Hoe kan ik zien of de koppelingsplaten nog goed zijn?

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Hoi,

Binnenkort rijd ik met mn Honda Nighthawk naar Zuid Africa. Graag zou ik na willen kijken of de koppelingsplaten nog goed zijn. Losmaken e.d. lukt wel maar wat moet ik dan meten?

Bedankt voor de hulp,
Aad
 
Hoi,

Binnenkort rijd ik met mn Honda Nighthawk naar Zuid Africa. Graag zou ik na willen kijken of de koppelingsplaten nog goed zijn. Losmaken e.d. lukt wel maar wat moet ik dan meten?

Bedankt voor de hulp,
Aad

Je meet de lengte van de veren en dikte van de platen. En als die niet meer voldoen, dan vervangen.

Je zoekt een werkplaatshandboek voor jouw motorfiets, zoekt het hoofdstuk voor de koppeling en volgt de aanwijzigingen :)

Voorbeeld: http://www.pdf-archive.com/2012/02/05/honda-700s-shop-manual/honda-700s-shop-manual.pdf (hoofdstuk 8 moet je hebben).
 
Laatst bewerkt:
Als je zo'n eind wilt gaan rijden kan je, als je het toch open hebt liggen, toch gelijk een nieuw setje erin stoppen?
Ik weet niet welke route je gaat nemen maar niet op iedere straathoek hebben ze koppelingsplaten van een Nighthawk liggen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals eerder gemeld: vernieuwen voor de reis.
Bovendien valt er niet altijd iets te meten: door inwerking van hitte en de olie kunnen de platen nog dik genoeg zijn en toch doorslippen.
Voor een lange reis moet je vooruitdenken: alle slijtagedelen vernieuwen voorkomt een hoop ellende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan