Afdichting benzine leiding

Z900

MF veteraan
24 nov 2004
1.000
18
Elburg
Hallo,

Mijn BSA C11 lekt benzine bij de rode cirkels (rechtse foto).
Ik heb beide zijden gepolijst (pasvlakken), maar wil extra zekerheid dmv een afdichtingsmiddel op de flensvlakjes.

Mijn oog is nu gevallen op loctite 5800
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm?nodeid=8802634825729

Andere opties ervaringen ?


546708451e24ebc5923673a11afa35f6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Teflon-tape.

Je moet de tape er zo strak mogenlijk omheen draaien.

Als het niet lukt probeer je het nog maar een keer.

Let er trouwens ook op dat de koper-flens van de benzineleiding mooi 'geflenst' is, zodat hij zo goed mogenlijk aansluit op de kraan.

Ik kan me voorstellen dat te strak aandraaien niet goed is, dan vervormd de flens, of gaat zelfs scheuren.
Let daar dus op. Of een nieuwe flens maken met zo'n flens apparaatje.
 
beetje kleppenslijppasta op de conische kant van de leiding smeren en dan net zo lang deze pas schuren door de aansluiting in de aansluiting van de kraan rond te draaien totdat het volledig aan ligt?
Tis maar messing dus dat moet zo klaar zijn.
 
wat een mooie ideeen, thanks !

Geloof dat de flenzen kwestie nu opgelost is.
't lekt namelijk nog van onderuit 't carburateur-huis richting onderkant vlotterkamer daar werd ik op een verkeerd spoor gezet.

Die pakking (25) met nrs 38, heb ik vervangen maar t lekt nog.....very strange.....

c8ca7cc00872c18682d48dca84a4142c.png
 
Laatst bewerkt:
FYI: t komt iig niet uit t vlotter deksel (daar zit een gaatje in om te kijken of t choken werkt) maar t komt bij nr 26 ergens uit wat ik gezien heb....ik overzie ff niet of dat kan komen door een niet afsluitende vlotternaald......
 
Laatst bewerkt:
Ja deze kwam ik ook tegen, is een pasta he?
Moet wel schok/trillings bestendig zijn.

Ervaring hiermee ?

Ja, wij gebruiken het op het werk voor oldtimers die veel meer trillen dan een gemiddelde motorfiets ;)

ikzelf heb het gebruikt op me enduro motor waar de (metalen) kraan niet zo goed afdichte op de plastic tank. Sindsdien geen lek meer gehad.
Superspul. zeker een aanrader.
 
Zonet even gekeken en gefilmd waar de benzine als eerste uitkomt.
Lijkt me duidelijk, denk dat de nieuwe goede (fibre)pakking iets aan de grote kant is, was er echt in persen en op de bodem aangekomen lag ie niet vlak....

Weet iemand waar de "sleuf" eigenlijk voor dient net boven de wartel? (nog net een stukje zichtbaar)

 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn BSA C11 lekt benzine bij de rode cirkels (rechtse foto).
Ik heb beide zijden gepolijst (pasvlakken), maar wil extra zekerheid dmv een afdichtingsmiddel op de flensvlakjes.

Mijn oog is nu gevallen op loctite 5800
http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm?nodeid=8802634825729

Andere opties ervaringen ?


[afbeelding]


dat soort aansluitingen maakten we vroeger zelf voor de remleidingen,
ik vermoed dat het materiaal te vaak los/vast is geweest en/of te hard is geworden.
Misschien red je het met uitgloeien, anders naar een motorrevisiebedrijf gaan voor (oude) scheepsmotoren, die kunnen je wel helpen.
 
Is uitgloeien met een messing koppeling ook mogelijk? En dan zal TS eerst het hele leidingwerk uit elkaar moeten solderen en na het uitgloeien van de messing koppelingen het geheel weer in elkaar moeten solderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan