsoefening.

In ieder geval blij dat dit gedeelte er nu op zit en we weer een stukje dichterbij het RBW zijn :]
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je iniedergeval schoenen of laarzen koopt die voldoende boven de enkel komen.. dat was nl het eerste wat mij gevraagt werd bij het examen avd. Ik heb op leger kisten gelest en rij er nog steeds mee rond. En ben al 2 x heel blij geweest met schoenen boven de enkel...
 
donderdag 15 oktober mag ik 's ochtends op voor mijn AVD :) Hoopte mijn rijbewijs gelijk daarna met spoed aan te vragen zodat ik in het weekend lekker kan gaan toeren. Maar helaas zo snel werken ze niet bij de gemeente... Achja eerst maar eens slagen!
 
donderdag 15 oktober mag ik 's ochtends op voor mijn AVD :) Hoopte mijn rijbewijs gelijk daarna met spoed aan te vragen zodat ik in het weekend lekker kan gaan toeren. Maar helaas zo snel werken ze niet bij de gemeente... Achja eerst maar eens slagen!

Wil je de moed niet ontnemen, maar als je op donderdag slaagt, staan de gegevens pas 's avonds in de database van de gemeente. Aanvraag met spoed duurt 2 werkdagen. Dus zul je vermoedelijk niet in het weekeinde kunnen :]
Doe je dit wel, en word je staande gehouden dan krijg je gelijk 2 flinke boetes.
Rijden zonder geldig rijbewijs (ook al heb je het behaald, want je bezit het dan nog niet), onverzekerd rondrijden (mag pas met een in bezit zijndend rijbewijs).
 
Wil je de moed niet ontnemen, maar als je op donderdag slaagt, staan de gegevens pas 's avonds in de database van de gemeente. Aanvraag met spoed duurt 2 werkdagen. Dus zul je vermoedelijk niet in het weekeinde kunnen :]
Doe je dit wel, en word je staande gehouden dan krijg je gelijk 2 flinke boetes.
Rijden zonder geldig rijbewijs (ook al heb je het behaald, want je bezit het dan nog niet), onverzekerd rondrijden (mag pas met een in bezit zijndend rijbewijs).
Da's niet waar hoor. Ik heb donderdagochtend afgereden in Winschoten, ben daarna direct doorgereden naar Groningen en heb m'n rijbewijs aangevraagd. Werd direct verwerkt. Vrijdagochtend opgehaald en direct gaan rijden. :)
 
Men stelt in de gemeente 2 werkdagen binnen. Ze hebben de pasjes nl. niet in eigen huis/beheer, moet van de fa. Joh. Enschede komen...
Maar ik hoop voor hem dat het er snel is, kan ie lekker scheuren rijden :-)
 
Als nieuwe gebruiker op het Motor Forum, ook maar even wat korte informatie over mijn rijopleiding in progress:

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 10 September '15
Theorie: 5 oktober '15 : examen - Behaald (1 fout, in de categorie milieubewust rijden...)
AVB: 20 oktober '15 (edit 20/10/2015: behaald!)
AVD: 16 november '15
Rijschool: Rijschool Wildenberg te Eindhoven
Lesmotor: Yamaha MT-07

Hoef niet perse in de openingpost te verschijnen!
 
Laatst bewerkt:
Wil je de moed niet ontnemen, maar als je op donderdag slaagt, staan de gegevens pas 's avonds in de database van de gemeente. Aanvraag met spoed duurt 2 werkdagen. Dus zul je vermoedelijk niet in het weekeinde kunnen :]
Doe je dit wel, en word je staande gehouden dan krijg je gelijk 2 flinke boetes.
Rijden zonder geldig rijbewijs (ook al heb je het behaald, want je bezit het dan nog niet), onverzekerd rondrijden (mag pas met een in bezit zijndend rijbewijs).

Nou, hoewel ik niemand aanraad om meteen zonder roze pasje op de motor te stappen, is uiteindelijk de datum van afgifte die op het rijbewijs staat, doorslaggevend voor de vraag of je een rijbewijs bezit en of je verzekerd bent. Vaak is die datum de dag na aanvraag.
 
Laatst bewerkt:
donderdag 15 oktober mag ik 's ochtends op voor mijn AVD :) Hoopte mijn rijbewijs gelijk daarna met spoed aan te vragen zodat ik in het weekend lekker kan gaan toeren. Maar helaas zo snel werken ze niet bij de gemeente... Achja eerst maar eens slagen!

Hè dan moge wij tegelijk! Ik ga t gewoon proberen om m meteen aan te vragen.. Zie wel
 
Een dag is wel érg kort. Ik vrees dat je toch het weekend even uit zal moeten zitten maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
 
Laatst bewerkt:
Succes ricksmits! Ik ga het ook proberen. Bij mijn gemeente geven ze aan dat zodra het rijbewijs voor 14:00 besteld is je hem de volgende dag op kan komen halen. Ik ga nog even een belletje plegen om er zeker van te zijn. Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.
 
Vrijdag had ik mijn eerste A2 doorstroomles,
Hierbij hebben we zowel AVD geoefend als AVB..
dit omdat ik nu 20 ben en binnen 2 jaar naar A2 wil. :9

Volgens mijn instructeur ging het prima had 1/2 lessen nodig voor AVB, en 1/2 lessen voor AVD. 8-)

maar nu is het probleem dat het druk is bij het CBR..
Dus nu kan het alsnog tot december duren voor ik mijn A2 rijbewijs heb ;(
 
Update van mijn lessen:
Ik ben veel te lang bezig met mn AVB gedeelte. Mijn instructeur vindt me soms wat hard leers, daar zou hij een punt kunnen hebben.
Ondertussen ben ik meester in langzame slalom, kan ik bijna altijd goed wegrijden uit n vak, kan ik al bijna een achtje, bijna altijd een acceptabele halve draai, en na wat oefenen kan ik ook remmen. Vertragingsoefening blijft veel te veel dingen, maar gaat af en toe best redelijk. AVB aangevraagd. In 't verkeer kijk ik niet genoeg vooruit (lees: ben ik teveel met handelingen bezig en te weinig met vooruit denken) en denk ik te vaak 'zal me bommen dat t wat langer duurt, ik sluit wel achteraan de rij'.
Nouja, hopelijk is t AVB stuk zo klaar, en valt dan alles in AVD ook op z'n plekje, anders wordt t dure business. En het wordt steeds lastiger om in 't licht te lessen, met de korter wordende dagen. Binnenkort ook nog wintertijd, dus dan wordt voor t werk rijden ook lastiger...

Wie lest er in de winter door? Hoe richten jullie dat in met werk/school/etc?
 
Update van mijn lessen:
Ik ben veel te lang bezig met mn AVB gedeelte. Mijn instructeur vindt me soms wat hard leers, daar zou hij een punt kunnen hebben.
Ondertussen ben ik meester in langzame slalom, kan ik bijna altijd goed wegrijden uit n vak, kan ik al bijna een achtje, bijna altijd een acceptabele halve draai, en na wat oefenen kan ik ook remmen. Vertragingsoefening blijft veel te veel dingen, maar gaat af en toe best redelijk. AVB aangevraagd. In 't verkeer kijk ik niet genoeg vooruit (lees: ben ik teveel met handelingen bezig en te weinig met vooruit denken) en denk ik te vaak 'zal me bommen dat t wat langer duurt, ik sluit wel achteraan de rij'.
Nouja, hopelijk is t AVB stuk zo klaar, en valt dan alles in AVD ook op z'n plekje, anders wordt t dure business. En het wordt steeds lastiger om in 't licht te lessen, met de korter wordende dagen. Binnenkort ook nog wintertijd, dus dan wordt voor t werk rijden ook lastiger...

Wie lest er in de winter door? Hoe richten jullie dat in met werk/school/etc?

Ik heb mijn A2 lessen gehad in de winter, en het examen in maart.
Dus bijna altijd in het donker, en het was koud :N
 
tot nu toe altijd mijn lessen met goed weer kunnen doen *klopt af*. Verwacht wel dat het de winter door lessen word, daar wanneer het mogelijk is.
Ik zie trouwens wel eens rijscholen rond een uur of 7/8 nog AVB lessen geven. Zolang de straat goed verlicht is zou het geen probleem moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan