Vraag over banjo bouten

stefan1990

MF veteraan
17 mrt 2012
25.421
9.767
Hoi.

Ik wil achter een andere rempomp en kwam deze tegen.
Nissin achter-rempomp / Racing met geintegreerd remvloeistofreservoir

Maar deze heeft van zichzelf geen remlicht schakelaar.
Nu weet ik dat er banjo bouten te krijgen zijn waar dit in gebouwd zit.
Mijn vraag is dus zijn die maten allemaal standaard hetzelfde ? :$

en heeft er iemand ervaring met deze pomp ?

Het is de bedoeling dat deze op een Z750 uit 2005 komt.
En waarom deze dacht scheelt weer een potje dus extra lelijk slangetje.
 
Ik weet nog niet heel veel dus.
hmm hoe meet je schroefdraad :$ (A)
Heb je nu standaard spul erop? Zo ja - dan is het 1,25. Je kan het meten met een schuifmaat. Meet de spoed op van het draad:
spoed.jpg


Ik zou er geld op inzetten dat het 1,25 is :)
 
:Y Suzuki en Honda gebruiken weer verschillende draad om het makkelijk te maken, Kawa geen idee eigenlijk.
Waarom ben ik dit stukje met een licht positive sarcasme :P

de remmen van mijn honda's heb ik nooit zelf gedaan in verband met dscb.
en omdat voor en achter hier apart is durf ik er wel aan te beginnen.

Ga nu eerst achter en dan voor veranderen.

Voor ook andere rempomp maar voor al omdat ik dat zwarte vierkante blok zo lelijk vindt. :')
en alles word stalen leidingen van hell.


Alles tegelijk kan financieel helaas niet uit O-)
 
Waarom ben ik dit stukje met een licht positive sarcasme :P

de remmen van mijn honda's heb ik nooit zelf gedaan in verband met dscb.
en omdat voor en achter hier apart is durf ik er wel aan te beginnen.

Ga nu eerst achter en dan voor veranderen.

Voor ook andere rempomp maar voor al omdat ik dat zwarte vierkante blok zo lelijk vindt. :')
en alles word stalen leidingen van hell.


Alles tegelijk kan financieel helaas niet uit O-)

Nou het was gewoon een beetje jammer dat ik ooit een Honda in de werkplaats had waar een andere banjobout op moest, had nog een mooie nieuwe geanodiseerde liggen toevallig maar die paste dus niet, net als alle 10 andere boutjes die ik nog had, bestellen, wachten, levertijd. _O-
 
Nou het was gewoon een beetje jammer dat ik ooit een Honda in de werkplaats had waar een andere banjobout op moest, had nog een mooie nieuwe geanodiseerde liggen toevallig maar die paste dus niet, net als alle 10 andere boutjes die ik nog had, bestellen, wachten, levertijd. _O-
_O- _O- _O-
Daar ga je dan als je ergens zomaar vanuit gaat :+

Zo kan ik me nog herinneren dat ik heel veel geluk had met een pakking van de dynamo deksel.
Dealer had er nog 1 ja zeg tie als hij op was kan het zo een maand duren voor ik nieuwe heb :X
Had hij een maand op mijn fiets kunnen passen _O-
 
Je pakt een M6 boutje en legt de draad op de draad van je banjo, past het, heb je een spoed van 1mm.
Past de schroefdraad van een M8 boutje, heb je 1,25mm.
Das ook een goeie.
vandaag een mail gehad van de shop waar ik de rempomp zag en die levert de banjo ook en die stuurt de goeie mee :)

Maar als ik het spul los heb dan wel benieuwd wat er origineel in zat :P

Bedankt voor alle tips :) *O*

Ps bij verwisselen van de leidingen kan ik remklauw met blokken gewoon laten zitten neem ik aan ?
 
Ik zie een vraag aankomen, ik krijg mijn rem niet ontlucht :Y -O-
Als ik het goed heb (A)
ontluchtingsslangetje op de nippel van de klauw zetten en met de achter rem pompen.
Voorrem is volgens mij het zelfde.


ik Vraag meestal eerst voor ik wat doe.
Andersom heeft in het verleden wel eens voor moeilijkheden gezorgd :+


Heb een haynes maar mijn Engels is niet altijd even sterk :$

Deze rem ontluchter heb ik
Automatische remontluchter - universeel
 
Laatst bewerkt:
Jj
Als ik het goed heb (A)
ontluchtingsslangetje op de nippel van de klauw zetten en met de achter rem pompen.
Voorrem is volgens mij het zelfde.


ik Vraag meestal eerst voor ik wat doe.
Andersom heeft in het verleden wel eens voor moeilijkheden gezorgd :+


Heb een haynes maar mijn Engels is niet altijd even sterk :$

Deze rem ontluchter heb ik
Automatische remontluchter - universeel

Hoop voor je dat die nieuwe pomp past.Heb hem ook gehad voor mijn ZX10R maar paste voor geen gulden.Geheel andere off set,hoek klopte geen meter van en bevestigingsbouten van deze pomp is M6 op terwijl op Kawa M8 is.Was ook niet op te boren naar M8 want daar was geen vlees genoeg voor.Maar weggegeven aan de mentor van Michael vd Mark.
 
Laatst bewerkt:
Ga maar een grote injectiespuit bij de apotheek halen (zonder naald)
Schuif er een slangetje op, zuig hem vol remvloeistof en zet het andere eind van het slangetje op de ontluchtingsnippel van je remklauw.
Ontluchtingsnippel een klein beetje opendraaien en dan de remvloeistof voorzichtig naar binnen drukken tot het in je reservoir uit komt.

Zo doe ik het altijd bij systemen die leeg zijn.
 
Ga maar een grote injectiespuit bij de apotheek halen (zonder naald)
Schuif er een slangetje op, zuig hem vol remvloeistof en zet het andere eind van het slangetje op de ontluchtingsnippel van je remklauw.
Ontluchtingsnippel een klein beetje opendraaien en dan de remvloeistof voorzichtig naar binnen drukken tot het in je reservoir uit komt.

Zo doe ik het altijd bij systemen die leeg zijn.
Na verschillende topics gelezen te hebben wil ik het ook zo gaan doen. Paar vragen:

1) werkt dit ook voor een (Nissin) ABS systeem met dubbele remschijf? De remklauw heeft twee ontluchtingsventielen. Ook splitst de kabel vanaf het reservoir logischerwijs naar beide remklauwen toe. Ik kan me voorstellen dat deze ventielen elkaar beinvloeden, dus wat is dan de aanpak om het systeem weer te vullen zonder vloeistof te knoeien/verspillen?

2) hoe groot moet de injectiespuit zijn?
 
Laatst bewerkt:
JjHoop voor je dat die nieuwe pomp past.Heb hem ook gehad voor mijn ZX10R maar paste voor geen gulden.Geheel andere off set,hoek klopte geen meter van en bevestigingsbouten van deze pomp is M6 op terwijl op Kawa M8 is.Was ook niet op te boren naar M8 want daar was geen vlees genoeg voor.Maar weggegeven aan de mentor van Michael vd Mark.
hmm dan annuleer ik die even en dan kijk of de stalen remleidingen alleen ook de verbetering geven die ik zoek.

Heb hier voor een cbr 1100 gehad en die vond ik een stuk beter remmen ( logisch zwaardere fiets dus waarschijnlijk ook sterkere remmen maar toch :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan