Katalysator vervangen door rechte pijp

RobertBrus

MF'er
16 jun 2015
81
0
Regio Delft
Ik zit eraan te denken om de cat onder mijn 320cc paralel twin te halen (Yamaha R3). Ik wil het gaan vervangen met een rechte pijp. Is er een mogelijkheid om te slijpen ná de O2 censor dus wat waardes betreft zal dat wel goed gaan. De katalysator, specifiek op deze motor, dempt gigantisch veel geluid en in mijn ogen heb je dat wel nodig met een A2 motor tussen het "smartphone" verkeer vandaag de dag.

Nu vraag ik me af:
* is dit slecht voor de motor?
* zijn er wettelijk strenge consequenties?

Het millieu is inderdaad niet blij met dit soort ongein maar zolang we elk jaar vuurwerk afknallen en met die VW diesels vergeleken is dit een peulenschil :)
 
Laatst bewerkt:
Ik lees effe mee...

_O-

full
 
heb zelf in een centrale gewerkt, en het rendement ligt rond de 30 %, ook al beweren boze tongen dat de nieuwste een rendement halen van 46%, maar dat is net als bij auto's, het is maar hoe je meet....
En dan draaien een deel van de centrale's ( de meeste) alleen maar tijdens de piek uren op hogere capaciteit, grotendeels alleen op de ( verwachtte)vraag...
Van dat rendement is nergens iets meegenomen met betrekking tot delven, vervoer, afval slakken, vliegas , verbruik ongebluste kalk , troep voor ketelbehoud ( herinneren jullie je nog dat als er een straaljager neerstortte ze altijd op zoek gingen naar een bepaalde tank, dat was zwaar kankerverwekkend, en dat werd dus ook bij ons gebruikt) , enz enz..
 
Terug
Bovenaan Onderaan