~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Hallo....even voorstellen: ik ben een 37 jarige XT-novice die op zoek is naar een allroad-fiets om mee te spelen en wellicht af en toe een allroad-rit te rijden. Ik neig naar een xt600 Z Tenere maar ook een honda dominator staat nog op de shortlist.
Zijn er heel toevallig mensen met ervaring met beide motoren? ben erg benieuwd.

qua Tenere lees ik vaak dat de 3AJ het 'beste' zou zijn. Ik wil ook beginnen met zelf wat sleutelen. is dit een fiets waar je als beginnende sleutelaar mee uit de voeten kunt?

Daarnaast uiteraard de vraag of iemand toevallig een leuke XT600 Z 3AJ te koop heeft/weet.
richtprijs 1.000 - 1.500 euro.

bij voorbaat dank voor de reactie.....

mvg
 
Met zo'n fiets hoef je niet vaak te sleutelen als je een goede treft en mocht je wat doen dan is het allemaal redelijk eenvoudig.
Het andere merk,wat met de H begint, moet je hier niet noemen, jebt zo een ban te pakken :+ een WR mag dan wel weer wel.
 
Vandaag weer een lekker ritje op mn ttr250 gereden. :]

image_zpstnwyyzg7.png


Binnenkort een fillempie van hoe leuk het hier is na een buitje regen. :9~
 
Die gaat weer naar de winkel, het kratje bier achter op de bagagedrager is weg.
Voor de rest een nette fiets,jammer dat er geen wielen onder zitten ;)
 
Geweldig
Ik heb met mijn meiden ge-offroad in Spanje en Italie toen ze 15 waren. Ik weet precies hoe je je voelt.

De jongste heeft nu een KTM, dus ergens heb ik gefaald.
 
Geweldig
Ik heb met mijn meiden ge-offroad in Spanje en Italie toen ze 15 waren. Ik weet precies hoe je je voelt.

De jongste heeft nu een KTM, dus ergens heb ik gefaald.
Inderdaad, waarom heb jij nog geen KTM? :+
 
Ik ga vanavond kijken naar een TT600 uit '87. Is van een liefhebber geweest welke ook een Tenere en enkele andere motoren heeft staan.
Zijn er nog punten waar ik op moet letten bij de TT600 (Motor, bak, aanslaan, spelingen en schade wijst zichzelf)?
 
Mijn WR450 uit 2004 loopt onregelmatig bij stationair en start ook niet echt super als hij warm is. Vaak met wat choke doet hij het weer, maar niet zoals het hoort. Met afremmen ook veel klappen uit de uitlaat. Het is een carburateur versie.

Wat is een goed adres in de buurt van Amstelveen / Amsterdam om hem eens goed na te laten kijken en af te stellen?
 
Mijn WR450 uit 2004 loopt onregelmatig bij stationair en start ook niet echt super als hij warm is. Vaak met wat choke doet hij het weer, maar niet zoals het hoort. Met afremmen ook veel klappen uit de uitlaat. Het is een carburateur versie.

Wat is een goed adres in de buurt van Amstelveen / Amsterdam om hem eens goed na te laten kijken en af te stellen?

Bike experience in 020 - noord is wel bekend met yamaha..
Floris is zelf ook wel enduro-minded..
Verder geen ervaring mee..
 
Laatst bewerkt:
Mijn WR450 uit 2004 loopt onregelmatig bij stationair en start ook niet echt super als hij warm is. Vaak met wat choke doet hij het weer, maar niet zoals het hoort. Met afremmen ook veel klappen uit de uitlaat. Het is een carburateur versie.

Wat is een goed adres in de buurt van Amstelveen / Amsterdam om hem eens goed na te laten kijken en af te stellen?
De Doelen, absoluut.
 
Tnx voor de tips. Ben benieuwd wat voor verbetering het brengt.

Weet iemand of bevriezende carburateur een kwaaltje is bij de WR450?
 
Terug
Bovenaan Onderaan