Motor-Forum

Select Forum

Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Eat right, keep smart

Reg. datum:
03 jul. 2008
http://i.imgur.com/WVFNhsU.png

https://www.oemmotorparts...p;L2=YA-MT-03_660-3-Q-G17

Met wat mazzel valt het specifieke onderdeeltje los te bestellen.
"Sturen met je heupen": de homeopathie van het motorrijden. '17 Street Triple RS '05 CBR600RR

Kawasexy ER-6N 2013

Reg. datum:
08 mrt. 2015
quote:
chefelini schreef op 29 mei 2017 @ 16:03:

[...]

Nog foetsie? Is de motor meegenomen met slot en al?

Ja helaas wel, ze hebben hem met beiden sloten meegenomen, zelfs het doorgeknipte slot...
Heb alleen een parkerschroef gevonden op de grond dus misschien hebben ze mijn contactslot met een parkertrekker bewerkt...

Reg. datum:
07 jan. 2014
quote:
steveman schreef op 08 juni 2017 @ 10:46:
[afbeelding]

https://www.oemmotorparts...p;L2=YA-MT-03_660-3-Q-G17

Met wat mazzel valt het specifieke onderdeeltje los te bestellen.

Kijk daar heb ik wat aan, super.

Yamaha MT-03 '11

Reg. datum:
25 jun. 2016
Heeft hier iemand led knipperlichten gemonteerd? Hoe hebben jullie dit aan de voorkant gedaan, want de schroefdraad van de knipper is niet lang genoeg om door het plastic te gaan waar de oude vastzat
Gediplomeerd motorrijder sinds 29-09-2016

Reg. datum:
30 sep. 2015
quote:
darklevi schreef op 08 juni 2017 @ 10:38:
Heeft iemand toevallig de 2 zijkapjes die bevestigd worden onder de tank over, of te koop?
Oude eigenaar wist blijkbaar niet hoe het systeem werkte en heeft de bevestiging in het rubber kapot getrokken -_-

[afbeelding]

Nope maar hier kun je ze nieuw bestellen nr13, 29 en 14 voor de boutjes als ik het goed heb: KLIK

Reg. datum:
30 sep. 2015
quote:
finzy schreef op 08 juni 2017 @ 10:49:

[...]

Ja helaas wel, ze hebben hem met beiden sloten meegenomen, zelfs het doorgeknipte slot...
Heb alleen een parkerschroef gevonden op de grond dus misschien hebben ze mijn contactslot met een parkertrekker bewerkt...

Jeetje wat een mf. :(

Reg. datum:
30 sep. 2015
Heeft iemand hier valdoppen op z'n mt-03? Zo ja waar bevestig je die dingen en hoeveel heb je ervoor betaald? Ik maakte vandaag een ongelukkige slippertje over de tramrails. Me voetrem is daardoor gebogen. Inmiddels weer gefixt maar het had voorkomen kunnen worden. Ik had ook me achterrem moeten gebruiken op dat moment maar goed in een flits lag ik daar ghehe.

TRX850 & SZR660

Reg. datum:
13 dec. 2002
Ik heb geen MT03 meer maar heb er eentje gehad met valdoppen. Originele van Yamaha, ze zaten er al op dus ik weet niet wat ze kostten. Maar laat me je uit de droom helpen: ze breken af bij een valpartij. B|
Het rempedaaltje hadden die doppen sowieso niet beschermd.
Ik had ook valbeugels op de mijne - voor motogymkhana. Dat helpt iets maar echt crash bestendig is de MT03 gewoon niet.

Reg. datum:
25 mei. 2001
Kersverse MT-03 eigenaar hier. Gisteren opgehaald, een zwarte uit 2009 met 42000km op de teller.

Heb valdoppen op het internet gevonden:
https://gegshop.nl/nl/244...id_category=244&n=101

Niet zo duur, kleine 40 euro voor twee.

Maar ik zou eerlijk gezegd ook oor normale valbeugels gaan eerlijk gezegd.
CB350F; GSX400X Impulse; SV650S; SV650S; Bros 650; ER6N; Hawk 750; Duke 200; Yamaha MT-03

MT Blafbak

Reg. datum:
11 aug. 2011
quote:
Yigal schreef op 10 juni 2017 @ 08:29:
Kersverse MT-03 eigenaar hier. Gisteren opgehaald, een zwarte uit 2009 met 42000km op de teller.

Heb valdoppen op het internet gevonden:
https://gegshop.nl/nl/244...id_category=244&n=101

Niet zo duur, kleine 40 euro voor twee.

Maar ik zou eerlijk gezegd ook oor normale valbeugels gaan eerlijk gezegd.

Congrats,

Maar die valdoppen die daar staan zijn voor de modellen vanaf 2016. En die zijn geen kleine 40 eu...
Motivation to ride.... And, I'm gone..

Reg. datum:
25 mei. 2001
quote:
amras-fefalas schreef op 10 juni 2017 @ 10:46:

[...]

Congrats,

Maar die valdoppen die daar staan zijn voor de modellen vanaf 2016. En die zijn geen kleine 40 eu...

Je hebt gelijk! Weird, ik heb toch echt de 660cc versie geselecteerd...
CB350F; GSX400X Impulse; SV650S; SV650S; Bros 650; ER6N; Hawk 750; Duke 200; Yamaha MT-03

Reg. datum:
30 sep. 2015
quote:
Tarwetijger schreef op 09 juni 2017 @ 22:13:
Ik heb geen MT03 meer maar heb er eentje gehad met valdoppen. Originele van Yamaha, ze zaten er al op dus ik weet niet wat ze kostten. Maar laat me je uit de droom helpen: ze breken af bij een valpartij. B|
Het rempedaaltje hadden die doppen sowieso niet beschermd.
Ik had ook valbeugels op de mijne - voor motogymkhana. Dat helpt iets maar echt crash bestendig is de MT03 gewoon niet.

Ok bedankt voor de informatie. Ik ga nog ff kijken wat ik ga doen. Iig vangt het wel een gedeelte van de klap op denk ik.

Eat right, keep smart

Reg. datum:
03 jul. 2008
Volgens mij maakt SW-motech of zo een beugel die om je blok heen kan, zoiets werkt veel beter.

Ah givi was het wellicht:

https://www.bikersbuyit.c...beugels_Yamaha_MT-03.html

In plaats van de klap aan 1 punt door te geven wordt het nu verdeeld.

bij sommige motoren zijn die valdoppen DE manier om bv een cilinderkop te scheuren
"Sturen met je heupen": de homeopathie van het motorrijden. '17 Street Triple RS '05 CBR600RR

Alberdraak op 2 wielen

Reg. datum:
28 okt. 2003
Ik was de garage aan het opruimen en vond nog een koppelingsdeksel met wat lak schade, nieuw stuurgewicht en een originele verstelbare remhendel (bolletje een klein beetje afgeschaafd).

Iemand belang bij? Je mag het gratis op komen halen omgeving Alkmaar.
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

1 cilinder fun

Reg. datum:
23 okt. 2004
quote:
brinkybunch schreef op 22 april 2017 @ 20:54:

[...]

Afgelopen week 4 dagen gereden. Starten en lopen met de nieuwe bougiekap.

En wat wel opvallend is, vrijwel geen aan/ uit effect meer, loopt onderin veel soepeler en trekt nu opeens door in de hoogste versnelling naar dik 170 km/h (was 155 km/h) en dat is in de toerenbegrenzer volgens de toerenteller.
Tevens echt veel minder last van bokken op een constante snelheid. Het is er nog wel, maar met 2/3 verminderd.

Lijkt wel of de bougiekap alle ellende heeft gegeven.
:} :]

Update, Die bougiekap is dus echt een ettertje. MT blijft gewoon stug starten en lopen, loopt in de toerenbegrenzer in de hoogste versnelling (en vlot er naar > 170 km/h toe hoor) en het aan/uit effect is vrijwel weg en blijft weg. Oftewel voor weinig (was 42 euro kwijt compleet met zoeken etc etc) een perfecte oplossing.

Eerlijk is eerlijk, nu de files op de A6 echt veel minder zijn, begint zijn grote broer (of zus) de MT01 (Stage II of III) wel te lonken.
brinkybunch wijzigde dit bericht op maandag 24 juli 2017 23:13 (7%)
Just torque, Bigger is Better

Reg. datum:
17 jul. 2012
Voor inspiratie en info zouden jullie hier eens kunnen kijken. (http://www.mt-series.it/index.php/forum/79-mt-03/)
Staan hele mooie creaties tussen.

Die italianen hebben blijkbaar veel teveel tijd en geld over.
ER-5/SV1000S/SV650S MT-03

Reg. datum:
30 sep. 2015
quote:
TRvM schreef op 27 juli 2017 @ 13:14:
Voor inspiratie en info zouden jullie hier eens kunnen kijken. (http://www.mt-series.it/index.php/forum/79-mt-03/)
Staan hele mooie creaties tussen.

Die italianen hebben blijkbaar veel teveel tijd en geld over.

Wauw! Ik heb een paar mooie customs gezien hoor :t

Reg. datum:
17 sep. 2017
Als je een nieuwe MT-03 bij een Yamaha dealer koopt wat is dan gemiddeld de onderhandelings ruimte?
Bij alle Yamaha dealers staat dezelfde ( advies) prijs van €6.399,- voor de basis versie.

Iemand ervaring hiermee?

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.