1100 gixxer projectje

smeck

Professional idiot
6 jan 2015
8.079
10.700
Rdam
Na jaren lang geen enkele auto standaard kunnnen laten (zelfs mn oude micra heeft meer aanpassingen gehad dan een Kardashian) zal er de komende tijd wel het een en ander worden aangepast aan de gixxer.
Nu is een motor voor mij nieuw terrein na jarenlang turbo en engineswaps te hebben gedaan bij auto's dus het zal allemaal niet zo snel gaan en zullen mn plannen wekelijks wijzingen, iets wat mn vrienden altijd erg waarderen (...) dus ik zal jullie er ook maar mee vervelen _O-

Mijn eerste probeersel met mn eerste fiets(is inmiddels alweer verkocht)
van:

naar:


Dit is de nieuwe patiënt in kwestie:
12043032_897678020302445_4990661732341298305_n.jpg

Inmiddels aangepast:
-nieuwe bar-end spiegels
-km teller geïmproviseerd met tiewraps
-alles passagier gerelateerd verwijderd aangezien er geen steps op zitten

Onderweg:
-Dynojet stage 3 + K&N filters (huidige filterpods zijn veeeel te klein voor de carbs en de afstelling is ruk, dus veel te rijk in lage toeren en veel te arm in hoge toeren)

Planning:
-nieuwe teller unit (neig naar een koso db-01r)
-boel andere kleur geven
-sterk ingekort kontje/subframe
-andere koplamp (iets moderner)
-andere/modernere rem/koppeling units/hendels
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel leuk als tijdelijke oplossing tot het nieuwe kontje er is, wat zou die moeten kosten? mag ook in pb ;)
 
toevallig net ff snel schetsje gemaakt om uit te werken in fotosoep zodat k beetje kan rondkijken naar wie/waar/hoe duur zoiets wordt
achterbrug is beetje lang (verlengde achterbrug is niet echt mijn ding) maar k val dan ook bijna in slaap :+
29lod36.jpg
 
Laatst bewerkt:
inderdaad,alleen vindt ik zo'n x12 kontje dan weer net iets te hoog.
Dus beetje van mezelf, beetje van maggi...eh buel :P
 
Eindelijk weer is tijd gehad voor wat kleine updates:

nieuwe spiegels
stickers eraf getrokken (nu alleen de tank nog zwart spuiten)
seatcover van MF'er overgenomen, sluit alleen niet helemaal strak aan dus moet k nog wat aan bewerken.
bijrijder stang verwijderd

mwthma.jpg
 
Het "ff" dynojet stage 3 setje monteren en de boel goed afstellen wegens beperkt budget is uitgelopen tot:
-zelf setje samenstellen
-carbs ultrasoon reinigen
-BMC pods monteren
-nieuwe ketting+tandwielen
-nieuwe remschijven+ blokken
-boel monteren en aftellen op de bank.

Resultaat: ruime 140whp :9~ en een lege spaarrekening '(

Van t weekend de fiets ophalen van de dyno als het weer wat beter is en ff wennen aan het nieuwe vermogen...
 
Laatst bewerkt:
Lange tijd geen updates geweest.
De reden, heb de motor een maandje geleden opgehaald na t afstellen en werd 5minuten laten van de rotonde gereden door een blinde idioot.

Eindstand, schade aan:
-stuur (krom)
-spiegels (kapot)
-koppelingshendel (kapot)
-tank (flinke deuken)
-uitlaat (krasjes, kapotte beugel
-carter (krassen)
-stepje (krassen)
-telefoon (kapot)
-waterpijp (kapot)
-band (lek)
-kontje (schaafplek)

en om t af te maken mn duim en middenhands beentje gebroken B|

Inmiddels hand al weer paar weken uit t gips en langzaam revalideren.
Boel wel al laten nalopen en uit elkaar halen om alles te controleren/opnieuw afstellen door Ton Spek Special Parts.
Vandaag de fiets weer kunnen ophalen (althans, mn pa heeft em terug gereden aangezien ik mn pols/hand nog niet kan gebruiken om te rijden) en hij loopt weer fantastisch.
Waterbuis, stuur en koppelingshendel zijn vervangen. Het enige wat rest is wat optische punten zoals nieuwe bar end spiegels, een nieuw kontje en een nieuwe tank.
Maar dat komt pas als de verzekering uit betaald, want t heeft me inmiddels al genoeg eigen centen gekost.

Hoe de fiets er op het moment bij staat:
IMG-20160313-WA0001_zpsjrdqkzux.jpeg

En schetsje van de planning voor t komende jaar als de verzekering eindelijk met t geld over de boeg komt:
motor2_zpsjcpvpxpy.jpg
 
Motor staat inmiddels weer thuis voor de deur. Alle motorische de mechanische schade ja gerepareerd, nu alleen nog steeds wachten op de verzekering tot k de optische schade ga aanpakken.
Hopelijk is mn hand zsm weer helemaal gerevalideerd zodat k weer langere tochtjes kan maken.
 
Aanpassingen gaan helaas wat langer duren want de tegenpartij ontkent nu alle schuld want..en dit is een letterlijke quote _O-
"ik heb zelf geen schade, conclusie het is niet mijn probleem"
Iemand snapt niet helemaal hoe schuldig zijn werkt, maar gelukkig heeft de getuige tegenover de verzekering mijn verhaal volledig bevestig en dat van de tegenpartij ontkracht :W

Aangezien k nu ook bij de fysio loop voor een ontstoken gewrichten en kapot kraakbeen maar ff verder gegaan met t ontwerp voor als t geld eindelijk binnenkomt:



Heb nieuw leuk idee bedacht voor de achterlichten dus als je de supercar wereld een beetje heb gevolgd vorig jaar kan je de inspiratie herleiden ^^

Nieuwe koplamp is ook binnen, alleen ff wachten tot de clips om em aan de voorvorken te monteren zijn geprint
 
Dat is waar, maar dan weet je zeker dat je de motor kan afschrijven ;)
Verwacht over 2 weken EINDELIJK nieuws/geld te krijgen aangezien de tegenpartij zn verhaal gewoon ontkracht is en hij tot de 30e tijd heeft om te reageren. Maar gezien zn oorspronkelijke verhaal "er was niemand op de rotonde en opeens lag er een motorrijden op de weg" zal hij wel moeten lullen als brugman als hij niet nog een proces verbaal erbij wil wegens grove nalatigheid/niet verlenen van voorrang met letsel als gevolg.

Inmiddels wat clipjes voor de koplamp laten printen, maar de afmetingen waren nog niet helemaal goed, dus de volgende lading plastic ligt alweer te smelten :P

Uiteindelijke ontwerp begint nu vrij definitieve vormen aan te nemen:
motor5_zpsbogecr9c.jpg


Eerste onderdelen voor de custommade 3d geprintte achterlichten zijn ook al binnen dus daar gaan we binnenkort maar eens mee beginnen.
 
Laatst bewerkt:
model oogt zo wel al mooi, benieuwd naar het resultaat ;)
persoonlijk zou ik de achterbrug wel veranderen voor een 1100 brug zonder die banaan er in. gewoon een rechte brug staat net wat mooier, dat zal m beter doen als die banaan brug.
Dan gelijk achter ook een k2 schokbreker er in hangen veert ie ook nog eens beter.(std schokbrekers willen nogal eens gaan lekken)
 
Planning is inderdaad er een '95 model achterbrug in te hangen. De veer is een tip die k zeker zal meenemen!
 
At last! Verzekering van señor asshat heeft schuld bekend en het betalingstraject is gestart dus we kunnen verder gaan!
Toevallig vlak na het goede nieuws waren de clips klaar, vers uit de printer dus de nieuwe koplamp voor een testfit gemonteerd en staat al een stuk beter!
IMAG0832_zpskzyhawlu.jpg

Inmiddels ook de db-01r grotendeels aangesloten op de RPM, benzinelampje en KM-teller na, dus de oude meuk kan er ook af.

Vorige week ook eindelijk een fatsoenlijke foto van de fiets gemaakt op t Midlands circuit:
13417676_1055888767814702_8565222557144076646_n.jpg

Helaas klein schuivertje gemaakt dus voor het mooi moet de carterdeksel (denk ik?) vervangen worden.
De komende tijd hard op zoek naar nieuwe onderdelen (tank, rem/koppeling cilinders, achterbrug) en dan gaat ie naar Friesland toe voor een nieuw kontje!
 
Vandaag weer wat parts binnengekomen met dank aan Bas van BPH onderdelen.
Schade (en roest)vrije tank
clip-ons
nieuw dekseltje voor t blok
achterbrug.

Meteen ff busje remmenreiniger tegenaan gegooid:
brug_zpslhk6xg2p.jpg


Als het geld binnenkomt van de verzekering gaat de fiets naar JerryT voor een nieuw kontje :)
 
Eindelijk ook eens tijd gemaakt voor een 3d impressie van het nieuw te maken kontje!
3d-tail0003_zpsz2xwuv81.jpg


Wat ik qua verlichting ga doen ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik heb wat ledjes in huis gehaald om mee te testen ivm met verschillende materialen en vormen.
 
weer nieuw speelgoed binnen, spiegels en voor tijdelijk ff nieuw setje shorty hendels tot k nieuwe cilinders heb gevonden :)

IMAG0844_zpsqvo78w8v.jpg


en langzaam begint het vorm te krijgen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan