optrompmachine

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.089
10.989
nultwintig
Wie weet waar deze verkocht worden?

werkt waarschijnlijk op 380V,
is een kast op bureau hoogte, halve meter braad en werkt elektrisch-hydraulisch.

maat van mij had er ooit één, failliet gegaan, en met de bekende noorderzon vertrokken..

is dus een machine om pijp/ buis op te rekken (diameter vergroten)
wie weet wat??
 
Ik heb een heel handige website gevonden waar je heel veel dingen kunt zoeken, das handig want dan hoef je niet alles te vragen.
Het heet Google.
Je zou het eens moeten proberen...

Maar om toch antwoord te geven:
http://www.vroemparts.nl/shop/products/Uitlaat-pijp-tromp-set-%2d-3-maten.html
NN Pijp tromp machine - Pijpenbuigmachine - pijpenwals - Buigmachines - Metaalbewerking - Werktuigen.nl
Bevelen


geloof het op niet..
maar zit al een ruim half uur te zoeken....... |(
nu eens jouw linkjes bekijken...
 
Of je gaat naar deze man toe,die heeft het voor mij gedaan *D
full
 
Wie weet waar deze verkocht worden?

werkt waarschijnlijk op 380V,
is een kast op bureau hoogte, halve meter braad en werkt elektrisch-hydraulisch.

maat van mij had er ooit één, failliet gegaan, en met de bekende noorderzon vertrokken..

is dus een machine om pijp/ buis op te rekken (diameter vergroten)
wie weet wat??
Wat wil je er mee? Voor uitlaatbuis zijn er ook handbediende gereedschappen, type keilbout/segmenten.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een plaatje dat ik je in de allereerst post al stuurde.
In het linkje staat bovenaan de pagina een heel groot telefoon nummer van de leverancier. Die kan jou vast wel vertellen of dat ook bij RVS werkt.
Ik zou trouwens niet weten waarom niet.
RVS is geen elastiek.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een plaatje dat ik je in de allereerst post al stuurde.
In het linkje staat bovenaan de pagina een heel groot telefoon nummer van de leverancier. Die kan jou vast wel vertellen of dat ook bij RVS werkt.
Ik zou trouwens niet weten waarom niet.
RVS is geen elastiek.

Maar wel veel taaier, en moeilijker te vervormen
 
Ik heb ook zo'n ding als op het plaatje, maar het lukt me niet om daar een RVS pijp met een wand van 1 mm. mee op te trompen. Ik wil er nog eens een keer een hydraulische cilinder aan knopen.
 
dat handmatige setje werkt in ieder geval niet met heetgestookte buis.... er zitten rubberen O-ringen in om de segmenten bij elkaar te houden ;) en wat ik ervan gehoord heb werken die dingen toch al niet voor RVS.... neemt niet weg dat je het zaakje wellicht kan aanpassen om RVS geschikt te maken.
 
Ik denk dat dat moeilijk gaat, op t moment dat je die optromper in de pijp stopt absorbeert deze meteen de warmte...

Tenminste... dat lijkt me logisch..
RVS koud optrompen met deze apparaten gaat niet, met warmstoken van de buis gaat het wel.
De rubberen ringen moet je dan wel vervangen voor stalen veerringen.
De buis hoeft niet rood gloeiend te worden, let wel rvs scheurt met warmstoken wel eerder.
 
Laatst bewerkt:
Koud optrompen met deze apparaten gaat niet, met warmstoken van de buis gaat het wel.
De rubberen ringen moet je dan wel vervangen voor stalen veerringen.
De buis hoeft niet rood gloeiend te worden, let wel rvs scheurt met warmstoken wel eerder.

Goed te lezen dst t iig wel kan...
Maar dat was t mooie juist van dat apparaat..
Hydraulisch.. voetpedaal... en je kan zelf instellen hoe snel je wil "oprekken" ging heel geleidelijk.
Maar blijkbaar onvindbaar..
Nou is die maat van me een brit.. of iets soortgelijks...
Dus t zou ook zomaar een engels apparaat kunnen zijn..
 
Goed te lezen dst t iig wel kan...
Maar dat was t mooie juist van dat apparaat..
Hydraulisch.. voetpedaal... en je kan zelf instellen hoe snel je wil "oprekken" ging heel geleidelijk.
Maar blijkbaar onvindbaar..
Nou is die maat van me een brit.. of iets soortgelijks...
Dus t zou ook zomaar een engels apparaat kunnen zijn..
Gaat die dan linksom? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan