Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Geinig; de 321cc is van 0-100km/u vanaf stationair toerental (zonder als een debiel aan het gas te hangen) met mij erop even snel als de 660cc.
 
Klopt. Je hebt dan wel jonge gastjes die miepen dat de motor niet tot in elk hoekje gepoetst is. :/
Toen hij over mijn TRX vroeg "of dat een oldtimer was of zo", had ik 'm er bijna uitgeschopt. :(


Ik had zo'n lul bij mijn TRX. Die wist niet dat je moest starten met choke......e met dynojet stage 2 lukt dat niet echt......ik heb het m laten zien en ton verzocht iets anders te gaan rijden.......zak hooi hahahaha
 
Woon-werk doe ik op de trapfiets. 65km per week.
Wat een schijtweer is het toch ook. Tiet veur mooi weer!
 
Even geduld nog, het mooie weer komt eraan. In het weekend wordt het zo'n 15 graden en zonneschijn, dus prima motorweer lijkt mij.
 
Nou met 80-90% neerslagkans, weet ik niet of het prima motorweer is. ;)
Maar ik spring er zo nog even op, denk ik. Op de rommelmarkt heb ik toch niets te zoeken. :P
 
Heb een nieuwe ER-6N gekocht, MT-03 ga ik er op inruilen binnenkort.
Dus mocht er in de OP een verandering of toevoeging nodig zijn, dan moet dit in de toekomst even via een prive bericht kenbaar worden gemaakt, ik blijf niet elk topic actief volgen. :)
 
Ik heb vandaag ook mijn MT verkocht aan Mark.
Hij meldt zich hier nog wel.

Weet nog niet wat ervoor terugkomt,eerst m'n project maar rijdbaar maken,want zonder motor moet niet te lang duren....
 
Zonder motor is niet goed idd. Ik heb nog nooit 'in between' motoren gezeten sinds de eerste aanschaf 16 jaar terug. :)

Als ik het goed terug reken, is de ER-6N de 12e motor. De MT-03 heb ik ongeveer 2 jaar gehad, langste dat ik een motor in bezit had was 5,5 jaar. Benieuwd hoe lang ik de ER-6N ga houden. Ik ga weer minimaal 5 jaar proberen. :)
 
Zonder motor is niet goed idd. Ik heb nog nooit 'in between' motoren gezeten sinds de eerste aanschaf 16 jaar terug. :)

Als ik het goed terug reken, is de ER-6N de 12e motor. De MT-03 heb ik ongeveer 2 jaar gehad, langste dat ik een motor in bezit had was 5,5 jaar. Benieuwd hoe lang ik de ER-6N ga houden. Ik ga weer minimaal 5 jaar proberen. :)

Nou, als je echt single minded bent...
 
Hallo Allemaal!,
ik zou mij even voorstellen, Ik ben Mark 22 jaar, woon in de gemeente Emmen,
ik ben sinds afgelopen weekend de trotse eigenaar van de MT03 van texoot!
Paar foto's:
full

full


Geweldige motor met een super geluid!
 
Gefeliciteerd, Mark. Dat is ongetwijfeld een goede aankoop. Ik ga morgen eindelijk de motor ophalen. Na ongeveer anderhalf jaar weer bij huis...
 
Ik voelde me gisteren net een heropstapper. In 2015 slechts één kort ritje gereden op Koningsdag. Dus het was weer even wennen.

Waar ik vorig jaar nog speelde met de gedachte om de MT in te ruilen voor een 2-cilinder, was dat gisteren anders! Wat toch verslavend om bij een inhaalactie even terug te schakelen en als een malle aan het gas hangen. Boys will be boys.

MT staat bij ons de schuur, dus ik hoop wat vaker te kunnen rijden. :D
 
Morgen word een verse lading olie bezorgd, en ik ben helemaal vergeten om de o-ringen erbij te bestellen...

Is het erg om de o-ringen en de koperen sluitringen een keer over te slaan? Of is dat echt noodzakelijk? Anders wacht ik nog even een week met vervangen
 
Morgen word een verse lading olie bezorgd, en ik ben helemaal vergeten om de o-ringen erbij te bestellen...

Is het erg om de o-ringen en de koperen sluitringen een keer over te slaan? Of is dat echt noodzakelijk? Anders wacht ik nog even een week met vervangen

Het is beter om het wel te doen, maar ik doe het zelf ook niet altijd. Gaat vooralsnog gewoon altijd goed.
 
Hey vraagje ik wil nieuwe uitlaatjes op mijn MT-03 plaatsen. Nu zat ik te kijken naar een Delkevic set van 2 dempers RVS 200mm, alleen heeft deze geen e-keurmerk... kan dit in Nederland? Rijden er veel mensen zonder e-keur dempers in nl?

youtube filmpje
 
Hey vraagje ik wil nieuwe uitlaatjes op mijn MT-03 plaatsen. Nu zat ik te kijken naar een Delkevic set van 2 dempers RVS 200mm, alleen heeft deze geen e-keurmerk... kan dit in Nederland? Rijden er veel mensen zonder e-keur dempers in nl?

youtube filmpje

Officeel mag dat natuurlijk niet, maar alles kan!
Moet zeggen dat ik de pasvorm van de zijkant niet heel mooi vind, maar smaken verschillen!
Deze uitlaat is in een vorig deel ook al te spraken gekomen en volgens mij maakt die al best veel geluid met db-killers.
 
Ok bedankt. Zonder e-keurmerk is me toch een te groot risico.. wat zijn jullie ervaringen met Mivv dempers link
Officeel mag dat natuurlijk niet, maar alles kan!
Moet zeggen dat ik de pasvorm van de zijkant niet heel mooi vind, maar smaken verschillen!
Deze uitlaat is in een vorig deel ook al te spraken gekomen en volgens mij maakt die al best veel geluid met db-killers.
 
MT-03 ingeruild bij MVM, ER-6N meegenomen. Het waren 2 geweldige jaren, bedankt en tot ziens! Mocht er nog wat in de OP moeten gebeuren, stuur ff een PM.

En af en toe blijf ik hier nog wel meelezen.

Ik heb trouwens nog hier ongebruikt (nieuw dus) liggen;

3x koperen ringetjes voor oliebouten, voor als je gaat oliewisselen
1x setje zwarte bobbins voor op de achterbrug van Rothewald (huismerk Louis)

Als iemand daar nog interesse in heeft, stuur gerust een PM.
 
13239334_1074140465984796_4756147466258379309_n.jpg


Ik wilde deze foto toch even met jullie delen! Ik heb afgelopen vrijdag voor 15 euro reflecterend velglint op mijn velgen geplakt en dit is het resultaat. Ik ben er echt super blij mee! Ik heb een rood motorjasje, dus nu match ik een beetje met mijn mooie motortje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan