GS750 carburateur vraag

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Mijn Carbs zijn blijkbaar onderhevig geweest van benzine afval.
De meeste kanaaltjes heb ik weer open.
Echter van 2 stuks vd 4 zijn in de vlotterbehuizing (Float Bowl) de verstuivers/sproeiers vd choke verstopt.
Deze zitten zo diep in het kanaalte dat ik er zelfs met een boortje van 0,5 niet bij kan.
Heeft iemand een gouden tip ; bijvoorbeeld een soort ontstopper.
Ik heb nu thinner en Marvel Mystery in beide gedaan.
Na 2 uur nog geen succes.

Oja, ze zijn in de r33 +ultrasoonbad geweest

Grts , Peter
 
Laatst bewerkt:
Revisie setjes op de GS750 Carbs, afstellen alles los van elkaar met luchtpistool door de venturi, gezet op -3 mm vlotterhoogte. Geen probleem. (wasbenzine )

Op de fiets: Cilinder 4 doet niets (colortune).
Weer even slangetje aan de vlotterkamer geeft aan dat er geen brandstof in komt.

Alles eraf, op z'n kop , controle op gangbaarheid naaldje en vlotter= ok doorspuiten toevoer met remmenreiniger met vlotter getild: ok

Op de fiets: geen benzine in kamer.
Schroef ik hem (de bowl) een beetje los; komt deze redelijk op niveau! en cilinder 4 begint mee te draaien.

Weer vast geen brandstof, en ik kan nergens zien of de vlotter enigszins ergens tegen aan loopt.
 
G-Tar :
Pakking van de bowl die ergens iets tegenhoudt of klem zet?
Vroembert:
Zoiets heb ik ook gehad met m'n inmiddels verkochte honda CB. Alles schoongemaakt, maar 1 van de vlotternaaldjes bleef dicht zitten. De oplossing was de vlotternaald zitting inwendig polijsten met behulp van een wattenstaafje en wat polijstmiddel voor keramische kookplaten, dat spul is namelijk heel fijn. De zitting was wat stroef geworden. Na het polijsten deed alles het volgens het boekje.
 
Revisie setjes op de GS750 Carbs, afstellen alles los van elkaar met luchtpistool door de venturi, gezet op -3 mm vlotterhoogte. Geen probleem. (wasbenzine )

Op de fiets: Cilinder 4 doet niets (colortune).
Weer even slangetje aan de vlotterkamer geeft aan dat er geen brandstof in komt.

Alles eraf, op z'n kop , controle op gangbaarheid naaldje en vlotter= ok doorspuiten toevoer met remmenreiniger met vlotter getild: ok

Op de fiets: geen benzine in kamer.
Schroef ik hem (de bowl) een beetje los; komt deze redelijk op niveau! en cilinder 4 begint mee te draaien.

Weer vast geen brandstof, en ik kan nergens zien of de vlotter enigszins ergens tegen aan loopt.


'Welk ontstoppingsmiddel.' > 'GS750 carburateur vraag'
 
Martell; bedankt voor het aanpassen vd topic. Nu staat gelukkig alles bij elkaar.

Met een paar goede ogen en bleek dat over de breedte van de vlotterarm deze scheef te lopen.
Blijkbaar drukte (denken we) de bodem vd vlotter-bowl de vlotter omhoog en zo de toevoer dicht.
Ik had graag 2 foto's willen bijvoegen maar die zijn beiden mislukt.
Gelukkig hadden we nog laatst een reserve vlotter, die had ook een hele andere instelling.

Nu nog vlotter 2 , die loopt af en toe over. 2e revisiesetje bleek dus niet de oplossing (nieuwe zitting en naald). Ik vermoed ook hier de vlotter weer, denk dat de vorige eigenaar een te beetje hardhandig was.
 
Blijkbaar moet ik op dit topic voortborduren, maar blijf me afvragen of nog wel iemand dit leest:

Het voorgaande was dus:
-Carbs met een verstopping in de vlotter-bowl
- Carbs met een vlotterkamer die niet vol loopt.
- Nu 2 Carbs die zo af en toe overlopen

Het gaat dus om Carb 2 en 3 .
De Carsb zijn ultrasoon gereinigd, hoe wel de vlotter wat boven water uitstak niet helemaal schoon zijn (tijdens het reinigen).
Nieuwe naalden en zetels, zelfs voor nr 2 een wederom nieuw setjes geplaatst.
Asje van 2 vervangen door een ander 2e hands.
Vlotter van 4 hebben we recht gebogen ;( die was scheef en zorgde dat in 4 geen benzine kwam) en even tijdelijk in 2 gezet. Ook dat mocht niet baten
Aan de overloop een slangetje gemonteerd, dan stroom de benzine uit de hoofdsproeier.

Dit alles op de testbank met een afsteltankje , 1 meter hoger.

Ik snap er geen snars van. En Ja het is vrijdag

Peter
 
Laatst bewerkt:
Die dingen hebben toch een schroef als aftapkraan aan de onderkant van de vlotterbak?

Verloop ding maken waar een doorzichtig slangetje aan kan, slangetje naast de carb omhoog laten lopen zodat je kunt zien hoe hoog de benzine in je vlotterbak staat.
 
Als een vlotterdrijvertje lek is vult deze geleidelijk met B en wordt bij stijgend B-niveau dus de vlotternaald niet in z'n zitting gedrukt. Gevolg: B blijft stromen en carb overstroomt.
Misschien is dit aan de orde?
 
Laatst bewerkt:
Peter,

Het klinkt alsof het vlotternaaldje zelf van beide carbs versleten is.Als die scherpe punt ook maar een ietsiepietsie is afgesleten sluit de vlotternaald niet goed meer af en loopt de carb over.Vlotternaaldje uitwisselen met niet lekkende carb is te proberen.

Succes,groet,Auke.
 
janspeed, ik meen dat deze vlotter van een gevulkaniseerd rubber zijn en geen holtes bevatten.

AWH vlotternaaldjes van beide carbs zijn vernieuwd (revisie setje).
Ik heb zelfs die van 2 een nieuw setje voor gekocht omdat ik dacht dat het een fabrieksfout zou kunnen zijn.

We staan voor een compleet raadsel, mede omdat het maar af en toe gebeurd
 
We gebruiken nu nog zo'n los kunststof test-tankje (zonder filter).
Hebben we nog gecheckt of er geen vuil op de zetel zat.

Wat nog zou kunnen is een scheve vlotter, linker en rechter- drijver die verschillend van hoogte zijn.
Dat was ons bij carb 4 , na goed kijken bleek door het verschil , gemiddeld wel een goede hoogte in vloeistof niveau kregen ( U buisje) maar omdat links stukje lager zat , kwam deze uiteindelijk tegen de onderkant aan en sloot 8 vd 10 keren de kraan (naaldje in zitting) af.

Vorige eigenaar is nogal lomp geweest omdat ook een pilotschroef (puntje) afgebroken is, we hebben die carb moeten vervangen.
 
Vlotterzitting met naald vervangen :
full


Het restant topje vd punt zat in de carb vast, met geen mogelijkheid los te krijgen.
 
Ik zit nog steeds met dit probleem.
Weten de doorgewinterde monteurs van dit forum nog raad, of heb ik weer eens iets speciaals?
Ik weet het, vlotter omhoog klepje dicht.
Gisteren was dat ook zo, een dag tevoren nr 4 lekt, vandaag nr 2,3 en 4 ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan