Vapor trailtech probleem

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn vapor teller,
in de boekjes stond dat ik 5 keer draad van toeren teller om de bougie kabel moest omwikkelen
dit heb ik gedaan maar de toerenteller / weergave spaced hem :')

andere motor zaak zei 10x keer dus heb ik gedaan en space hem nog steeds best erg.

ik weet dat mij motor bij stationaair ongeveer 1500 rpm draait
de vapor geef tussen de 1000 / 2500 aan,

hoe kan ik dit afstellen ?

je kan hem zetten op 0.5 / 1 / 2
op 0.5 geef die teveel aan , op 1 nog steeds te veel , en op 2 te weinig haha..

wie kan me hiermee helpen,

Bedankt alvast,

Groetjes Rick :W
 
0.5, 1 en 2 duiden op het aantal ontstekingen die de bougie/bobijn waarvan je het signaal aftapt geeft per omwenteling.

heb je een 4-takt 1cyl met de ontstekings-pickup op de nokkenas is dat 0.5 -> 1 vonk per 2 toeren krukas.
heb je bv een 4-takt 1cyl met pick-up op de krukas, heb je een wasted-spark ontsteking (ook een vonk net voor BDP als beide kleppen open staan, en moet je hem op 1 zetten -> iedere omwenteling krukas is er immers 1 ontsteking.
heb je een 2T 2cyl met maar 1 pickup (en dus 2 "blokjes" op het vliegwiel die impulsen geven, en maar 1 bobijn voor de 2 cylinders), heb je ook een wasted-spark (in ODP) en moet je hem op 2 zetten (2 ontstekingen per toer).

je kan altijd beter het signaal aftakken van de bobijn zelf ipv een draadje rond de bougiekabel. indien aan de bobijn zelf niet lukt/werkt, experimenteren met verschillend aantal wikkelingen rond de kabel, van 2 tot 30 als het moet.
 
@janbros. ik heb geprobeerd bij de bobine, maar dan zit ik met 2 draden een rode ( door die space die helemaal ), en een oranje, en daar durfde ik hem niet op te zetten omdat bang zijn om kapot te maken,

ik breng de motor binnekort naar een raceshop en die gaat er voor mij even naar kijken
 
Inderdaad de vapor valt totaal niet in catogorie * goedkope tellertjes *
voor de mijne heb ik bijna 200,- voor neer moeten tikken ( wel inclusief dashboard )
zit er standaart niet bij en dan is die als nog 150,-

ik rij btw met een Yamaha xt600e

@martell bedankt voor het switchen !
 
PatrickZ, thanks voor de link,

@Leejoow, Uhmm hij zou storing kunnen oppikken van me xenon kastje,
voor de rest zou ik het eigelijk niet weten ben niet zo thuis in electronica xD.

en wat noem je een zwaar opgevoerde monkey :P?
wij hebben op de zaak een honda c310 met een 125cc met binneroter 26mm carb
andere nokkenas en ga zo maar door haha :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan