Betaalbare motor garage/hobbyist in den haag. Wie kent er 1?

marvnl

MF'er
3 okt 2015
50
0
Almere
Hi, ik rij pas motor, en heb een yahama R6 '99. Recentelijk doet die motor erg raar nadat ik het de laatste tankbeurt had gegeven. Ik weet dat die carburateurs afgesteld moeten worden of wellicht vervangen. Dat zou ik as zaterdag laten doen bij iemand in Almere vlak bij m'n huis. Alleen start mijn motor nu helemaal niet meer met een halfjaar oude accu :S, in den haag ... Noodknop is uitgeschakeld. Choke gebruikt, maar het start gewoon niet meer op. Het geeft een klein contact geluidje alsof het moeite heeft met voldoende contact te krijgen met de accu. Even gaan de lampjes en display aan en dan stop het ermee. Nu zit ik vast met de motor in den haag. Gelukkig bij m'n vader op privé terrein. Ik heb niet veel te besteden, maar moet het wel fixen. Ik moet dat ding thuis krijgen.

Kent iemand hier een betaalbare motor garage of hobbyist / contact die ik kan bellen en die er even naar kan kijken / fixen?
 
Laatst bewerkt:
Los contact op de accu misschien maar het klinkt als een lege accu met je beschrijving, al is die nogal wat vaag.

Probeer een vriendelijke automobilist aan te schieten en met startkabels over te starten? Heb ik ook eens gedaan met een platte accu :+.

Dan kom je vast nog wel thuis en heb je de tijd om uit te zoeken wat de oorzaak is :)
 
Laatst bewerkt:
Nou.. Het linke is, door die carburateurs is het lastig als ik bij een stoplicht sta, want dan kan het zo uitvallen. Dus ook al is de accu goed, gaat het alsnog lastig doen als het still staat. Als ik eenmaal ermee rij dan rijdt het prima en lekker door.
Een aanloop heb ik inderdaad geprobeerd.

En hoezo wilt niemand er aan sleutelen dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 r6'jes gehad van dat type.
1ste probleem is waarschijnlijk op te lossen met een goed werkende/opgeladen accu.
2de probleem is waarschijnlijk op te lossen door de stationair schroef te verstellen. Is die zwarte kunststof stelknop aan de zijkant. Weet alleen niet meer of die links of rechtsvoor zit...

Mbt de bekende gescheurde cilinderwand, blijft zwak punt van deze blokjes.
Echter dit komt sneller voor bij onjuiste afstelling bij aftermarket uitlaatsysteem icm open lucht filter. Mengsel wordt te schraal waardoor verbranding temperatuur te hoog wordt. Vaak gaat 3de cilinderwand als 1ste stuk. Ook dit probleem zorgt in eerste instantie dat de motor slecht stationair loopt door overdruk in het carter. Als je stationair afstelling niet wil helpen laat dan je compressie meten.

Succes
 
Ik moet jullie nog wat bekennen. Ik ben nog niet zo technisch met motoren. Ik leer dingen little by little. Dus ik moet nog eff een maatje vinden met wie ik zo nu en dan kan sleutelen aan motoren om het ook zelf te leren. Maar nu moet ik dat nog aan iemand overlaten. Vandaar dat ik vroeg voor een monteur a hobbyist in den haag. Iets met die kleppen kan een goede richting geven. Ik heb een foto van de Chiimy instellingen voor de uitlaatkleppen. Ik zal het later nog eff posten want het gaat niet uploaden via m'n telefoon
 
Ik woon in Leiderdorp, en heb wel vaker het een en ander uit elkaar getrokken. Eventueel wil ik wel eventjes langs rijden morgen, wordt wel later op de dag omdat mijn broertje mijn motor leent (die heeft ook pech met zijn motor _O-).
 
Ik woon in Leiderdorp, en heb wel vaker het een en ander uit elkaar getrokken. Eventueel wil ik wel eventjes langs rijden morgen, wordt wel later op de dag omdat mijn broertje mijn motor leent (die heeft ook pech met zijn motor _O-).

-----------------

@2strokejunkie

Dat zou wel echt top zijn van je en heel fijn vinden. Ik ben behoorlijk een leek met deze dingen. ICT is weer mijn ding haha. Hoelaat zou je ongeveer kunnen?
 
Een eerste type R6, net gekocht, die zogenaamd de carburateurs afgesteld moet hebben omdat hij stationair niet wil blijven lopen? :X :X -O- -O-

------------------------------

@Rambabbel

Dude, ik weet het echt niet. Het zijn maar dingen dat mij is vertelt op basis van theorieën. Ik moet nog maar eens de binnenkant van een motor zien om er meer van te BEGINNEN te begrijpen. Dit zal dus mijn eerste keer worden aangezien ik pas iets langer dan jaar m'n rijbewijs heb en niet eens zo lang eigenaar ben van deze R6. Dus ik ben erg benieuwd en wil meer ervan af weten. Ben benieuwd :).
 
full


Zeg dit jullie wat? Dit had ik er namelijk bij gekregen. Wellicht dat het ook hiermee te maken heeft.
 
------------------------------

@Rambabbel

Dude, ik weet het echt niet. Het zijn maar dingen dat mij is vertelt op basis van theorieën. Ik moet nog maar eens de binnenkant van een motor zien om er meer van te BEGINNEN te begrijpen. Dit zal dus mijn eerste keer worden aangezien ik pas iets langer dan jaar m'n rijbewijs heb en niet eens zo lang eigenaar ben van deze R6. Dus ik ben erg benieuwd en wil meer ervan af weten. Ben benieuwd :).

Wat ik bedoel, is dat ik het een heel eng verhaal vind. Deze types gaan nogal eens stuk en dan krijg je onder andere deze symptomen.
 
Wat ik bedoel, is dat ik het een heel eng verhaal vind. Deze types gaan nogal eens stuk en dan krijg je onder andere deze symptomen.

--------------

heb je zeker gelijk in. Op het moment dat er iets mankeert aan een motor tijdens het rijden vind ik het al eng, want ik weet gewoon niet wat er aan de hand is en wat het vervolg kan zijn. Maar I FREAKING LOVE IT om heerlijk te rijden. Toen het normaal deed reed die R6 zo lekker. Vind het dus erg jammer dat het nu (onvermijdelijk) afwijkt.
 
------------------------------

@Rambabbel

Dude, ik weet het echt niet. Het zijn maar dingen dat mij is vertelt op basis van theorieën. Ik moet nog maar eens de binnenkant van een motor zien om er meer van te BEGINNEN te begrijpen. Dit zal dus mijn eerste keer worden aangezien ik pas iets langer dan jaar m'n rijbewijs heb en niet eens zo lang eigenaar ben van deze R6. Dus ik ben erg benieuwd en wil meer ervan af weten. Ben benieuwd :).

Ik hoop voor je dat je hem bij een motorzaak (niet hp-motoren) gekocht hebt en nog garantie hebt.
In dat geval: Niet zelf (of een kennis) aan gaan lopen prutsen maar het probleem bij de dealer neerleggen.
Die mag het oplossen.

Probleem is idd die gescheurde cilinderwanden.
Helaas is dat euvel tijdelijk te camoufleren waardoor ze nog net even van eigenaar kunnen wisselen.

Vandaar dat ik zeg dat je even de zoekfunctie op R6 `99 moet gebruiken.
 
Dit zijn de meetwaarden van de klepspeling controle.
Staat los van jouw problemen op dit moment.
-------------------------------

Tnx, dit geeft me in ieder geval een deel minder zorgen ;). Zat er echt groots aan te twijfelen namelijk. Maar het zal vast wel iets zijn waar later ook wel even naar gekeken dient te worden.
 
Laatst bewerkt:
Hieft iemand uberhaubt hier een weet van een betaalbare garage a hobbyist in in Den Haag of omgeving? Wat dat is eigenlijk de vraag en wat ik nodig heb op dit moment. Wel erg bedankt voor de reacties en het meedenken heren ;)
 
Probeer eens een beetje met je gas te spelen tijdens starten.
Niet te veel anders verzuipt hij.
Ook al zou je cilinder gescheurd zijn dan zou t blok wel willen lopen maar niet lekker. Nu geeft hij helemaal geen sjoege. Lijkt wel alsof hij geen brandstof krijgt... Check of bougies nat worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan