Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Bij mij begint het lampje al te branden bij 150 km, rijd meestal door tot 175 en dan tanken. Gaat dan ongeveer 10 liter bij. Veel stadswerk bij mij trouwens.

Even een andere vraag, mijn Akrapovic dempers zijn aan de onderkant helemaal vies van olie en van alles en nog wat. Hebben jullie een idee hoe ik dit het beste schoon kan maken?
 
De grootste overeenkomst tussen de nieuwe en ouwe 03 lijkt de grootte van het "opbergvakje" te zijn!

Die van de nieuwe is iets handiger, je hoeft je slot niet vast te maken met dat rubber bandje. :)
Ah het is best een gaaf ding, maar de oude blijft in mijn ogen stoerder. Wel zie je nog steeds hier en daar snelheidsverlagingen en je hebt nu eigenlijk al genoeg aan zo'n 300cc twin.

Nu nog wachten op Suzuki met 300cc'ers, of een nieuwe GS500 of een geknepen GSR400 voor A2.
 
Goedemiddag,

Sinds afgelopen zaterdag ben ook ik trotse eigenaresse van een Yamaha MT-03! :)
Hiervoor een Kawasaki ER-5 gereden!

Motor komt uit 2001, vorige eigenaar gaf aan dat de motor bij warm weer en vlak voor de bochten met gas los laten nog al eens de neiging heeft om uit te vallen. Heb hier zelf nog niks van gemerkt.
Mocht het hinderlijk gaan worden zag ik dat er in voorgaande topics al genoeg tips staan.

full

full


:W
 
Hoi,mooi istie in het zwart :+ Je bedoeld ws een 2010 model?

Had de ER ook 48pk?Hoe voelt dit aan in vergelijking met je vorige motor?
 
Goedemiddag,

Sinds afgelopen zaterdag ben ook ik trotse eigenaresse van een Yamaha MT-03! :)
Hiervoor een Kawasaki ER-5 gereden!

Motor komt uit 2001, vorige eigenaar gaf aan dat de motor bij warm weer en vlak voor de bochten met gas los laten nog al eens de neiging heeft om uit te vallen. Heb hier zelf nog niks van gemerkt.
Mocht het hinderlijk gaan worden zag ik dat er in voorgaande topics al genoeg tips staan.

[afbeelding]
[afbeelding]

:W
Dat uitvallen bij gas los had die van mij in het begin ook wel eens. Vooral op bepaalde momenten.

Bij mij opgelost door hem iets hoger stationair te laten draaien . 1500 toeren is prima, dus misschien handig om eens te kijken hoeveel toeren hij draait alsie warm is. Die van mij deed in het begin 1200 toeren.

Welkom op het forum en veel plezier met je motor.
 
Mooie motor! Ik heb net heerlijk van utrecht naar Den bosch gereden met mijn mt03 :) ik heb hem ook pas een maand en nog niet gehad dat hij uitviel. Heerlijk motortje is her!
 
Hoi,mooi istie in het zwart :+ Je bedoeld ws een 2010 model?

Had de ER ook 48pk?Hoe voelt dit aan in vergelijking met je vorige motor?

Thanks :) Inderdaad het 2010 model ja, foutje..

klopt, 50 pk. Ik merk echt dat er veel meer pit in de MT03 zit en dat bijv. auto's inhalen een stuk soepeler gaat! Heb er echter nog niet veel op gereden, dus echt kunnen testen is er nog niet van gekomen.

Goedemiddag,

Sinds afgelopen zaterdag ben ook ik trotse eigenaresse van een Yamaha MT-03! :)
Hiervoor een Kawasaki ER-5 gereden!

Motor komt uit 2001, vorige eigenaar gaf aan dat de motor bij warm weer en vlak voor de bochten met gas los laten nog al eens de neiging heeft om uit te vallen. Heb hier zelf nog niks van gemerkt.
Mocht het hinderlijk gaan worden zag ik dat er in voorgaande topics al genoeg tips staan.

[afbeelding]
[afbeelding]

:W
Dat uitvallen bij gas los had die van mij in het begin ook wel eens. Vooral op bepaalde momenten.

Bij mij opgelost door hem iets hoger stationair te laten draaien . 1500 toeren is prima, dus misschien handig om eens te kijken hoeveel toeren hij draait alsie warm is. Die van mij deed in het begin 1200 toeren.

Welkom op het forum en veel plezier met je motor.

Dankjewel, dit had ik inderdaad gelezen. Dat zal ook wel het eerste zijn waar ik naar ga kijken mocht hij gaan uitvallen.


Mooie motor! Ik heb net heerlijk van utrecht naar Den bosch gereden met mijn mt03 :) ik heb hem ook pas een maand en nog niet gehad dat hij uitviel. Heerlijk motortje is her!


Dankjewel, jij ook! Zag volgens mij toevallig gisteren een fotootje van je voorbijkomen op Wie Rijdt? haha :)
 
Geinig, ik had ook een 37kW ER-5 voor mijn MT-03.
De MT-03 heeft meer koppel, de ER-5 is relaxter op de snelweg boven de 110km/u. Net even die extra cilinder. Qua topsnelheid maakte het weinig uit.

Uitvallen.. ja, last van gehad soms. Vooral op rotondes viel ie soms uit. Stationair iets hoger gezet, dat scheelde wel. Nu dan met de EJK-kit erop loopt ie sowieso een stuk rijker, dus uitvallen heb ik daarna niet meer gemerkt.
 
Annette en Djahmiilla, willen jullie nog met de motor in de openingspost? Zo ja, laat even weten welke foto, dan zet ik ze er bij. Ik zie trouwens dat ik er zelf ook nog niet tussen sta. :+
 
Oh dat is wel toevallig, vandaag is de ER-5 verkocht en naar Overijssel vertrokken.

Wat snelweg rijden betreft op de MT03 staat mijn eerste lange rit in april gepland, zeeland naar Assen. Ben benieuwd :) vorig jaar achterop de MT07 gedaan, dit was absoluut niet voor herhaling vatbaar haha..

Annette en Djahmiilla, willen jullie nog met de motor in de openingspost? Zo ja, laat even weten welke foto, dan zet ik ze er bij. Ik zie trouwens dat ik er zelf ook nog niet tussen sta. :+

Ohja leuk!
full
 
Beide toegevoegd!
Er ligt trouwens weer een berg pekel op straat. Niet normaal meer.. witte banden (op de trapfiets), terwijl het nergens glad was in het midden van Nederland... zout moet op hè.
 
Beide toegevoegd!
Er ligt trouwens weer een berg pekel op straat. Niet normaal meer.. witte banden (op de trapfiets), terwijl het nergens glad was in het midden van Nederland... zout moet op hè.
Hier net zo, bij mij heeft de SZR witte banden. '(
Maar ja een mens moet toch van A naar B he. :/
 
Zo, hier ben ik een tijd niet meer geweest. Maar alle ongelezen berichten weer gelezen.
Afgelopen seizoen bitter weinig gereden. Maar sinds deze maand hebben wij de sleutel van ons nieuwe huis met daarbij een garage van 40m2. Nu kan ik de motor lekker thuis binnen stallen, vergemakkelijkt het 'even de MT pakken'.
Dus hopelijk maak ik dit seizoen meer kilometers.
 
Ik twijfel ook heel erg of ik morgenochtend de motor zal pakken en in de middag van Utrecht naar Den Bosch zal rijden. Vrijdag ochtend moet ik dan weer terug naar Utrecht.. Zondag wil ik ook met de motor naar de beurs, maar volgens mij gaat het dan heel hard regenen :(
 
In de Facebook groep 'wie rijdt' heb ik een evenement aangemaakt voor een tour omgeving Utrecht met Yamaha mt rijders op zondag 4 april.
 
Nou, m'n MT heeft de Spaanse zon ook is meegemaakt. Wat een heerlijkheid was dat! half februari maar met volle bak zon en 20 graden over de Spaanse wegen knallen.
Ja dat was een fijn werkweekje. Woensdag weer me MT afhalen op Schiphol. De container waar hij in zit plus alle drones en computers hadden vertraging oid |(




:} Maarre, je zei toch dat je hem/haar zonder akra's ging kopen?
 
Hoop knaken, die Akra's. :) Ik had het er niet voor over.
Vond mijn Mivv's goed zat. Maar goed, ik geef dan weer dat geld wat ik niet uitgeef aan Akra's, weer uit aan andere dingen. :+
 
In de Facebook groep 'wie rijdt' heb ik een evenement aangemaakt voor een tour omgeving Utrecht met Yamaha mt rijders op zondag 4 april.

Ik zet 4 april in de agenda.
Ik doe niet aan Facebook dus als je me hier ook een beetje op de hoogte kan houden zie ik je 4 april.
 
Terug
Bovenaan Onderaan