Hét toertopic voor motorvrouwen

Kea

MF veteraan
25 mei 2003
6.021
0
Amsterdam
Dit topic is bedoeld voor motorrijdende vrouwen die het leuk vinden om af en toe eens een gezamenlijke rit te rijden en bij toerbeurt de rit ook willen organiseren en/of voorrijden.

Wij rijden zelf regelmatig/veel, gaan ook geregeld hele weekenden op pad en zouden het leuk vinden om wat meer dames te leren kennen die dezelfde hobby delen.

Dus als je zelf ook regelmatig motor rijdt, meld je gerust met vragen, ideeën, voorstellen etc.!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geplande rit: Zondag 1 november - verzamelen rond 10.30 uur

Start vanaf McDonalds Barneveld: Zelderseweg 67,3784 LN Terschuur (langs de A1/A30)
De route gaat voor het grootste deel over de Veluwe.

Deelnemers:

AdventureGirl
Amygdala
Drakie
Kea

Onder voorbehoud:

JollyJopster
Katja
Nutty tart
Wipneussie
Materialgirl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kea en Drakie

full


Katja
IMG_20150805_190356.jpg


BoxerDame
Galibier%20bewerkt_zpslkc1t13y.jpg

KLE500%20004_zpsnhvae7ln.jpg


Amygdala
12009782_1059221124089457_9033923452012089230_n.jpg


AdventureGirl
full


Miss2
7386893088_45f060d2cd.jpg



JollyJopster
full


nutty tart
full
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat er al wat animo is! Gaan we een soort van voorstelrondje doen?
 
Welkom dames *D *O*

Als je een foto post van je motor, dan zet ik die in de OP (als je dat wilt).
Dan krijgen we een beetje een idee wie op welke motor rijdt :Y
 
Goed idee, wil jij beginnen misschien :)

Prima. Korte intro:

Ik heb mijn rijbewijs pas op mijn 30e gehaald (dat is nu 8 jaar geleden :+), maar sinds die tijd ruim meer dan een ton km's gereden. In eerste instantie op sportmotoren en zodoende ook, net als een paar andere dames hier, veel in het 'meiden op supersportmotoren' topic rondgehangen. Na 5 jaar op een Fireblade gereden te hebben ben ik anderhalf jaar geleden overgestapt op een Triumph Tiger 800 en dat bevalt mij super.
Ik woon in de omgeving Arnhem, dus dat is een goede uitvalsbasis voor mooie ritten :]
 
Leuk *O*

Ik ben Katja, 21 jaar en heb sinds mijn 18e mijn rijbewijs. In mijn '35kw periode' maar weinig gereden, eind februari dit jaar heb ik mijn eerste grotemensenmotor gekocht: een Honda CB600 (Hornet). Hiermee inmiddels bijna 10.000 km gereden, waaronder een tripje naar Zwitserland/Florence/Oostenrijk :) Deze vakantie is zeer goed bevallen en zou graag vaker een weekje of weekend weggaan, maar ken helaas niet veel mensen die dit ook leuk vinden. Mocht er animo zijn voor weekendjes weg ben ik dus zeker van de partij :Y Dagtochtjes zijn natuurlijk ook altijd leuk O-)
Ik kom trouwens uit Midwoud, vlakbij Hoorn (Noord-Holland)

 
Goedemorgen ik ben Petra en heb november 2001 mijn rijbewijs gehaald, een laatbloeier zeg maar ;) was toen 36...
Begonnen op een Honda CBR 500, al tijdens het lessen om de achtjes en cirkeltjes te oefenen, nog steeds niet mijn sterkste kant...
Snel overgestapt op BMW en daar diverse type van gereden: R1150R, R1200ST, F650GS en sinds februari F700GS. Deze blijft bevalt super, staat inmiddels bijna 10K op! Ik heb ook nog een Kawa KLE staan om een beetje offroad mee te klieren.
Hoeveel KM's gereden??? Wij rijden het ene jaar meer dan het andere,ik denk niet dat het een ton is, 70-80K??? Geen idee eigenlijk... :$
Dit jaar naar Corsica geweest, verder o.a. gereden in de Dolomieten, Eifel proberen we een paar keer per jaar, Harz, Alpen en we hopen eind van de maand nog even naar de Harz te gaan.
Woon in Loosdrecht.
Galibier%20bewerkt_zpslkc1t13y.jpg


KLE500%20004_zpsnhvae7ln.jpg
 
Leuk dat jullie al gereageerd hebben Katja en Petra! Mijn echte naam is trouwens Lot(je).

Rijd je veel offroad BoxerDame? En heb je ook wel eens een offroad cursus gevolgd? Het lijkt mij leuk om dat volgend seizoen eens met mijn Tiger te doen. Komende maanden maar eens kijken wat er zoal aangeboden wordt op dat gebied.
 
U weet toch dat discriminatie op SEXE , ras, geloof , leeftijd VERBODEN is in NL O-)
Danny :W :]
 
Hey Danny, we hebben toch helemaal niet gezegd dat heren hier niet mogen reageren? ;) Maar motorrijdende mannen ken ik genoeg, dus ja, voorkeur hier gaat wel uit naar de motorrijdende dames.
 
Leuk dat jullie al gereageerd hebben Katja en Petra! Mijn echte naam is trouwens Lot(je).

Rijd je veel offroad BoxerDame? En heb je ook wel eens een offroad cursus gevolgd? Het lijkt mij leuk om dat volgend seizoen eens met mijn Tiger te doen. Komende maanden maar eens kijken wat er zoal aangeboden wordt op dat gebied.


Dat is een goed idee, ik wil wel mee :+
Ik hoor goede verhalen over Arjan Brouwer http://www.arjanbrouwer.nl/all-offroad-motorcursus-putten/

Ik heb wel een keer een training 'crossen in de bossen' gedaan, dat was op een huurmotor, erg leuk.
 
Rijd je veel offroad BoxerDame? En heb je ook wel eens een offroad cursus gevolgd? Het lijkt mij leuk om dat volgend seizoen eens met mijn Tiger te doen. Komende maanden maar eens kijken wat er zoal aangeboden wordt op dat gebied.

Nee ik rijd helemaal niet veel offroad vandaar dat ik het klieren noem. :+

Vrienden van ons hebben ooit een allroad trip naar Odessa gemaakt. Dat staat sindsdien op mijn wensenlijstje. Toen was er nog bijna geen allroad fiets waar ik op pas, heb erg korte pootjes...
Eigenlijk was de KLE de enige waar ik nog net met mijn tenen aan de grond kon. Deze kwamen we tegen in België en alvast maar gekocht.
De trip naar Odessa is er nog niet van gekomen, de KLE wordt voornamelijk als pekelfiets gebruikt of om boodschappen te doen.

Laatst op de BMW dag een clinic offroad gedaan en dat vond ik zo leuk, dat ik het weekend daarna zelf het weiland ben ingereden.
Ik wil er meer mee doen, komende zondag ga ik mee met een allroad trip en ik wil volgend jaar een offroad training doen. Berrt schijnt goed te zijn, maar ik kijk nog verder.
 
Voorstellen.... ok, ik ben Henrike inmiddels 45 jaar rijdend op een GSA.
Ik rij niet veel (meer) maar als ik rij, rij ik direct een flink eind. En ik rij niet vaak in Nederland. Meestal piep ik even over de grens. Elk jaar maak ik ook wel een paar meerdaagse motorritten met een vriendin.

Gisteren met Amygdala een rondje Sauerland gereden. Omdat het gewoonweg mooi weer was zo half oktober. Prachtig zonnetje erbij, lunchen op het terras met Schnitzel (Amygdala) en toast met eekhoorntjesbrood (ik). Mooie route rondgereden. Genoten van de bochten. Soms ietsie minder grip omdat het wegdek toch niet erg warm werd. En vooral heeeeeel veel bijgekletst in de helm dankzij de intercom. Kortom... top dagje.

Na dik 900 kilometer thuis afgestapt en onder de hete douche gesprongen. De eerste 2 uur en het laatste uurtje was het best fris. De rest van de dag hadden we ons niet beter kunnen wensen voor half oktober. *O*
 
Mijn naam is Maike, 38 jaar en bijna 6 jaar mijn rijbewijs. Ik heb wat pech gehad met motoren, vandaar veel gewisseld de eerste jaren: begonnen met een Tiger 900i, toen een Ducati ST4s, een Filestorm. Nu ben ik al weer een aantal jaar blij met mijn gouden koets: Tiger 1050.
Ik rij alleen maar fun-kilometers, veelal over de grens. (vanuit het Gooi)
Af en toe probeer ik een training op circuit Lelystad te doen, en een paar jaar geleden ook een off road training meegedaan, evenals VRO en slip-cursus. Dit jaar heb ik voor mijn gevoel te weinig gereden, dus dat wil ik volgend jaar anders doen :]

Lelystad, 3 weken geleden:

12009782_1059221124089457_9033923452012089230_n.jpg


Gister inderdaad een prima dagtochtje Sauerland gehad; wat een geweldig weer was het!
 
@Nutty en BoxerDame; laten we elkaar op de hoogte houden. Misschien leuk om nog eens samen een offroad trip te doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan