Yamaha R6 2003 - Alarmlichten gaan niet uit

Davidlok

Rookie
11 okt 2015
2
0
Utrecht
Hello,

Wanneer ik mijn Yamaha R6 (2003) op contact draai, gaan mijn alarmlichten aan. Deze gaan vervolgens niet meer uit met het hiervoor bestemde knopje. Ook na starten blijven ze knipperen.

Iemand suggesties waar dit aan zou kunnen liggen en hoe het op te lossen zou kunnen zijn?

Bedankt!
David
 
het klinkt als een relais dat blijft "plakken".

Ik zou uitzoeken waar dat relais zit en kijken of ik het kan lostikken. Als hij het dan wel weer doet zou ik een nieuw relais kopen.

:]
 
Bedankt voor de reacties!

Ik heb de binnenkant bekeken van het gevarenlichten knopje. Op het oog is er niets geks te zien.

Op onderstaande afbeelding is het rode gedeelte bovenin de achterkant van het knopje.
knopje-binnenkant.JPG

knopje.JPG


Ik heb wat zitten duwen en trekken maar er zit eigenlijk geen speling in. Ik kan mij ook niet herinneren dat het knopje er ooit anders heeft ingezeten zoals het nu zit. Bij het indrukken wordt het binnenin ook maximaal ingeduwd.

Het relais heb ik gevonden:
relay-overzicht.JPG


Bovenkant relais:
relay-dichtbij.JPG


Onderkant relais:
relay-achterkant.JPG


Er zit geen standaard relais in, dit heeft de vorige eigenaar blijkbaar gedaan i.v.m. de led knipperlichten die erop zijn gezet. Verder kan ik er niet zoveel mee, als ik hem los haal gaan de knippers uit en als ik hem terug aankoppel gaan ze weer knipperen :-)

Vier jaar geleden heb ik wel mijn alarm eruit laten halen (teveel problemen mee), er is toen nogal met de bedrading gerommeld. Maar het lijkt mij niet voor de hand liggend dat hier pas 4 jaar laten problemen mee komen.

Ik kan alleen bedenken om er een nieuwe relais in te zetten. Kan ik misschien nog iets meten met een
multimeter? Ik heb 0,0 verstand van electronica overigens.

@sebo: bedoel je alle 4 de knipperlichten eruit halen en vervolgens weer terug zetten? Als een soort van reset?
 
Terug
Bovenaan Onderaan