Motor-Forum

Select Forum

Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Pluk de dag

Reg. datum:
20 nov. 2012
Dag mensen,

Net op de snelweg (met flink nat wegdek en regen) is mijn MT stil gevallen. Kreeg hem af en toe nog aan maar meestal niet. 10-15 minuutjes later en half bokkend/motor uitvallend naar huis gereden reed die weer (enigszins) prima.
Ik neem aan dat dit dus ergens een storing was.

Iemand hier ervaring mee, of tips welke (blootliggende) punten bij de MT slecht/niet geÔsoleerd is? of anders tips wat het misschien kan zijn...

Bougie/injectie leken compleet droog te zijn, bedrading onder het zitje en duozitje waren ook droog.

Iemand help me uit de brand..

Bvd

Reg. datum:
13 aug. 2015
Ik heb geen ervaring met de injectie blokken. Maar met mijn SZR had ik iets vergelijkbaars en was het massa bij de bobine en een andere keer een stekker bij de spanninsregelaar.

Bougie(kabels) kan natuurlijk ook en van alles anders. Maar je kunt eens kijken.

Die SZR heeft hetzelfde blok maar dan met carburateurs. Wel uit dezelfde Italiaanse fabriek als de MT-03 :)
Mojave wijzigde dit bericht op zaterdag 04 november 2017 17:32 (12%)

Pluk de dag

Reg. datum:
20 nov. 2012
quote:
Mojave schreef op 04 november 2017 @ 17:31:
Ik heb geen ervaring met de injectie blokken. Maar met mijn SZR had ik iets vergelijkbaars en was het massa bij de bobine en een andere keer een stekker bij de spanninsregelaar.

Bougie(kabels) kan natuurlijk ook en van alles anders. Maar je kunt eens kijken.

Die SZR heeft hetzelfde blok maar dan met carburateurs. Wel uit dezelfde Italiaanse fabriek als de MT-03 :)

Zal het eens na kunnen kijken of overwegen idd.

verder nog toevallig mensen met advies of ervaring?

Thanks

Reg. datum:
13 aug. 2015
Zit er op jullie MT-03 ook zoveel Italiaans spul? Op het gebied van vering en remmen echt eersteklas topspullen uit ItaliŽ. Ook mooi afgewerkte spulletjes als clip- ons en dergelijken. Maar op elektrisch en elektronisch gebied heeft Italiaans niet zo mijn voorkeur :)

Reg. datum:
13 aug. 2015
De spanningsregelaar en bobine waren zelf overigens niet het probleem maar de stekkertjes maakte geen goed contact, natuurlijk kunnen electra onderdelen stuk maar heel vaak is het ook massa. Heeft jouw Mat-03 pekelervaring? Dat had mijn SZR wel. Pekel is funest voor stekkertjes en zeker als Italianen het hebben gemonteerd :)

Zeker als je het hele jaar door rijdt is het raadzaam om preventief alle stekkers met contactspray in te spuiten. Dat doet jarenlang zijn werk en voorkomt veel storingen. Doe je dat niet en rij je door de pekel dan krijg je oxidatie op je stekkertjes met allerlei vage storingen als gevolg.

Als je bijvoorbeeld bij een grote poetsbeurt alle stekkertjes loshaalt en inspuit met contactspray ben je voor meerdere jaren klaar. Je hoedt het niet elk jaar te herhalen heb ik zelf ondervonden. Uit gemak gebruik ik wel eens WD40 dat doet ook wel iets maar is ook zo weer weg. Dus mijn advies is gebruik echte contactspray. Het geld van zo een busje verdien je snel terug zeker als je je motor naar de garage brengt voor onderhoud. En anders scheelt het ook een hoop geklooi :)
Mojave wijzigde dit bericht op zaterdag 04 november 2017 18:27 (28%)

Reg. datum:
17 jul. 2012
quote:
Zomoeilijk schreef op 04 november 2017 @ 16:55:
Dag mensen,

Net op de snelweg (met flink nat wegdek en regen) is mijn MT stil gevallen. Kreeg hem af en toe nog aan maar meestal niet. 10-15 minuutjes later en half bokkend/motor uitvallend naar huis gereden reed die weer (enigszins) prima.
Ik neem aan dat dit dus ergens een storing was.

Iemand hier ervaring mee, of tips welke (blootliggende) punten bij de MT slecht/niet geÔsoleerd is? of anders tips wat het misschien kan zijn...

Bougie/injectie leken compleet droog te zijn, bedrading onder het zitje en duozitje waren ook droog.

Iemand help me uit de brand..

Bvd

Ik heb bij mijn MTtje het dopje onder het luchtfilterhuis weggehaald. Bij veel regen loopt bij mij het hele huis vol. Als er nu dus water in loopt dan kan het er onderaan meteen weer weg.
ER-5/SV1000S/SV650S MT-03

Reg. datum:
17 jul. 2012
quote:
Mojave schreef op 04 november 2017 @ 18:11:
Zit er op jullie MT-03 ook zoveel Italiaans spul? Op het gebied van vering en remmen echt eersteklas topspullen uit ItaliŽ. Ook mooi afgewerkte spulletjes als clip- ons en dergelijken. Maar op elektrisch en elektronisch gebied heeft Italiaans niet zo mijn voorkeur :)

Ik weet niet wat voor MT jij hebt maar de mijne heeft een normaal stuur.
ER-5/SV1000S/SV650S MT-03

Pluk de dag

Reg. datum:
20 nov. 2012
quote:
TRvM schreef op 06 november 2017 @ 11:18:

[...]

Ik heb bij mijn MTtje het dopje onder het luchtfilterhuis weggehaald. Bij veel regen loopt bij mij het hele huis vol. Als er nu dus water in loopt dan kan het er onderaan meteen weer weg.

Even het luchtfilter huis nakijken ! bedankt

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.