Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Dames en heren,

Vorige week een MT-03 aangeschaft, foto's zullen nog volgen!

Allereerst een vraag; wat is jullie ervaring met handkappen?
Zowel met verschillende merken als met het uberhaupt gebruik van handkappen.

Groeten uit Zeeland!

Leuk! Nog een zeeuwse MT03 rijder :W
 
MT stond toch voor Mega Tourbuffel? :p
full

Ik ben klaar voor de zomer iig!
 
Ga je mond spoelen! :+ Die twee reepjes plastic van Yamahahaa kan je geen handkappen noemen :P
Beschermen tegen de koude wind doen ze inderdaad nauwelijks (ondanks de extra flapjes €€ die ik er ook bij heb) maar het ziet er wél stoer uit. 8-)
En die 'reepjes' zijn wel dik en stevig, het beschermd wel bij een evt. valpartij. :Y
 
Sow, waar ben jij van plan heen te rijden, met zoveel bagage zou ik een jaar op vakantie kunnen :+
[~[url="http://i28.photobucket.com/albums/c223/Skiddilly/IMG-20150813-WA0004_zpsxdwndcrz.jpg"]afbeelding~][/URL]
Met dit tasje blijf ik meer dan één week van huis. Ik heb trouwens wel een binnenzak in mijn leren pak :P

Haha ik dacht meer aan een weekje :]

Misschien beetje veel maar met zo een tanktas ga ik het niet redden hoor! Misschien voor m'n lunchpakket _O-

Tas bovenop is een tas speciaal voor laptop (werk), dus wil ook wat vaker woon-werk verkeer gaan doen...
 
Haha ik dacht meer aan een weekje :]

Misschien beetje veel maar met zo een tanktas ga ik het niet redden hoor! Misschien voor m'n lunchpakket _O-

Tas bovenop is een tas speciaal voor laptop (werk), dus wil ook wat vaker woon-werk verkeer gaan doen...

Voor de lunch heb ik een creditcard bij ;) Ik ben verder ook niet echt van plan om te gaan kamperen onderweg :P
 
Vanmiddag naar de motorzaak om het schade rapport te bekijken.
Hij is gelukkig nog rijdbaar dus neem hem meteen weer mee naar huis.
 
Goedemorgen MT rijders :W

Ik kom me ook even melden, gisteren een MT-03 uit 2011 opgehaald met slechts 4188 km op de klok.

mt03-01.jpg


Van familie die er door omstandigheden vanaf moesten. Even goed nalopen, doekje erover en dan lekker een paar weken mee rondcrossen :]

Nu ben ik al happy met m'n Tiger 955, dus de Yamaha mag naar een nieuwe baasje. Als er iemand is die interesse heeft, stuur gerust een pb. Vorige eigenaar was minimalist, als iemand de duo-voetsteunen, handgrepen en/of originele spiegels heeft hou ik me ook aanbevolen.

Edit, ik zie trouwens geen versie zonder kapjes vooraan de tank. Die zullen dus ook gechopt zijn, al kan ik nergens op de motor zien waar die vastgezeten moeten hebben...

Groetjes, Noud
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen iedereen, begin 2016 mijn MT-03 uit 2009 opgehaald. Ben er tot nu toe erg blij mee, hier zijn de foto's:


21fLYcm.jpg

5N1MzPs.jpg

Ds6bprv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen MT rijders :W

Ik kom me ook even melden, gisteren een MT-03 uit 2011 opgehaald met slechts 4188 km op de klok.

[afbeelding]

Van familie die er door omstandigheden vanaf moesten. Even goed nalopen, doekje erover en dan lekker een paar weken mee rondcrossen :]

Nu ben ik al happy met m'n Tiger 955, dus de Yamaha mag naar een nieuwe baasje. Als er iemand is die interesse heeft, stuur gerust een pb. Vorige eigenaar was minimalist, als iemand de duo-voetsteunen, handgrepen en/of originele spiegels heeft hou ik me ook aanbevolen.

Edit, ik zie trouwens geen versie zonder kapjes vooraan de tank. Die zullen dus ook gechopt zijn, al kan ik nergens op de motor zien waar die vastgezeten moeten hebben...

Groetjes, Noud
Grote kans dat je 'm niet meer wegdoet na die paar weken Noud :+
 
Edit, ik zie trouwens geen versie zonder kapjes vooraan de tank. Die zullen dus ook gechopt zijn, al kan ik nergens op de motor zien waar die vastgezeten moeten hebben...
De bovenste zitten met een plastic beugeltje aan de onderkant van de tank (dat kun je nog een beetje zien op je foto). De onderste zitten aan de zijkant van de radiator.
Ik heb ze los liggen omdat ik "radiator shields" heb. Weet niet of ik ze kwijt wil. :$
 
Laatst bewerkt:
Hoe de achterste vast zitten is inmiddels duidelijk. Dat de tank eraf moet om even de accu op te laden B|

Inmiddels ook foto's gevonden van een MT zonder de voorste kapjes maar met de beugeltjes zichtbaar. Die heb ik dus ook niet :/ Ach ja, misschien komen ze nog boven water en zonder misstaat ook niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Het komt over alsof alles daarmee gezegd is...
Aan één kant gelukkig maar dat ie nog rijdbaar is. Niks ergers dat je door toedoen van een ander je motor kwijt raakt :(


Nee zo erg is het allemaal niet. Gelukkig als in, ik kan er gewoon mee rijden (en dus 3maart aanwezig zijn).
Wel een hoop "schade" maar allemaal kleine dingetjes.
-Spiegel
-handguards
-rem pedaal
-voetsteun
-stuur
-oliepomp deksel
-mad doctor achterlicht unit
-bobbins
-enzovoorts
1460euro bij elkaar opgeteld.

Nu even wachten op het geld van de verzekering en dan kunnen we alles gaan bestellen.
 
Iedereen bedankt voor de informatie over de handkappen!

Voor iedereen die enkele sleutels kwijt is van zijn MT-03, een verhaal;

Bij de aanschaf van de motor maar een enkele sleutel ontvangen, een zwarte.
Ook volgens de motorzaak had deze motor de laatste 2 jaar bij hem in onderhoud maar 1 sleutel gehad.

Ik was op de hoogte van het "moeilijk bijmaken" van chipsleutels dus een korting gekregen van de motorzaak.

Met goed vertrouwen de officiele Yamaha dealer gebeld (Motorport Goes).
Zij konden mij vertellen dat zonder de rode sleutel onmogelijk sleutels bijgemaakt konden worden.
Dit resulteerde in een voorstel van de dealer om alle sloten te vervangen.
Deze "reparatie" stond in het systeem voor de nette prijs van €1073,-

Nadat ik bijgekomen was van dit voorstel, de lokale sleutelmaker gebeld.
Na het informeren van type, bouwjaar enz. kon deze man mij vertellen dat het mogelijk was een sleutel te laten bijmaken.
Dus ik, nog enigzins met argwaan, vertrokken naar de sleutelmaker.
Vijf minuten later, €50 armer, en een sleutel rijker vertrokken op mijn MT-03.
 
Iedereen bedankt voor de informatie over de handkappen!

Voor iedereen die enkele sleutels kwijt is van zijn MT-03, een verhaal;

Bij de aanschaf van de motor maar een enkele sleutel ontvangen, een zwarte.
Ook volgens de motorzaak had deze motor de laatste 2 jaar bij hem in onderhoud maar 1 sleutel gehad.

Ik was op de hoogte van het "moeilijk bijmaken" van chipsleutels dus een korting gekregen van de motorzaak.

Met goed vertrouwen de officiele Yamaha dealer gebeld (Motorport Goes).
Zij konden mij vertellen dat zonder de rode sleutel onmogelijk sleutels bijgemaakt konden worden.
Dit resulteerde in een voorstel van de dealer om alle sloten te vervangen.
Deze "reparatie" stond in het systeem voor de nette prijs van €1073,-

Nadat ik bijgekomen was van dit voorstel, de lokale sleutelmaker gebeld.
Na het informeren van type, bouwjaar enz. kon deze man mij vertellen dat het mogelijk was een sleutel te laten bijmaken.
Dus ik, nog enigzins met argwaan, vertrokken naar de sleutelmaker.
Vijf minuten later, €50 armer, en een sleutel rijker vertrokken op mijn MT-03.
Zo heb ik eens een autosleutel laten bijmaken bij een schoenmaker. Heel bijzonder, maar het werkte prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan