rem /achterlicht

Marcop63

MF'er
16 jun 2014
106
0
Beste Mf ers,
vraag.
Ben bezig motor aan het opbouwen.
Nieuw universeel achterlicht gekocht, met bijpassend en op de juiste wijze het lampje erin.

Nu gaat het remlicht branden als ik mijn verlichting aan doe.
Als ik op rem trap gaat er dan uiteraard niet de andere branden. Remlicht werkt goed als verlichting uit is.
Als ik doormeet op motor functioneert het, dus als ik licht aan doe krijg ik stroom en rem ook apart.

Moet dus in nieuwe achterlicht zitten, echter dat is alleen een losse fitting met los omhulsel.
Nieuwe massa getrokken, hielp ook niet.
lampje is verder ook oké.

Snap er niets van.
wie o wie??!!!!!!!
 
Lampje zelf kan er maar op 1 manier in
Laag en hoog randje ( als je begrijpt wat ik bedoel)
Is origineel lampje bijgeleverd
Draden verwisselt werkt ook niet
 
Lampje zelf kan er maar op 1 manier in. Laag en hoog randje ( als je begrijpt wat ik bedoel)
Is origineel lampje bijgeleverd. Draden verwisselt werkt ook niet
Als je als randje twee uitsteekseltjes bedoelt is het goed.

Draden wisselen moet werken, daar zal je een fout gemaakt hebben. In een duplolamp zitten twee gloeidraden, een lange dunne (5 W, achterlicht) en een korte dikke (21 W, remlicht). Kijk eens goed welke gloeidraad brandt als je alleen de verlichting aan zet.

Als er bij alleen achterlicht of alleen remmen 2 gloeidraden branden heb je de massa verkeerd aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft: als ik op de rem trap dan brandt er niets. Als je op de rem trapt dan schakel je volgens mij het gewone licht erbij in en dat zie je bijna niet door het felle remlicht. Je hebt denk ik inderdaad de boel verwisselt.
Wissel daarom Rood (rem) met Zwart (verlichting).
 
Massa draad zat tegen de draagvlak remlicht gesoldeerd ( vanuit de fabriek )
Dus alles los gehaald en opnieuw vast gezet

Alles werkt nu naar behoren
Bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan