Yamaha TR1 XV1000 start niet

Tazzbiker

Rookie
16 sep 2015
8
0
amersfoort
Hi mede bikers
ik ben in bezit van een yamaha tr 1 xv 1000
heb daar 1,5 jaar geleden jaren mee gereden en nu na 1,5 jaar wilde ik hem weer gaan rijden maar krijg hem niet meer aan de gang
wat heb ik allemaal gedaan heb is
carburateurs helemaal schoon
koppeling weer hersteld ( slipte)
nieuwe benzine
vonken check
ik ben even overzicht nu kwijt
zou iemand mij kunnen vertellen wat er nog zou kunnen zijn
zelfs aan duwen lukt niet wat anders altijd wel goed ging
gr tazz
 
ja daar was ik al geweest maar niet gevonden wat ik zoek
misschien de bobines kapot ?
heb onderhand van allen geprobeerd maar zelfs aan duwen heeft geen resultaat
carb lopen gewoon vol met benzine als er nu iemand in buut van amersfoort woont met de know how zou ik erg gelukkig zijn ik ben onderhand een beetje techniek blind geworden zoveel tips gehad en gedaan maar niets van dat werkt !!
een gefrustreerde tazzbiker dus !
 
ja daar was ik al geweest maar niet gevonden wat ik zoek
misschien de bobines kapot ?
heb onderhand van allen geprobeerd maar zelfs aan duwen heeft geen resultaat
carb lopen gewoon vol met benzine als er nu iemand in buut van amersfoort woont met de know how zou ik erg gelukkig zijn ik ben onderhand een beetje techniek blind geworden zoveel tips gehad en gedaan maar niets van dat werkt !!
een gefrustreerde tazzbiker dus !
Je hebt vonk, dus bobines ok.

Lastig op afstand, maar ik verdenk de carburatie.
Probeer eens startpilot of remreiniger met pufjes in de luchtinlaat te spuiten tijden het starten.
Als die daarop iets van reactie geeft, is je carburatie niet goed, en de rest wel.
 
Je hebt een vonk en de benzine komt in de carb dus waarschijnlijk zitten je sproeiers dicht.

Even de vlotterbakjes eraf halen en de sproeiers eruit halen en zorgen dat de gaatjes weer open zijn.
 
Ik reanimeer nog wel eens van die slaapfietsen en na 1,5 jaar starten ze gewoon moeilijk.
Met startkabels aan een auto accu help dan ook erg goed is mijn ervaring. Meestal doe ik er dan ook helemaal niets aan. Ff checken of het oliepeil in orde is, carbs even af laten lopen en starten met die hap. *O* Als ie niet start kun je altijd nog de boel uit elkaar halen.

Maargoed, aangezien jij alles wat netter hebt gedaan denk ik dat je met een dikke accu succes zult hebben. :)
 
Dat de bougies vonken wil niet zeggen dat ze dat ook in de cilinders doen.
Heb je al nieuwe bougies geprobeerd?
Bougie doppen niet omgewisselt?
Luchtfilter schoon? Heeft niet een muis een nest in gemaakt of zo. (zal niet de eerste keer zijn)

Andere vraag; waar komt Tazz weg in jouw nickname als ik vragen mag? ;)
 
Hi reinhoud ! die naam kreeg ik toen ze mij achter de drumkit zagen spelen vandaar de naam
van tazzmanian devil !
mijn andere hobby/ werk is drummer freelance en inhuur inval bij bands als ze een drummer nodig hebben dus
Gr Tazz
 
Hi reinhoud ! ik heb nieuwe bougies erin en zou het helpen de bougie doppen wisselen ?
als de doppen eraf zijn geeft hij een strakke blauwe vonk circa 1 cm beide cylinders maar doppen erop word de vonk geel op de bougie
 
hi raymond
vlotterbakjes lopen vol dat weet ik door onderste tap plugje open te draaien
maar inderdaad de bougies zijn droog wel als ik een stukje door start krijg ik backfire
maar alles al bekeken kan niet vinden wat er werkelijk aan de hand is carbs. helemaal schoon en geen valse lucht ik heb wel voor dat hij liep de bedrading op het stuur aangepast de schakelaar vervangen voor enkel knop voor licht en geen dodemans knop meer maar dat is gewoon doorverbinden met elkaar dan is de kring toch weer gesloten ? kleur is rood/geel wanneer ik die niet verbind heb ik geen vonk dus die heb ik met elkaar verbonden of zou daar juist het euvel zitten ??
 
Dat heb ik al gedaan 2 x zelfs maar een ieder heeft over een zeefje i
Achter het vlotter naaldje maar bij mij zitten geen filters dus ????

Gr Tazzbiker
Heb het zelfde euvel gehad kan aan de zekering liggen ,draai bij het stuur de controlle lampjes er af daar zitten zekeringen onder kan zijn dat daar de zekering kapot is
 
Terug
Bovenaan Onderaan