Yamaha MT-07 bar ends verwijderen?

MC steen

MF'er
4 okt 2015
112
0
Nijverdal
Dag iedereen,

Ik loop tegen een nogal vreemd probleem aan. Ik wil graag de bar ends verwijderen van mijn MT07 om er andere spiegels op te zetten, deze zijn al geleverd met andere bar ends. Nou moeten de originele er wel eerst af. Hiervoor heb je een 8mm inbus nodig. Ik heb veel youtube filmpjes gekeken waar jan en alleman de bar end er gewoon 'eventjes' af draait. Hier hebben we er al aan zitten draaien met 3 man. Hoeveel kracht je ook zet, er komt geen millimeter beweging in! De motor is 6 maandjes oud dus zoveel roest kan er toch nog niet zitten?

Ik hoop dat iemand weet wat ik er mee moet :)

Groeten,

Steyn

PS: het filmpje waar het wordt gedemonstreerd, ga naar 1:37
 
Laatst bewerkt:
Is waarschijnlijk een conisch tonnetje dat er in geklemd zit. Inbusbout losdraaien en er dan even een tik op geven met een kunststof hamer of iets dergelijks.

Was juist te laat met reageren zie ik. Bout laten schrikken door met een hamer op de inbusbout te tikken terwijl je los probeert te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik heb meteen een volgende vraag, mijn spiegeltjes zijn eBay en er stond dat ze ook geschikt waren voor een MT07... Natuurlijk past hij niet... De schroef die door de spiegels heen zit is een 4mm volgens mij en de schroefdraad in mn stuur 8mm, iemand een idee hoe ik aan een (goedkoop) adaptertje kom? Had al flink zitten zoeken op internet maar kom op vrij dure alternatieven uit...
 
Ben 'tijdje' afwezig geweest maar wou ff laten weten dat t me gelukt is. De meesten van jullie zullen mijn methode afkeuren haha maar goed, komtie. Heb originele handbars weer vastgezet en er stukje fietsband rubber omheen gedaan wat heel strak precies er om heen past. De spiegels monteer je met een ring die je met een schroefje strak aandraait. Deze heb ik dus weer om dat rubber gedaan en rete strak aangedraait. Komt geen beweging/trilling in en zit al heel wat kilometers op zn plek. Ik plaats nog wel een foto waarop je het goed kan zien👍🏻
 
Koopt een nieuwe motor maar heeft geen geld om er goed passende bar end spiegels op te zetten :s
En dan wordt er een goede/degelijke tip gegeven en beun je er toch op los :s

Daar verbaas ik me niet meer over hoor. Ken ook mensen die 20K stukslaan op een nieuwe fiets, maar vervolgens gpr demper eronder schroeven omdat ze een compleet systeem te duur vinden en een kwaliteitsmerk al helemaal.
 
Mensen correctie. Heb niet lomp lopen doen. Netjes de originele bouten weer er ingedraait nadat ik ze gewoon los kreeg met de inbus. Enige wat ik heb gedaan is mn boerenverstand gebruiken haha. Rubbertje dr om heen en vastdraaien. T kan er zo weer af zonder dat ook maar iets beschadigd wordt. En tja ik ben student, ik sta stil bij elke euro die ik er aan uitgeef. Ga geen bar ends kopen van 80,- waarmee ik mogelijk ook weer mee loop te klooien. Spaar die liever op voor een nieuwe uitlaat van de zomer😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan