Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Ik had hem maandag ook mee naar school, maar ik werd zo nu en dan gewoon een metertje opzij gezet. Ben gisteren ook flink aan het poetsen geweest, maar de achterbrug ziet er des te treuriger uit :N
[~[url="http://i28.photobucket.com/albums/c223/Skiddilly/IMG-20160130-WA0002_zpszgokpycx.jpeg"]afbeelding~][/URL]
Wordt met de dag erger aangezien het poedercoating is, bladert langzaamaan wat meer af. Gelukkig wordt er na de carnaval wat aan gedaan :)

Krijg je dan geen maandagochtendmotor? *D
 
Je ketting & tandwielen staan heel erg proper!
Kan je eens meegeven hoe jij de ketting onderhoudt (reinigen + manier van insmeren)?

Ik had hem maandag ook mee naar school, maar ik werd zo nu en dan gewoon een metertje opzij gezet. Ben gisteren ook flink aan het poetsen geweest, maar de achterbrug ziet er des te treuriger uit :N
[~[url="http://i28.photobucket.com/albums/c223/Skiddilly/IMG-20160130-WA0002_zpszgokpycx.jpeg"]afbeelding~][/URL]
Wordt met de dag erger aangezien het poedercoating is, bladert langzaamaan wat meer af. Gelukkig wordt er na de carnaval wat aan gedaan :)
 
Je ketting & tandwielen staan heel erg proper!
Kan je eens meegeven hoe jij de ketting onderhoudt (reinigen + manier van insmeren)?

Deze waren net daarvoor zorgvuldig schoon gemaakt ;)
Ik smeer mijn ketting altijd met S100 witte kettingspray, heel tevreden over. Smeer altijd na het rijden (dus als de ketting warm is) en laat hem vervolgens op de paddock nog even rondgaan.
Ketting en kettingwielen reinigen doe ik altijd met WD40. Ik spuit mijn ketting en kettingwielen in, en vervolgens kun je het achtergebleven (vieze) smeer gemakkelijk met een poetsdoek verwijderen.
 
Ik heb het raam inmiddels maar gekocht en erop gezet. Ik ben positief verrast, en echte gooi en smijt toerbuffel!
full

Qua looks ben ik dus tevreden, nu binnenkort even testen wat het qua comfort op de snelweg doet.

Ik had trouwens weinig andere opties gevonden, de (veel te dure) flyscreen of iets universeels...
 
Ok bedankt voor de tip! :)

Dus eerst met WD40 op je ketting & tandwielen spuiten,, wat laten inwerken en dan met een doekje alles erafhalen?

Dan even laten staan en insmeren met kettingvet?

Ben nogal een groentje op dat vlak, maar sta open om bij te leren :)

Deze waren net daarvoor zorgvuldig schoon gemaakt ;)
Ik smeer mijn ketting altijd met S100 witte kettingspray, heel tevreden over. Smeer altijd na het rijden (dus als de ketting warm is) en laat hem vervolgens op de paddock nog even rondgaan.
Ketting en kettingwielen reinigen doe ik altijd met WD40. Ik spuit mijn ketting en kettingwielen in, en vervolgens kun je het achtergebleven (vieze) smeer gemakkelijk met een poetsdoek verwijderen.
 
Ok bedankt voor de tip! :)

Dus eerst met WD40 op je ketting & tandwielen spuiten,, wat laten inwerken en dan met een doekje alles erafhalen?

Dan even laten staan en insmeren met kettingvet?

Ben nogal een groentje op dat vlak, maar sta open om bij te leren :)

Klopt, de WD40 lost het smeer op de ketting op waardoor je het er vervolgens af kan poetsen met een doek. Afhankelijk van hoe je ketting er nu bijstaat zal je het een paar keer moeten herhalen. Je moet niet zuinig willen zijn op je WD40 ;) Als je klaar bent met poetsen kan je hem meteen smeren.
Ik weet niet of je een paddock hebt maar die maakt het poetsen een stuk gemakkelijker.
 
Allright thanks! :)

Zal het wel een paar keer moeten herhalen denk ik :p
Ik heb geen paddock, maar wel middenbok op mijn motor waardoor ik dus gemakkelijk wiel kan draaien en ketting bewegen.

Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip!


Klopt, de WD40 lost het smeer op de ketting op waardoor je het er vervolgens af kan poetsen met een doek. Afhankelijk van hoe je ketting er nu bijstaat zal je het een paar keer moeten herhalen. Je moet niet zuinig willen zijn op je WD40 ;) Als je klaar bent met poetsen kan je hem meteen smeren.
Ik weet niet of je een paddock hebt maar die maakt het poetsen een stuk gemakkelijker.
 
Ik ben benieuwd naar het comfort op de snelweg, KWARCK!
Had 'm zelf ook op het oog, maar ik had bij aanschaf al die dure flyscreen er op zitten en die doet niets anders dan mooi zijn. Morgen trouwens misschien even kijken naar de nieuwe MT-03 ABS.
 
Ik ben benieuwd naar het comfort op de snelweg, KWARCK!
Had 'm zelf ook op het oog, maar ik had bij aanschaf al die dure flyscreen er op zitten en die doet niets anders dan mooi zijn. Morgen trouwens misschien even kijken naar de nieuwe MT-03 ABS.

Daar was/ben ik dus ook benieuwd naar! Dus gisteren aan het einde van de middag maar even de weg op gegaan. Maar het was een beetje druk en het is me dus niet gelukt om even een stukje constant 130 te gaan rijden.

Ik heb wel de indruk dat het een verbetering is, maar als ik binnenkort goed heb kunnen testen dan zal ik dat hier nog even posten. Het gaat me vooral om snelheden vanaf 120 waarbij ik het tot nu toe gewoon niet echt prettig vond.

Qua montage en pasvorm vind het het goed uitgedacht. Ik had ook een keer ergens een stukje gelezen over een universeel Puig schermpje en dat was een heel gedoe. Anyway, binnenkort meer!

Ga je kijken of rijden op die nieuwe mt? Ik ben erg benieuwd naar de rijervaring en dan vooral het verschil met de echte uuh oude. Al denk ik dat het vrij goed te voorspellen is, daar niet van. Have fun! :]
 
Laatst bewerkt:
Wat suf dat ze die nieuwe motor dezelfde naam hebben gegeven zeg.

Gaat ook fijne verwarringen geven zoals: "Dag, ik wil graag een nieuwe bougie voor mijn MT-03"
-"Bougie, enkelvoud? Hoezo, je kunt ze beter per paar vervangen! "

En bedankt meneer Yamaha!

:+
 
Haha of we moeten het omdopen tot de MT-03-01 en de MT-03-02! Die hebben wel een apart topic nodig op een gegeven moment... De volgende MT-03 moet wel in deze lijn doorgetrokken worden en dan dus de derde versie met 3 cilinders dus de MT-03-03.

Zo, mijn slappe verhaal is klaar :-p
 
Och zo'n slap verhaal vind ik het niet. Er zit tenminste enige logica in, dat in nu ver te zoeken. :P
Maar krijgt wel weinig cc dan, die 3 cilinder :+
 
Alleen ff gekeken en een filmpje er van gemaakt. Hij was echt net vers uit het krat, barcode-stickertje zat nog op het motorblok. ;)
Ik wil er dan ook nog niet op rijden, want ik haat inrijden, ik wil gewoon meteen volle bak.

Hij is niet groter dan de MT-125 en eigenlijk een naakte R3. Eigenlijk had hij beter 'MT-0321' kunnen heten. 321cc.

Hij is een stukje kleiner dan de oude 03, lekker klein gooi- en smijtfietsje. Als ik terugdenk aan de R3 is het onderin niet heel veel power (duh), maar zodra je hoger in toeren zit kan je er heel leuk mee rijden. Het ding lekker laten janken. Ik denk niet dat je je huidige MT-03 erop wilt inruilen, want koppel en dat geile 1-pitter geluid ga je missen, hoe leuk de nieuwe ook is.

Qua uiterlijk ben ik persoonlijk meer fan van de Kawasaki Z300. Die heeft een metalen tank, stoerder uiterlijk. Net zoals ik de Ninja 300 mooier vind dan de R3. Maar goed, dat is persoonlijk. Technisch is het Yamaha-blok onderhoudsvriendelijker; klepcontrole om de 42.000km tegen 12.000km bij de Kawasaki.

Hier nog even een filmpje;

Ik hoop de nieuwe MT-03 bij de importeur een keer een week mee te mogen nemen in april of mei ofzo. Hoe dan ook zeker een tof ding, wel een aanwinst voor de lichte markt! Ik wil meer 300tjes en 400tjes zien met max 35kW.
 
Hallo, ik kom me even kort voorstellen, Yannick, al jaren forumlid, maar heb geen MT-03,
Wel heb ik een vraag over de MT-03...
Heeft iemand een oplossing ofzo om een brandstofniveaumeter toe te voegen?
Heb via de welbekende zoekfunctie nog geen oplossing kunnen vinden en ik dacht dat ik hier de meeste MT-03 bestuursters en -ders.

Is er een aftermarket oplossing? of hebben jullie ervaringsdeskundigen een andere oplossing dan vertrouwen op het lampje (of km teller)?
 
Hallo, ik kom me even kort voorstellen, Yannick, al jaren forumlid, maar heb geen MT-03,
Wel heb ik een vraag over de MT-03...
Heeft iemand een oplossing ofzo om een brandstofniveaumeter toe te voegen?
Heb via de welbekende zoekfunctie nog geen oplossing kunnen vinden en ik dacht dat ik hier de meeste MT-03 bestuursters en -ders.

Is er een aftermarket oplossing? of hebben jullie ervaringsdeskundigen een andere oplossing dan vertrouwen op het lampje (of km teller)?
Wat is er mis met het lampje? :? Okee hij komt wat vroeg maar het is superdeluxe vergeleken met mijn TRX. Daar zit gewoon een ouwerwetse kraan op met reserve stand waar je dan al stotterend en net invoegend op de linkerbaan zo snel mogelijk naar moet grijpen en in 1 keer uit je hoofd de goede kant op probeert te draaien maar dat het toch weer net andersom blijkt te zijn. :9
 
Laatst bewerkt:
Hee Tarwetijger,
Ik weet hoe je je voelt.. ben al met mn 2e GS500 aan de gang,, waarvan bij de eerste op n gegeven moment t kraantje kapot was. (dan rij je en denk je van goh heb ik zo zuinig gereden, tot je strand en beseft dat je helemaal droog staat... -O- )

Ze zou het gewoon prettiger vinden als ze kon zien hoe vol de tank nog zit... en ik hoopte dat hier iemand t zelfde vond en er een oplossing voor bedacht had. :}
 
Hee Tarwetijger,
Ik weet hoe je je voelt.. ben al met mn 2e GS500 aan de gang,, waarvan bij de eerste op n gegeven moment t kraantje kapot was. (dan rij je en denk je van goh heb ik zo zuinig gereden, tot je strand en beseft dat je helemaal droog staat... -O- )
Haha bij mij werkt de reserve stand wel maar dat is geen garantie om droog vallen te voorkomen. :$ Ach het levert wel leuke verhalen op. Eén keer een lift gekregen met motor en al in een lege vrachtwagentrailer (doodeng) en andere keer zomaar aangebeld en een litertje benzine van de grasmaaier gekregen, helemaal gratis! *O*
Ze zou het gewoon prettiger vinden als ze kon zien hoe vol de tank nog zit... en ik hoopte dat hier iemand t zelfde vond en er een oplossing voor bedacht had. :}
Tja iets met een schaalverdeling had handig geweest maar ik ben het met motoren wel gewend dat dat niet standaard is. Gek eigenlijk.
Het veranderen zal niet makkelijk zijn, omdat je iets in de tank moet frutten. De bestaande sensor zal een aan/uit ding zijn.
 
Ik mis de brandstofmeter niet. Sowieso kloppen brandstofmeters vaak niet. Gaat de lamp aan, dan heb je nog iets van 3 liter om een pomp te vinden. Je woont niet in Amerika, dus er is altijd wel eentje in de buurt te vinden. Mocht je ergens heen gaan waar weinig benzinestations zijn, dan misschien wat plannen. Maar dan nog, 50 a 60km is een behoorlijk eind.
 
Ik heb net een Suzuki Freewind erbij gekocht en daar zit een tankmeter op.Digitale blokjes gestapeld op elkaar,maar daar heb je precies niks aan :P
Ik weet nog niet eens hoeveel sap erin gaat(denk 18l)maar het zijn maar vier blokjes.Dus hij geeft enkel aan of ie vol,driekwart,half of kwartvol is.
Gelukkig zit er gewoon een tripmeter op *D
 
Tripmeter blijft denk ik het beste, inderdaad. Net zoals bijv. gemiddeld verbruik nergens op slaat. Werkt totaal niet goed. Tenminste niet met de motoren die ik gereden heb. Misschien het dure spul wel, al zal dat ook wel niet. :+
 
Sow... Jullie zijn fanatieker dan de gsx1400 forummers... (Zal wel aan de leeftijdscategorie liggen van de meeste bestuurders?) :X

En ik zal dr vertellen dat ze de enige is die het mist! Zal ze vast niet waarderen.

In ieder geval bedankt :} voor jullie hulp tot zover, mocht er iemand nog wat bedenken mag een pb'tje altijd! *O*
 
Je kunt na het tanken ook gewoon even je trip-teller op 0 zetten, verwacht dan dat hij bij ongeveer 200km op reserve zal springen. Ik heb overigens geen idee hoe diep die reserve tank is, maar heb er een keer 80km meer door gereden. Daarna kon ik bijna 14 liter tanken.
 
Haha ja je kunt echt een heel eind op reserve rijden, ik vind dat hij erg vroeg aan springt.

De grootste overeenkomst tussen de nieuwe en ouwe 03 lijkt de grootte van het "opbergvakje" te zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan