Alles over motorbanden vraag je hier, deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
844
154
Ridderkerk
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het al eerder langsgekomen, maar heeft iemand ervaringen met de Metzler roadtec 01 onder een S1000XR (of soort gelijke fiets)? Op al mijn vorige motoren (supersport en nakeds) had ik de eerste serie MPP, maar van de huidige (MPP3) wordt ik op de XR nou niet echt vrolijk.... Van de Metzler roadtec 01 verwacht ik een meer neutraal stuurkarakter.
 
Misschien is het al eerder langsgekomen, maar heeft iemand ervaringen met de Metzler roadtec 01 onder een S1000XR (of soort gelijke fiets)? Op al mijn vorige motoren (supersport en nakeds) had ik de eerste serie MPP, maar van de huidige (MPP3) wordt ik op de XR nou niet echt vrolijk.... Van de Metzler roadtec 01 verwacht ik een meer neutraal stuurkarakter.
Je zou ook de nieuwe Michelin Power RS kunnen proberen. Daar is echter nog weinig over bekend.
Als je goede ervaring had met de oude MPP en minder met de MPP3 die veel stijver is, dan zou je kunnen concluderen dat je juist slappere banden prefereert.
De Roadtec 01 is juist een heel veel stijvere band, en dat zou dus waarschijnlijk een voor jou negatief effect geven.
 
Wie weet wat de beste bandenspanning voor pilot power 3 op een sv 650 (99).
Ik heb gehoord dat deze banden beter met een iets verhoogde bandenspanning gereden kunnen worden.
Is 2.3 bar voor en 2.6 bar achter goed voor temperaturen boven 15 graden, of doe ik er inderdaad beter wat meer in?
In het laatste geval, wat is de reden en waarom lever ik dan niet in aan grip??
't Is altijd het optimum zoeken tussen grip en stevigheid...

2.3 en 2.6 is goed, iets (0,1) meer kan ook, heb je minder last van extra slijtage door teveel vervorming, maar niet minder grip op de openbare weg. Reden: flexibele band. Ervaring: elbow down op Triumph Speed Four.
 
2.3 en 2.6 is goed, iets (0,1) meer kan ook, heb je minder last van extra slijtage door teveel vervorming, maar niet minder grip op de openbare weg. Reden: flexibele band. Ervaring: elbow down op Triumph Speed Four.
Thx, ga ik 2.4/2.7 erin doen zodra de winterbanden de schuur weer ingaan. :t
 
Je zou ook de nieuwe Michelin Power RS kunnen proberen. Daar is echter nog weinig over bekend.
Als je goede ervaring had met de oude MPP en minder met de MPP3 die veel stijver is, dan zou je kunnen concluderen dat je juist slappere banden prefereert.
De Roadtec 01 is juist een heel veel stijvere band, en dat zou dus waarschijnlijk een voor jou negatief effect geven.
Ah, thnx.
Ik zou dus een andere kant op moeten gaan denken.
 
Ook een Pirelli, zal morgen even kijken welke precies.

Vandaag wel ff langs motoport geweest om simpelweg even te informeren wat deze grap me gaat kosten.

Michelin Pilot Road 4 trail inclusief montage goeie 185 euro, beetje duuurrrrrrrr.

Snap dat iemand het pand moet betalen, maar dit is wel erg duur, bandje zelf schoor ik voor zo'n 123 euro al online, en je gaat mij niet wijsmaken dat ze een uur bezig zijn met bandje wissel.

Nog eens uitzoeken wat de betere manieren hier voor zijn. Zit er niet op te wachten om zelf m'n achterband te moeten demonteren, heb hier geen ervaring in verder.

Om hier even op terug te komen.

Voorband is ook een Pirelli Gran Tourismo, die is verder nog prima dus wens ik eigelijk niet te vervangen op dit moment.

De bandenkeus voor nu is:
Anakee 3 of de Pirelli Scorpion Trail (II), mede omdat ze goed uit de bocht komen, en ik er zo snel geen slechte verhalen over kan vinden.
 
Voorband is ook een Pirelli Gran Tourismo, die is verder nog prima dus wens ik eigelijk niet te vervangen op dit moment.

De bandenkeus voor nu is:
Anakee 3 of de Pirelli Scorpion Trail (II), mede omdat ze goed uit de bocht komen, en ik er zo snel geen slechte verhalen over kan vinden.
Angel GT?
In eerste instantie zou ik die achter dan ook weer nemen, als je meer richting all road wilt de Scorpion Trail (II).

Blijf je binnen het merk. Zeker gezien de Anakee een Michelin is en Michelin niet altijd even goed matched met andere merken. Al lijkt dat minder te worden nu diverse Michelins ook een wat stugger karkas krijgen, maar waarom risico nemen als de Scorpion ook een uitstekende band is?
 
Laatst bewerkt:
Dat is precies wat ik bedoel. De ene band geeft dat gevoel meer dan de andere band, maar het is niet zo dat hij daadwerkelijke wegglijdt. Zolang de rijder er niet op gaat reageren is er helemaal niks aan de hand. Ga je remmen of je gas los laten dan gaat het juist fout.

Het enige linke in de regen is als je echt op een plakaat olie terecht komt die je te laat zijn, dan kun je echt gaan glijden, maar dan maakt het ook niet meer uit welke band je hebt.


hmm.. dat is dus niet wat ik bedoelde te zeggen. :)

Ja, het is inderdaad zo dat de meeste motorrijders op de openbare weg met natte omstandigheden nooit zover zullen gaan dat er merkbaar verschil in grip zal zijn tussen de verschillende moderne banden en ook niet in het gebied zullen komen waar de band echt begint te glijden.

Ja, de ene band geeft een ander gevoel dan een andere (ook verschil tussen nieuw en versleten voelt anders).

Inderdaad is plotseling gas loslaten of remmen op het moment dat je denkt dat de motor wegglijdt niet de beste reactie.

En ja, olie op de weg (helaas juist aanwezig in bochten) dat is klote met alle banden.



Nou heb ik na die slechte regen-ervaringen met de Michelin Macadams op mijn (destijds) Bandit 1200 een hoop setjes van de Michelin Piot Power 2CT gemonteerd (en opgereden). Ik reed daarmee in de Eifel, Ardennen, Luxemburg, Moezel, Vogezen, Schwarzwald en tijdens vakanties in de rest van de bergen in Europa.
Ook had ik het geluk regelmatig achter motorrijders te kunnen rijden die zeer goede regen-rijders zijn. De juiste banden met het goede voorbeeld zorgden er voor dat ook ik heel veel vertrouwen kreeg tijdens natte ritten (en het zelfs leuk begon te vinden!)
Maar bij circuit-rijden bleken die zelfde MPP2CT banden in droge omstandigheden te gaan smeren toen ik eenmaal een beetje tempo begon te maken.
Daarna heb ik een paar setjes Dunlop Sportsmart (de 1e) versleten en onder droge omstandigheden waren die duidelijk beter. Ook op circuit geen smeren meer met dezelfde rijstijl.
Echter...
Waar ik met de MPP2CT gewend was om zelfs in de stromende regen mn gas vlot en ver open te trekken de bocht uit (en zo zelfs wat te 'spelen'), heb ik met de Sportsmart toch enkele zeer heftige momenten meegemaakt, die er ook voor degenen achter mij zeer angstaanjagend uitzagen (ofwel, ik lag bijna op mn bek vanwege tankslappers).
Toen ik me daarna aanleerde om bocht uit tijdens natte omstandigheden rustig de gas te openen en in de regen sowieso veel vloeiender te rijden, kon ik met de sportsmart bijna hetzelfde tempo aanhouden als met de MPP2CT.
Maar dat is niet hetzelfde..
Waar ik met de ene band nog reserve had, zat ik met de andere aan de grens.
De Dunlop Sportsmart2 was itt de Sportsmart1 in de regen iets beter, maar voor de rest veel slechter.
Ook met de Michelin Pilot Power 3 duurt het in de regen veel meer km's voordat ik enigszins zo kan gaan proberen te rijden als met de MPP2CT. De Michelin Pilot Road2 vond ik ook goed wat grip betreft, maar het stuurgedrag op de laatste cm van de rand van de band vond ik niet fijn.
Ook met andere motoren is mijn ervaring vergelijkbaar en ook hoor ik van anderen dezelfde ervaringen.
Dus er is wel degelijk verschil in grip, alleen is dat niet altijd merkbaar.
Het verschil in stuurgedrag is voor de meeste motorrijders duidelijker merkbaar.
Alhoewel ook dat per motor verschilt..
 
Laatst bewerkt:
Is het mogelijk dat een gespaakte wiel op tubeless banden rijdt?

Ik rij een f650st 1997 met banden van het merk Vee Rubber. Op de banden staat tubeless maar in mijn wph staat dat strada weleen binnenband gebruikt.
 
Is het mogelijk dat een gespaakte wiel op tubeless banden rijdt?
Ja, kan voorkomen. Meestal niet.

Ik rij een f650st 1997 met banden van het merk Vee Rubber. Op de banden staat tubeless maar in mijn wph staat dat strada weleen binnenband gebruikt.
Veerubber is matig merk.
Wat wel eens gedaan wordt, is TL band met biba.
Aan het ventiel kun je zien of er een biba in zit.
 
Ja, kan voorkomen. Meestal niet.Veerubber is matig merk.
Wat wel eens gedaan wordt, is TL band met biba.
Aan het ventiel kun je zien of er een biba in zit.
Bedankt voor de feedback. Ik zal meer research moeten doennaar goede banden. Ik heb met deze veerubbers al een aantal zijstapjes meegemaakt. Tijdens het lessen had ik dat nooit.
 
Is het mogelijk dat een gespaakte wiel op tubeless banden rijdt?

Ja dat kan. Er zijn velgen waarbij de spaken niet door de velg gaan maar ofwel van de zijkant zijn doorgestoken (zoals bij BMW GSA) ofwel inhaken op een rand die aan de binnenkant op de velg is gelast (Yamaha Super Ténéré).

Daarnaast zijn er oplossingen om gewone spaakvelgen (met gaatjes in de velgen) luchtdicht te maken zodat er tubeless banden op kunnen.

Zie bijvoorbeeld:
 
Ja dat kan. Er zijn velgen waarbij de spaken niet door de velg gaan maar ofwel van de zijkant zijn doorgestoken (zoals bij BMW GSA) ofwel inhaken op een rand die aan de binnenkant op de velg is gelast (Yamaha Super Ténéré).

Daarnaast zijn er oplossingen om gewone spaakvelgen (met gaatjes in de velgen) luchtdicht te maken zodat er tubeless banden op kunnen.

Zie bijvoorbeeld:
Aah. De oplossing zoals toegepast bij de Tenere kende ik nog niet. Thanks voor de verheldering.
 
Angel GT?
In eerste instantie zou ik die achter dan ook weer nemen, als je meer richting all road wilt de Scorpion Trail (II).

Blijf je binnen het merk. Zeker gezien de Anakee een Michelin is en Michelin niet altijd even goed matched met andere merken. Al lijkt dat minder te worden nu diverse Michelins ook een wat stugger karkas krijgen, maar waarom risico nemen als de Scorpion ook een uitstekende band is?

Als ik zelf op de band zoek kom ik ook constant op de Angel GT uit, ook qua profiel op de band, maar op de band is het nergens terug te vinden.

Ik houd het dan op de Scorpion Trail, de Angel GT begin me irriteren met gebrek aan grip in de bochten als et iets vochtig is. Kijken of deze band daar beter in scoort. En wat je al aangeeft, een prima band als we de tests mogen geloven.
 
Iemand ervaring met Pirelli Diablo Strada banden?

(of iemand moest nog ergens een nog goede tweedehands 120/70/17 voorband hebben liggen die voor een aardig prijsje weg mag/moet en mij ongeveer 10D-km ver kan brengen)

Om mijn wens uit te leggen, ik heb een voorband nodig die mij nog ongeveer 10.000km verder kan brengen, dit in combi met een rustige tot licht sportieve rijstijl.
Uiteraard is grip wel belangrijk, maar het is niet zo dat ik KD's maak, en de ietwat sportievere auto's laat ik nederig voorbij gaan in de bochten :P
Enkel een gemiddelde gezinswagen laat ik wel eens achter in een bocht (als de weersomstandigheden er goed voor zijn, lees: niet nat en niet te koud)
Maar ik geloof dat de grip al niet veel slechter kan dan de huidige Bridgestones die eronder liggen :X

Achter heb ik momenteel een Bridgestone Battlax sport/touring T30, die volgens mijn schatting nog ongeveer 10.000km mee moet kunnen, vandaar ...
(gaat intussen reeds 18.000km mee)

Daarna komen er sowieso weer MPR3's of MPR4's op, en vervang ik voor en achter gelijk.
Maar ik vind die achterband momenteel nog veel te goed om er nu ook al af te halen, daarom dus een voorband nodig die mij nog ongeveer die 10.000 geschatte km's mee kan. Zijn ze dan nóg niet gelijk versleten, worden ze wel beide gelijk vervangen door voornoemde Michelin's, op het moment een der banden versleten is.
 
Diablo Strada is gewoon een prima band. Daarna zijn er Pirelli's gekomen die nóg beter zijn, maar dat maakt de Strada niet ineens slecht.

Weet alleen niet of ze nog gemaakt worden dus let even op de productie datum. Ik raak niet in paniek bij een band van twee jaar oud, maar bij een dot xx07 zou ik toch even achter de oren krabben ;)
 
Iemand ervaring met Pirelli Diablo Strada banden?

(of iemand moest nog ergens een nog goede tweedehands 120/70/17 voorband hebben liggen die voor een aardig prijsje weg mag/moet en mij ongeveer 10D-km ver kan brengen)

Om mijn wens uit te leggen, ik heb een voorband nodig die mij nog ongeveer 10.000km verder kan brengen, dit in combi met een rustige tot licht sportieve rijstijl.
Uiteraard is grip wel belangrijk, maar het is niet zo dat ik KD's maak, en de ietwat sportievere auto's laat ik nederig voorbij gaan in de bochten :P
Enkel een gemiddelde gezinswagen laat ik wel eens achter in een bocht (als de weersomstandigheden er goed voor zijn, lees: niet nat en niet te koud)
Maar ik geloof dat de grip al niet veel slechter kan dan de huidige Bridgestones die eronder liggen :X

Achter heb ik momenteel een Bridgestone Battlax sport/touring T30, die volgens mijn schatting nog ongeveer 10.000km mee moet kunnen, vandaar ...
(gaat intussen reeds 18.000km mee)

Daarna komen er sowieso weer MPR3's of MPR4's op, en vervang ik voor en achter gelijk.
Maar ik vind die achterband momenteel nog veel te goed om er nu ook al af te halen, daarom dus een voorband nodig die mij nog ongeveer die 10.000 geschatte km's mee kan. Zijn ze dan nóg niet gelijk versleten, worden ze wel beide gelijk vervangen door voornoemde Michelin's, op het moment een der banden versleten is.

Als jij bijna 30K doet met een band maakt het niks uit wat je er onder legt. :+
 
Iemand ervaring met Pirelli Diablo Strada banden?

(of iemand moest nog ergens een nog goede tweedehands 120/70/17 voorband hebben liggen die voor een aardig prijsje weg mag/moet en mij ongeveer 10D-km ver kan brengen)

Om mijn wens uit te leggen, ik heb een voorband nodig die mij nog ongeveer 10.000km verder kan brengen, dit in combi met een rustige tot licht sportieve rijstijl.
Uiteraard is grip wel belangrijk, maar het is niet zo dat ik KD's maak, en de ietwat sportievere auto's laat ik nederig voorbij gaan in de bochten :P
Enkel een gemiddelde gezinswagen laat ik wel eens achter in een bocht (als de weersomstandigheden er goed voor zijn, lees: niet nat en niet te koud)
Maar ik geloof dat de grip al niet veel slechter kan dan de huidige Bridgestones die eronder liggen :X

Achter heb ik momenteel een Bridgestone Battlax sport/touring T30, die volgens mijn schatting nog ongeveer 10.000km mee moet kunnen, vandaar ...
(gaat intussen reeds 18.000km mee)

Daarna komen er sowieso weer MPR3's of MPR4's op, en vervang ik voor en achter gelijk.
Maar ik vind die achterband momenteel nog veel te goed om er nu ook al af te halen, daarom dus een voorband nodig die mij nog ongeveer die 10.000 geschatte km's mee kan. Zijn ze dan nóg niet gelijk versleten, worden ze wel beide gelijk vervangen door voornoemde Michelin's, op het moment een der banden versleten is.
Ik heb meerdere gebruikte passende voorbandjes voor je liggen die tegen een zacht prijsje weg mogen, waaronder minimaal 2 stuks T30. Montage + balanceren is ook mogelijk (Purmerend).
De Strada is echt wel erg verouderd hoor. Dat maakt hem nog niet slecht, maar als je ze (vooral in de regen) vergelijkt met de huidige banden is het verschil wel erg groot.
 
Ik heb meerdere gebruikte passende voorbandjes voor je liggen die tegen een zacht prijsje weg mogen, waaronder minimaal 2 stuks T30. Montage + balanceren is ook mogelijk (Purmerend).
De Strada is echt wel erg verouderd hoor. Dat maakt hem nog niet slecht, maar als je ze (vooral in de regen) vergelijkt met de huidige banden is het verschil wel erg groot.
Je hebt een PB'tje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan