~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Als je het bovenste stukje er weer op last kan je hem er zo uitdraaien. :Y

913160601600.jpg
 
-Wat zijn de grote verschillen, in zijn algemeenheid, tussen de 2NF en 2KF modellen?
-& door welke onderdelen is het vermogen verschil van "13kw" (20kw 2NF, 33kw 2KF) te verklaren? cdi, carb, uitlaat, nokkenas...?

De carb is anders.
Zoals je in de onderdelenlijst kan zien zijn er 3 soorten carb`s, 20kw en 33kw


De imperiaal op de achterkant zat er misschien al af-fabriek al op.
(geen idee of hij ook zo in NL is geleverd maar misschien is jouw xt import?)

Voor verdere verschillen tussen de 2nf en de 2kf kan je zelf zoeken in onderdeelnummers:
2kf
2nf

Volgens onze oosterburen kan een 34L blok zo onder een 2nf/2kf, alleen moet je de lima wisselen.
(vraag me niet wat een lima is)

Je reserveblok is het originele blok neem ik aan?
Revisie zal ws duurder zijn dan een 2e hands blok kopen.
De versnellingstandwielen hebben vaak last van pitting, als je het blok open hebt zou ik je adviseren daar ook naar te kijken.

Veel XT-fun :]
 
aan de "onderkant" (de bovenkant normaliter) zit niks.. dit is het enige punt waar ik het contactslot kan los halen... dat lassen is idd een optie maar ik denk dat de demolisher in mij naar boven komt en het gewoon lekker uitboor. Bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
~
De carb is anders.
Zoals je in de onderdelenlijst kan zien zijn er 3 soorten carbs

Toch zijn de onderdelen op de tekening exact het zelfde voor 20/33kw. Ben benieuwd of ik er uberhaubt achter kom welke carb ik heb ;)

Daarnaast is het mij nog steeds niet duidelijk om welke slang het gaat. Op de tekening is deze namelijk niet toegevoegd:
2sbjq0w.png

Ik dacht eerst slim te zijn om de verschillende bouwjaren te vergelijken, maar de tekeningen blijven het zelfde.
Verder zit er maar 1 ontluchtingsslang aan het luchtfilter huis, welke direct het blok in loopt als carterontluchting.
 
Laatst bewerkt:
Die staat niet op die tekening.

Wel op deze....nr50

yamaha-xt600-e-parts-catalogue-spanish-18-728.jpg


Kijk eens naar de onderdelen op de vorige tekening.
Er staan o.a. meerdere sproeierbezettingen (nr 36) staat er voor de 2nf #138 en voor de 33kw #135.
En voor de 2nf is ook een ander onderdeelnummer van de carb.
 
Die staat niet op die tekening.

Wel op deze....nr50

[afbeelding]

Kijk eens naar de onderdelen op de vorige tekening.
Er staan o.a. meerdere sproeierbezettingen (nr 36) staat er voor de 2nf #138 en voor de 33kw #135.
En voor de 2nf is ook een ander onderdeelnummer van de carb.

Chips... Dat houdt in... dat ik een 2kf carburateur nodig heb om alle kracht uit de motor te halen.😑 Wie oo wie heeft er 1 liggen? 😅
 
Chips... Dat houdt in... dat ik een 2kf carburateur nodig heb om alle kracht uit de motor te halen.😑 Wie oo wie heeft er 1 liggen? 😅

Dat zou kunnen.
Onderzoek zelf naar de verschillen, de 2kf heeft 2x27mm

Lijkt mij trouwens dat er meer verschillen zullen zijn, een verschil van 13kw zal niet alleen te krijgen zijn door een grotere carb.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen.
Onderzoek zelf naar de verschillen, de 2kf heeft 2x27mm

Lijkt mij trouwens dat er meer verschillen zullen zijn, een verschil van 13kw zal niet alleen te krijgen zijn door een grotere carb.

Het inlaatspruitstuk (rubber tussen kop en carburateur) is er ook met een kleiner inwendige diameter, dit is o.a gedaan om met een "kleiner" rijbewijs op een XT te mogen rijden.

"Drosselbleche im Ansaugtrakt auf 13 kW reduziert" Overigens geldt deze text voor o.a. XT 350
 
Het inlaatspruitstuk (rubber tussen kop en carburateur) is er ook met een kleiner inwendige diameter, dit is o.a gedaan om met een "kleiner" rijbewijs op een XT te mogen rijden.

"Drosselbleche im Ansaugtrakt auf 13 kW reduziert" Overigens geldt deze text voor o.a. XT 350

Wenn ich ein Original Ansaugstutzen bestellen würde, dann sind das jedoch genau die, die jetzt verbaut sind. Darum habe ich mal ein wenig gegoogelt.

20kW Variante hat
Ansaugstutzen links 2NF
Ansaugstutzen rechts 2NF
geänderte Hauptdüse
geändertes Kettenrad

25kW Variante hat
Ansaugstutzen links 43F
Ansaugstutzen rechts 1VJ
Drosselblende 25kW

33kW Variante hat
Ansaugstutzen links 43F
Ansaugstutzen rechts 1VJ
Hauptdüse auf 135 bei der „K“
Bei der "E" Nadelstellung ändern.
 
Aha! Weer wat info rijker ;-) nouja opzich denk ik dat het dan wel goed komt. 2KF cilinder, heb de grote inlaatrubbers al besteld alleen nog de sproeier naar 135. Wat betreft die carb ontluchting. Zal er een nieuw slangetje op zetten en deze onder het zadel weg moffelen. ^^
 
bij de foto's van dat turbo project staat ook een foto van een carb.
dat is een 3tb, geen idee of da past ? misschien wil hij daar vanaf.
 
Jongens ik heb wat banden advies nodig. Wat rijden jullie op een ad ketelaars rit oid? Motor is er klaar voor qua navigatie (tripmeter en roadbook geïnstalleerd) alleen op de banden blijf ik haken . Liggen nu michelin siracs onder, maar dat is niks.
Lastige: ik rijd naar offroad ritjes.. 90kmpu over de snelweg..a 2 uur heen 2 uur terug. totaal per jaar ong 3000km. Zat te kijken naar anakee wild, of meer nop k778, alleen zal dat zo weg zijn op de snelweg. Iemand advies?
 
Jongens ik heb wat banden advies nodig. Wat rijden jullie op een ad ketelaars rit oid? Motor is er klaar voor qua navigatie (tripmeter en roadbook geïnstalleerd) alleen op de banden blijf ik haken . Liggen nu michelin siracs onder, maar dat is niks.
Lastige: ik rijd naar offroad ritjes.. 90kmpu over de snelweg..a 2 uur heen 2 uur terug. totaal per jaar ong 3000km. Zat te kijken naar anakee wild, of meer nop k778, alleen zal dat zo weg zijn op de snelweg. Iemand advies?

Lastige....;
Waar ga je het minst graag op je bek?
Je zoekt een compromisband, dwz nergens echt goed in.

In jouw geval zou ik de heidenau k60 kiezen.
 
Misschien tkc 80's? Zwaardere enduro's rijden hier mee en de performance schijnt erg goed te zijn.



Jongens ik heb wat banden advies nodig. Wat rijden jullie op een ad ketelaars rit oid? Motor is er klaar voor qua navigatie (tripmeter en roadbook geïnstalleerd) alleen op de banden blijf ik haken . Liggen nu michelin siracs onder, maar dat is niks.
Lastige: ik rijd naar offroad ritjes.. 90kmpu over de snelweg..a 2 uur heen 2 uur terug. totaal per jaar ong 3000km. Zat te kijken naar anakee wild, of meer nop k778, alleen zal dat zo weg zijn op de snelweg. Iemand advies?
 
En bijvoorbeeld een t63? Heidenau k60 gehad op mijn xr600, maar vond de grip tegen vallen. Daar reed ik ook 80/20 weg/offroad, dat was dan weer prima.
Ik snap dat ik er op inlever, maar ik probeer tot het beste compromis te gaan. Ik heb nog nooit roadbook gereden en rijd een trage motor (oude 500cc dr). het tempo ziet er niet echt in, maar meer grip dan ik nu heb is wel gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Mitas eo7 is mischien een optie .
Dacht dat het een 50/50 band is.
Heb er geen ervaring mee .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan