ZXR niet synchroon te stellen

Robin_ke

Die hard MF'er
8 mei 2011
419
41
Doetinchem
Ik krijg mijn ZXR-750-L niet synchroon afgesteld. Gebruik voor het afstellen een originele carbtune. Zodra ik alle cilinders op 1 lijn heb afgesteld loopt de motor totaal niet synchroon. Draai ik ze weer terug richting de oorspronkelijke settings (Cilinder 1 en 3 lager dan 2 en 4) dan loopt hij veel mooier rond.
Heb sinds kort mijn 2e blok er onder zitten en dacht in eerste instantie dat het misschien met slijtage van het blok te maken zou kunnen hebben (afwijkende compressie per cilinder), maar ook dit blok heeft exact hetzelfde beeld.
Ik heb meerdere motoren met deze carbtune afgesteld en daar gaat het altijd probleemloos.
Iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken :? ?
 
Valse lucht heb ik al op getest met remmenreinigen, is er niet. Klepspeling heb ik gecontroleerd en afgesteld. Zat grotendeels binnen de toleranties enkele kleppen heel iets te ruim.
Vacuum naar tank zit er niet aan. Is geen vacuum kraan.
 
Heb het vermoeden dat het in de carburateur zit, aangezien deze ook op het vorige blok gemonteerd heeft gezeten en het probleem exact hetzelfde is gebleven. Ik zou alleen niet weten waar ik het zou moeten zoeken. Ze zijn onlangs voor de 2e keer sinds de montage van het blok gedemonteerd om ze te controleren (vlotter hoogte, sproeiervervuiling, stand pilot screws etc.).
 
kan me vergissen hoor, maar met synchroon stellen zorg je er toch voor dat alle vlinderkleppen evenveel lucht doorlaten bij stationair? Dat heeft niet veel met de brandstoftoevoer nodig.

Kan het mis hebben hoor :P
 
kan me vergissen hoor, maar met synchroon stellen zorg je er toch voor dat alle vlinderkleppen evenveel lucht doorlaten bij stationair? Dat heeft niet veel met de brandstoftoevoer nodig.

Kan het mis hebben hoor :P

Klopt in principe wel, alleen kan het volgens mij toch zo zijn dat de mengselverhouding dan ook verandert en als er bijvoorbeeld 1 of meerdere kanaaltjes van de pilot circuits verstopt zitten. zoals gezegd; baat het niet, dan schaad het zeker niet. Ik zal het dit weekend proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan