Honda CBR1000F start niet door

CBR1000F1992

Rookie
28 mrt 2014
21
0
Rotterdam
Goedemorgen,

Vanochtend wilde hij niet starten, de startmotor draait rond hij pakt op je hoort de motor een fractie van een seconde aanslaan om per direct weer af te slaan. Vrijdag gewoon rijdend terug gezet, geen problemen gehad.

Nu accu leeggestart, dus vanavond aan de lader, dit omdat hij elke keer leek aan te slaan heb ik te lang doorgestart.

Ik heb dit een hele tijd geleden ook gehad toen heb ik hem aangerend en pakte heel snel op. Zelf denk ik dat het wellicht iets met het benzine kraantje te maken heeft, deze zet ik normaal altijd op OFF en was dit vrijdag vergeten zo ook de vorige keer.

Iemand een idee waar ik moet zoeken ?
 
Goedemorgen,

Vanochtend wilde hij niet starten, de startmotor draait rond hij pakt op je hoort de motor een fractie van een seconde aanslaan om per direct weer af te slaan. Vrijdag gewoon rijdend terug gezet, geen problemen gehad.

Nu accu leeggestart, dus vanavond aan de lader, dit omdat hij elke keer leek aan te slaan heb ik te lang doorgestart.

Ik heb dit een hele tijd geleden ook gehad toen heb ik hem aangerend en pakte heel snel op. Zelf denk ik dat het wellicht iets met het benzine kraantje te maken heeft, deze zet ik normaal altijd op OFF en was dit vrijdag vergeten zo ook de vorige keer.

Iemand een idee waar ik moet zoeken ?

Check of de vacuumslang van 1 carburateur naar de tank is losgeschoten/gescheurd is. Kijk ook meteen of de andere 3 goed zijn afgedopt. (Neem aan dat dit model nog met vacuumslang is, niet 100% zeker, maar dan krijg je dit soort dingen).
 
Laatst bewerkt:
Hoe oud is de accu?

Want het afgelopen nacht koud geweest en dan gaat de start capaciteit van de accu behoorlijk achteruit en als de accu al wat zwakker is dan krijg je dit soort problemen.

Of de bougiekabels slaan door, door het vocht wat er op neer geslagen is.
 
Accuutje is 2 jaar oud ongeveer, vanavond de tank maar eens omhoog gooien. Kabels en kappen van de bougies checken, bougies eruit en cilinders checken.

Het volstaan van benzine is het gevolg van een vaststaande vlotter in combinatie met het open laten staan van de benzinekraan ?.
 
Ja dat klopt.

Als je daar last van hebt dan loopt de motor ook onder normaal bedrijf niet echt lekker en vaak op 3 cilinders. En zuipt hij benzine.

Als je de motor wel weer lopend krijgt dan kun je met een plantenspuit de bougiekabels nat sproeien en dan hoor/zie je wel of de kabels door slaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan