R1 2000 hapert na vervanging bougies

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
Beste Motorliefhebbers,
Afgelopen week is mijn motor zomaar uitgevallen bij het stationair draaien en werd steeds erger.
Heb de bougies verwisseld omdat ze echt op waren.

Er zitten nu iridium bougies in.
Vervolgens toen ik wilde rijden leek wel alsof ik op 3 cilinder reed na 10 min was dat over.
Vervolgens ging het goed. Vandaag toen ik naar mijn werk ging heb ik 20 km met haperende motor moeten rijden.

Hij valt niet uit bij stationair maar hapert en houd in en stotterd (voor de vervanging van bougies deed die dat een beetje ook maar dan onder de 4000 touren).
Heeft iemand enige idee wat het zou kunnen zijn.

Benzinekraan staat voor 90% open anders druppelt daar wat benzine uit.
Kan het zijn dat er nie genoeg benzine naar voren wordt gebracht of iets?

Heb ook nog een 12v aan de accu aangesloten maar denk niet dat dat het probleem zou kunnen zijn.

Tnx :)
 
Laatst bewerkt:
hebben de nieuwe bougies wel vergelijkbare technische specs? bv wel of geen resistor? wel of niet de zelfde warmtegraad?
Je kan er wel andere bougies in schroeven maar als de specs van die nieuwe bougies afwijken van de standaard bougies dan kan dat de reden zijn dat de motor slecht of niet meer draait.
draai er eens 1 bougie uit en kijk hoe ze er uit zien. Zwart aangeslagen? of super glazig schoon? of netjes grijs-bruinig aangeslagen?

heb je ook de electrode afstanden van de bougies na gemeten voordat je ze er in schroefde?
Ze staan meestal wel goed als ze uit het doosje komen maar soms kan het wel eens voorkomen dat ze te ruim staan of te krap.
 
Laatst bewerkt:
Nou luchtfilterhuis en tank eraf gehaald. Ff de 12v anders aangesloten en geblazen in de benzinefilter en hij doet weer als een zonnetje tnx voor al ht hulp :p.
Zou me niet verbazen ald die mrgen weer stuk is maar oke :p 😂 have fun
 
Terug
Bovenaan Onderaan