1100 gixxer projectje

Toevallig net weer een update idd.

De nieuwe spiegels hebben het exact 4 dagen volgehouden voordat de eerste ergens onderweg bindingsangst kreeg en me verliet. Dus meteen terug gegaan en mn geld terug gekregen.
Ben weer op zoek naar fatsoenlijke spiegels.

Teller is inmiddels helemaal aangesloten en alles werkt behalve de benzinemeter, maar dat is niet zo belangrijk.

En de grootste update: de verzekering begint eindelijk een deel uit te betalen dus de fiets gaat binnenkort naar Friesland voor een JerryT behandeling en de eerste testprint van de achterlichten rolt als het goed is dit weekend uit de printer :)
 
Daar heb ik inderdaad wel eens naar gekeken, maar past niet goed bij de vorm.
Plus 't is veel leuker om echt alles one off te hebben. En k heb een 3d printer tot m'n beschikking dus waarom niet :)
 
Laatst bewerkt:
Volg modus aan.

Ben benieuwd wat het gaat worden!!

Ga met de mijne misschien deze winter aan beginnen.


Succes!
 
Ben ook heel benieuwd!

Vanmiddag weer even gezet met proof of concept voor de achterlichten.
Heb tijdje geleden de laatste 2 meter rood en fluor geel rondstaf plexiglas gekocht bij plexi importeur in de buurt.
Is nog best lastig om strak en mooi te bewerken dus daar ben k nog ff mee aan t stoeien.
3D printen van de lampen gaan we deze week doen en kijken hoe PET licht geleid.

Ook de eerste ledjes getest.
De goedkope 600mcd ledjes heb k meteen weer weggestopt.
De 6000mcd rode ledjes vallen goed op dus die gaan we waarschijnlijk gebruiken. Heb ook nog 14.000mcd witte ledjes getest, maar 1 5mm ledje is genoeg om de hele woonkamer te verlichten, dus dat is misschien wat overkill :o

Om te illustreren...onder is 600, boven is 6000 op klaarlichte dag :+
uc
 
Ben ook heel benieuwd!

Vanmiddag weer even gezet met proof of concept voor de achterlichten.
Heb tijdje geleden de laatste 2 meter rood en fluor geel rondstaf plexiglas gekocht bij plexi importeur in de buurt.
Is nog best lastig om strak en mooi te bewerken dus daar ben k nog ff mee aan t stoeien.
3D printen van de lampen gaan we deze week doen en kijken hoe PET licht geleid.

Ook de eerste ledjes getest.
De goedkope 600mcd ledjes heb k meteen weer weggestopt.
De 6000mcd rode ledjes vallen goed op dus die gaan we waarschijnlijk gebruiken. Heb ook nog 14.000mcd witte ledjes getest, maar 1 5mm ledje is genoeg om de hele woonkamer te verlichten, dus dat is misschien wat overkill :o

Om te illustreren...onder is 600, boven is 6000 op klaarlichte dag :+
[afbeelding]
Dit ga ik volgen , ben benieuwd hoe je het achterlicht gaat maken. :Y
 
Plexiglas (of PMMA officieel) kun je verwarmen en goed buigen, verbrand wel snel.(kookt/bubbles)
Polijsten kan mechanisch (schuurpapier, pasta) maar met een verf stripper oppervlakte smelten kan ook.
Lichtgeleiding is heel hoog, beter nog als glas.
Let ook op de hoe de ledjes stralen, de openingshoek. Anders ben je slecht zichtbaar als je niet precies recht achter je rijdt.

Stoei maar eens wat.
Ben ook benieuwd!
 
Buigen en polijsten lukt idd wel, maar het is 10mm rondstaf en dat is de groot (moet 4/5mm worden op uiteinde) dus wil het strak wegsnijden/bewerken, maar met een dremel krijg je inderdaad dat het gaat smelten tijdens bewerken.
Dit is de inspiratie
oHhpBvi.jpg
 
Laatst bewerkt:
En ik denk van niet :)

Lichtgeleiding van PC is veel slechter, vooral belangrijk als je lange lichtgeleiders hebt zoals het " egel" ontwerp van ts. PC kleurt ook groener.
Enige reden zou slagvastheid kunnen zijn maar dat is niet relevant voor een achterlicht (wel koplamp, steenslag).
PC kan ook slechter tegen schoonmaakmiddelen en benzines, knoei maar eens over je koplamp of kuipruit, slaan dof uit, wat micro scheurtjes zijn.
 
Plexiglas is inderdaad beter licht geleidend. Alle transparantie bordjes die je ziet met geëtste designs zijn ook plexi ;) Lexaan gebruik ik alleen voor ruiten in auto's :+
Probleem is alleen het bewerken/wegsnijden van de rondstaf, vandaar ook een andere optie:
...shiny nieuwe printjes!
uc


zaterdag kijken hoe t samen met de ledjes werkt qua licht opbrengst en looks
 
Laatst bewerkt:
De eerste test met de printjes is inmiddels wat tegengevallen.
Deze waren niet volledig gevuld dus het licht werd tegengehouden ipv dat het goed oplichtte. De volgende serie wordt massief plasic geprint en kijken hoe dat werkt.

Voor de rondstaf plexi ga ik proberen een mal te maken waar ik een stuk, na wat verwarmen/zacht maken in de oven, in ga persen, hopelijk geeft dat een goed resultaat en hoef ik ook niet alles 10x te schuren en polijsten na het slijpen.

Komende week helaas wat minder tijd voor updates omdat ik mn mx5 en V8 drift auto projecten ook maar eens moet gaan afronden omdat er ruimte moet komen voor een Kadett B project waar een GSI blok in gaat :+
 
Laatst bewerkt:
Mooi!
Ben enorm fan van grote motoren in kleine (kl@te) auto's.
BMW e30 touring met 3 liter 6 cilinder, kadett C coupe met 2.2E en Fiat Panda type 1 met 1300 turbo en 160plus pk gehad.

Ook een linkje of foto van je projecten?
 
Laatst bewerkt:
Belachelijke auto's ftw!

De skyline is inmiddels weer weg, de rode s13 staat nu te wachten op de v8 transplantatie en een volledige front end conversion van een s15 (bumper, zijschermen,motorkap, koplampen etc).

1265577_512850335451884_833770944_o.jpg


En de MX5 zit inmiddels al voor de helft in elkaar :P
12227566_924646800938900_7035752378985069749_n.jpg


en mn oude daily mis ik soms nog wel -O-
459192_464019487001636_684325904_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vind het fijne van motors dat ze niet zoveel plek innemen als auto's. Met auto's heb je heel snel ruimte tekort, weet ik uit ervaring. :(
 
Daarom heb ik ook een loods waar ik mn auto's stal *O*
 
Laatst bewerkt:
Belachelijke auto's ftw!

De skyline is inmiddels weer weg, de rode s13 staat nu te wachten op de v8 transplantatie en een volledige front end conversion van een s15 (bumper, zijschermen,motorkap, koplampen etc).

[afbeelding]

En de MX5 zit inmiddels al voor de helft in elkaar :P
[afbeelding]

en mn oude daily mis ik soms nog wel -O-
[afbeelding]
Ben gek op een Mx5, ooit nog is met het plan gelopen om een circuit mx5 turbo te gaan bouwen. Ik reed destijds veel met me vader op circuit (Ford Sierra 2.0 met een zelfbouw turbo)
Maar zo'n mx5 blijft echt super !
 
Leuk! Weer een gsx
Balen van alle schade maar een des te betere reden om hem te verbouwen ;)
En je kunt het gelukkig nog na vertellen.
Veel sleutel plezier!

Hier nog een plaatje van mijn oude

20130722_111303_14342_zpsf6qav43d.jpg
 
Net de laatste dingen geregeld en a.s. zondag gaat de fiets naar Friesland voor een JerryT behandeling :D
 
Inmiddels begint het weer op een motor te lijken met grote dank aan JerryT!

14372382_1148452108558367_3460352013877940847_o.jpg

IMG-20160921-WA0000_zpsx0uga14z.jpg

IMG-20160921-WA0002_zpsrnpb1pem.jpg


Nu alleen nog linkpijpen aanpassen en dempers inkorten en dan kan ik em weer ophalen om aan de achterlichten te beginnen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan